نکته‌ای که نادیده ماند؛ این دربی منچستر به دل تاریخ رفت

آخرین دربی شهر منچستر، یک رکورد خاطره‌انگیز و احتمالا دست‌نیافتنی را از خود به جا گذاشت.
کدخبر (74898) | 12 مهر 1401 | ساعت 13:28
0 94
نکته‌ای که نادیده ماند؛ این دربی منچستر به دل تاریخ رفت
آخرین دربی شهر منچستر، یک رکورد خاطره‌انگیز و احتمالا دست‌نیافتنی را از خود به جا گذاشت.

به گزارش سرخ نیوز، دربی گذشته شهر منچستر جدا از پیروزی ۳-۶ سیتی مقابل یونایتد و تحلیل‌های فنی و عملکری تیم‌ها و بازیکنان، یک نکته دیگر داشت و آن هم به ثمر رسیدن ۹ گل در این بازی بود. در همان نیمه اول دو تیم با نتیجه ۴-۱ با برتری سیتی به رختکن رفتند تا در همان نیمه اول شاهد یکی از پرگل‌ترین بازی‌ها در تاریخ تقابل‌های دو تیم باشیم. البته این پایان کار نبود و هر دو تیم، دو گل دیگر در نیمه دوم زدند تا پرگل‌ترین دربی شهر منچستر رقم بخورد.

دربی‌های منچستر با ۵ گل

از ابتدای تاریخ لیگ برتر تاکنون ۶ دیدار دو تیم ۵ گل داشته که اولین آنها به نوامبر سال ۱۹۳۳ برمی‌گردد؛ جایی که یونایتد موفق شد با نتیجه ۳-۲ همشهری خود را شکست دهد. این سومین دربی منچستر از زمان شروع لیگ برتر بود که طی آن یونایتد به اولین برد خارج از خانه خود از سال ۱۹۸۵ رسید. 

درست یک سال بعد، منچستریونایتد توانست با ۵ گل منچسترسیتی را شکست دهد. تا پیش از فیل فودن و ارلینگ هالند که در دربی اخیر هر دو هت‌تریک کردند، این فقط آندری کانچلسکیس بود که توانسته بود در تقابل تیم‌های منچستری موفق به هت‌تریک شود. در آن بازی مارک هیوز و اریک کانتونا دیگر گل‌های شاگردان فرگوسن را به ثمر رساندند.

آندری کانچلسکیس

در آوریل ۱۹۹۶ یونایتد یکبار دیگر سیتی را در خانه خودش با نتیجه ۲-۳ شکست داد. در نیمه دوم رایان گیگز گل برتری یونایتد را به ثمر رساند تا این تیم به سومین قهرمانی در طی ۴ سال برسد. در مارس ۲۰۰۴ و اولین دربی برگزار شده شهر منچستر در ورزشگاه اتحاد، تبدیل به یک بازی به یادماندنی برای سیتی شد و آنها توانستند با نتیجه ۴-۱ به دومین برد خود در بیست و یکمین تقابل‌ لیگ برتری‌شان دست پیدا کنند.

در دسامبر ۲۰۱۲ و آوریل ۲۰۱۸ منچستریونایتد دوبار دیگر با نتیجه ۲-۳ و بازهم در بازی‌های خارج از خانه، منچسترسیتی را شکست داد. پیروزی سال ۲۰۱۲ آخرین پیروزی فرگوسن در دربی پیش از بازنشستگی بود. پیروزی سال ۲۰۱۸ هم ژوزه مورینیو را به پنجمین برد خود در دربی‌های منچستر رساند.

دربی‌های منچستر با ۶ گل

در آوریل ۲۰۱۵ یک نتیجه باورنکردنی در دربی رقم خورد. منچستریونایتد که پس از فرگوسن به بدترین شکل ممکن افت کرده بود، توانست سیتی را با نتیجه ۴-۲ شکست دهد. حتی دو گل سرخیو آگوئرو هم برای ممانعت از شکست کافی نبود.

دربی‌های منچستر با ۷ گل

در سپتامبر سال ۲۰۰۹ یکی از دیدنی‌ترین و خاطره‌انگیزترین دربی‌های شهر منچستر رقم خورد؛ دیداری که در آن مایکل اوون نقش سوپرمن را برای منچستریونایتد ایفا کرد و در حالیکه دو تیم تا آخرین دقایق با نتیجه ۳-۳ برابر بودند، در وقت‌های تلف شده روی پاس رایان گیگز در جدال تک به تک با جو هارت دروازه‌بان منچسترسیتی، گل برتری شیاطین سرخ را به ثمر رساند.

مایکل اوون

در اکتبر ۲۰۱۱ یکی از ویران‌کننده‌ترین شکست‌های یونایتد دربی و دوران حضور فرگوسن رقم خورد. برد ۶-۱ سیتی مقابل رقیبی که همیشه سایه آن را بالای خود حس می‌کرد، نشان داد که این تیم دیگر همسایه بی‌آزار یونایتد نیست و برای قهرمانی در لیگ برتر برنامه چیده است.

پرگل‌ترین دربی منچستر

قطعا تصور نمی‌کردید که آخرین دربی منچستر، پر‌گل‌ترین آن در تاریخ لیگ برتر هم باشد. در این بازی ۹ گل رد و بدل شد که سهم سیتی ۶ و سهم یونایتد ۳ گل بود. هالند و فودن در این بازی هت‌تریک کردند و آنتونی و مارسیال هم گل‌های یونایتد را زدند. تیم گواردیولا می‌توانست به اولین تیمی تبدیل شود که در این دربی ۷ گل می‌زند اما حضور مارسیال مانع چنین اتفاقی شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...