نگاهی به سابقه و افتخارات حریف ایران در جام‌های جهانی آمریکا

حریف سوم تیم ملی ایران در جام جهانی تجربه میزبانی و کسب عنوان سومی در این رقابت ها را در کارنامه دارد.
کدخبر (101641) | 07 آذر 1401 | ساعت 13:35
0 65
نگاهی به سابقه و افتخارات حریف ایران در جام‌های جهانی آمریکا
حریف سوم تیم ملی ایران در جام جهانی تجربه میزبانی و کسب عنوان سومی در این رقابت ها را در کارنامه دارد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف آمریکا می رود. حریف فردای کشورمان که یازدهمین حضور خود در این مسابقات را تجربه می کند در ۳۵ دیداری که پیش از این به میدان رفته است صاحب ۸ برد، ۸ تساوی،۱۹ باخت شده و ۲۹ امتیاز کسب کرده. یانکی ها در مجموع همه ادوار جام جهانی ۳۸ گل زده و ۶۳ گل دریافت کرده اند. آنها در آخرین بازی خود که همین چند روز قبل با انگلیس برگزار شد به نتیجه تساوی بدون گل رسیدند و با این نتیجه ۲ امتیازی شده و به رده سوم گروه سقوط کردند تا سرنوشت صعودشان به هفته آخر و بازی با ایران گره بخورد.

تیم ملی آمریکا در دوره قبلی غایب بود و نتوانست فرصت بازی در روسیه را پیدا کند. آخرین حضور این تیم در جام جهانی به سال ۲۰۱۴ باز می گردد که با رهبری یورگن کلیزمن موفق شد در گروه دشواری که تیم‌های ملی آلمان، پرتغال و غنا حاضر بودند با ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کند، اما در نهایت با شکست دو بر یک برابر بلژیک در یک هشتم نهایی از راهیابی به دور بعد باز ماند. برخلاف تیم ملی کشورمان که هیچوقت نتوانسته تاکنون از مرحله گروهی صعود کند، یانکی ها تجربه ۶ صعود و یک دوره میزبانی در جام های گذشته را دارند و حتی یکبار موفق شده اند به جمع ۴ تیم برتر راه یافته و به عنوان سومی برسند. این اتفاق در سال ۱۹۳۰ رخ داد و آنها با شکست دادن پاراگوئه موفق به حضور در نیمه نهایی شدند، که در این مرحله به تیم قدرتمند آرژانتین برخورد کردند تا ۶ تایی شده و از صعود به فینال باز بمانند.

آمریکایی ها در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز فرصت حضور در ۴ تیم برتر را داشتند، اما با شکست یک بر صفر برابر آلمان در یک چهارم نهایی از رقابت ها کنار رفتند. گرگ برهالتر سرمربی حال حاضر آمریکا، تیم ملی کشورش را در این دوره همراهی کرد. هالتر که در دوران بازیگری در پست دفاع بازی می کرد، تاکنون به عنوان مربی تجربه بازی در جام جهانی را نداشته و در واقع نخستین حضور خود را روی نیمکت پشت سرمی گذارد. باید دید این مربی جوان که در بازی با انگلیس عملکرد خوبی مقابل ساوت گیت و تیم پرستاره انگلیس داشت چه نتیجه ای برابر ایران خواهد گرفت؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...