نقل و انتقالات بی ثمر؛ این مهاجمان فقط شمارش پول را بلدند!

در فصلی که گذشت برخی مهاجمان سرشناس لیگ عملکرد بسیار ضعیفی داشتند.
کدخبر (196208) | 28 خرداد 1402 | ساعت 13:24
0 143
نقل و انتقالات بی ثمر؛ این مهاجمان فقط شمارش پول را بلدند!
در فصلی که گذشت برخی مهاجمان سرشناس لیگ عملکرد بسیار ضعیفی داشتند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در فصلی که گذشت مهاجمان لیگ برتری به قدری ضعیف بودند که در اغلب تیم ها بار گلزنی روی دوش هافبک‌های میانی و مدافعان قرار داشت. تا جایی که مهدی ترابی با زدن ۸ گل و  مهدی قایدی با ۱۲ گل برترین گلزنان سرخابی بودند.

محسن آذرباد و ساسان انصاری با ثبت ۴ گل برای تیم های مس رفسنجان و فولاد بهترین عملکرد را داشتند. بهترین گلزن نساجی مدافع این تیم حامد شیری بود که ۷ گل زد. در تیم گل گهر نیز رضا شکاری همین تعداد گل را زد.

گلزنان برتر تیم های هوادار، ذوب آهن و پیکان نیز مدافعان آن ها بودند. آرمان اکوان با ۵ گل زده برترین گلزن تیم تارتار بود، محمد جواد محمدی و عزت پورقاز نیز همین تعداد گل را برای هوادار زدند و دانیال جهانبخش نیز با زدن دو گل توانست بهترین گلزن پیکان لقب بگیرد. مهدی ممی زاده وینگر آبادانی‌ها بهترین گلزن نفت بود که توانست ۵ گل را در طول فصل بزند.

ظهور یک استعداد

در ۶ تیم دیگر مهاجمان نقش اول گلزنی بودند. شهریار مغانلو برای سپاهان ۱۳ گل زد و توانست عنوان آقای گلی را از آن خود کند. رضا اسدی هم پس از انتقال به خط حمله توانست مهارت‌های مغفول مانده خود در امر گلزنی را به رخ بکشد و به مانند یک مهاجم با تجربه برای تراکتور در خط حمله بدرخشد و ۱۱ گل را در لیگ برتر بزند.

تلاش‌های عارف رستمی اما برای بقای تیم مس بی نتیجه ماند و نماینده کرمان علی رغم ۸ گلی که این مهاجم زد در پایان به دسته یک سقوط کرد. در آلومینیوم اراک هم یک مهاجم جوان به اسم محمدرضا آزادی همه کاره خط حمله بود و ۷ گل زد.

سجاد بازگیر در اولین فصل حضورش در لیگ برتر عملکرد بسیار خوبی داشت و از بسیاری مهاجمان با تجربه لیگ بیشتر گل زد؛ چه بسا اگر ۷ گل این مهاجم نبود، قوهای سپید انزلی دوباره به دسته یک بازگشته بودند. در تیم سقوط کرده مس رفسنجان هم پیمان رنجبری با ثبت ۵ گل توانست بهترین عملکرد را به جای بگذارد.

سرخابی‌های ناکارآمد

حضور مهاجمانی همچون بازگیر و رنجبری در جمع گلزنان برتر فصل از جایی قابل توجه است که به یادآوریم چه بازیکنان سرشناسی در لیگ امسال حاضر بودند. بسیاری از این نفرات که بعضا رقم قرارداد آن‌ها نجومی محسوب می‌شد حتی نتوانستند یک گل در لیگ بزنند که از جمله آن‌ها می‌توان به سجاد شهباززاده، مهاجم استقلال اشاره داشت.

پیمان بابایی، دیگر مهاجم آبی‌ها که در نقل و انتقالات تابستانی آبی‌پوش شده بود، در ۲۵ مسابقه ای که در ترکیب حضور داشت فقط ۲ گل زد!

مهاجم برزیلی که پرسپولیس در پنجره زمستانی گرفت دست کمی از خرید رقیب نداشت. لئاندرو پریرا در ۹ دیداری که در ترکیب بود تنها موفق به زدن یک گل شد. به این مهاجمان می توان نفراتی چون هانسل زاپاتا، اریک باگناما، حامد پاکدل را اضافه کرد که کیفیت ضعیفی در لیگ بیست و دوم از خود ارائه داشتند.

تصمیمات غلط مهاجمان

اما چند مهاجم بودند که می توانستند ستاره لیگ برتر لقب بگیرند و با حضور خود کیفیت فنی مسابقات را بهتر کنند. شاخص ترین آن یورگن لوکادیاست که بعد از زدن ۶ گل در ۹ بازی از جمع سرخپوشان پایتخت جدا شد.

مهاجم بعدی می‌تواند کاوه رضایی باشد که با تصمیمات غلط خود شانس حضور در لیگ برتر را از خود گرفت. این بازیکن در مدتی که به صورت قرضی در تراکتور بود ۲ گل در ۶ بازی زد و شاید اگر فرصت می‌یافت این روند را ادامه دهد، گل های بیشتری در مسابقات به ثمر رسانده بود.

عیسی آل‌کثیر هم به مانند رضایی با اشتباهاتی که داشت فرصت درخشیدن در نیم فصل نخست لیگ بیست و دوم را از خود گرفت. این در حالی است که پس از بازگشت به مستطیل سبز موفق شد دروازه تیم های سپاهان و استقلال را باز کند و در مجموع ۴ گل با پیراهن سرخ بزند.

عیسی سپاهانی‌ها هم اگر بیشتر مورد توجه ژوزه مورایس واقع می شد چه بسا بیشتر از ۳ گل زده بود. عیسی مرادی تنها ۱۳ بار در طول فصل فرصت بازی پیدا کرد و یکی از پدیده های لیگ برتر امسال بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...