همه تقابل های پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی

پرسپولیس هرگاه در یک چهارم نهایی جام حذفی با سپاهان رو به رو شده از سد این تیم گذشته است.
کدخبر (130584) | 03 بهمن 1401 | ساعت 12:58
0 101
همه تقابل های پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی
پرسپولیس هرگاه در یک چهارم نهایی جام حذفی با سپاهان رو به رو شده از سد این تیم گذشته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال برگزار شد و سپاهان حریف پرسپولیس شد تا شاهد یک فینال زودرس در این رقابت ها باشیم. این دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که در لیگ برتر هم رقابت تنگاتنگی را بر سر قهرمانی دارند. در حال حاضر پرسپولیس با ۳۵ امتیاز در صدر قرار دارد و سپاهان ۳۰ امتیازی را در تعقیب خود می بیند.‌ این دو تیم بیش از نیم قرن است که در فوتبال کشور با هم رقابت دارند و طی این مدت ۹ بار در جام حذفی با یکدیگر رو به رو شده اند که حاصل آن ۳ برد برای پرسپولیس و یک برد برای سپاهان بوده. در این تقابل ها شاهد گل های خاطره انگیز، قهرمانی های دراماتیک، جنجال های داوری، خداحافظی بازیکنان مطرح و...که باعث ثبت خاطرات به یاد ماندنی برای دوستداران دو تیم شده است.

حذف سپاهان به دست بزیک

پرسپولیس و سپاهان نخستین بار در ۱۸ تیرماه ۷۸ از مرحله یک چهارم نهایی در جام حذفی به مصاف هم رفتند و به تساوی پرگل ۲-۲ رسیدند. امامی فر و حلالی گل های سرخپوشان را زدند، ویسی و بصیرت نیز گل های تیم حریف را. در دور برگشت علی پروین با تک گل ادموند بزیک تیم کرانچار را در اصفهان شکست داد و موفق شد در مجموع با نتیجه ۲-۳ تیمش را راهی دور بعد کند. پرسپولیس در این دوره تا فینال پیش رفت و توانست با غلبه بر استقلال، در آن فصل در گرفتن جام دبل کند.

شاهکار مرادی در نقش جهان

دومین تقابل دو تیم از قبل حساس تر بود و آن ها بای در فینال به مصاف هم می رفتند. در جدال رفت که شهریور سال ۸۵ برگزار شد نیکبخت و شفیعی با گلزنی خود نتیجه تساوی یک- یک را برای دو تیم رقم زدند. مهرزاد معدنچی یک پنالتی را در این بازی برای سرخپوشان از دست داد. در بازی برگشت که بسیار تماشایی و جنجالی از آب در آمد باز هم حمید شفیعی ناجی سپاهان شد و پاسخ گل ابراهیم اسدی را داد تا کار به ضربات پنالتی بکشد. دقایقی قبل از سوت پایان بازی، احسان خرسندی می توانست پرسپولیس را به گل برساند اما با خطای هادی عقیلی متوقف شد و مسعود مرادی از این پنالتی واضح گذشت. در نهایت هم شاگردان دنیزلی با از دست دادن دو ضربه پنالتی خود بازی را به میزبان واگذار کردند تا سپاهان به قهرمانی برسد.

دنیزلی قربانی اشتباهات داوری

یک سال بعد دنیزلی و بوناچیچ دوباره به هم رسیدند؛ این بار در نیمه نهایی. سرمربی ترک تبار پرسپولیس با گل فرزاد آشوبی توانست از حریف پیش بیفتد و در حالی که ثانیه های تا صعود فاصله نداشت، باز هم اسیر اشتباهات داوری شد و روی پنالتی مشکوک محسن قهرمانی برد را از دست داد تا کار به وقت های اضافه بکشد. بازیکنان پرسپولیس که روحیه خود را باخته بودند گل های بدی را در ادامه دریافت کردند تا ۴-۱ شکست خورده و حذف شوند. مصطفی دنیزلی پس از این مسابقه در کنفرانس خبری از این شکست به عنوان يكی از بدترين روزهای زندگی اش یاد کرد و چندی بعد از هدایت سرخپوشان کناره گیری کرد. تیم سپاهان هم پس از حضور در فینال توانست با غلبه بر صبا باتری تهران برای دومین سال متوالی قهرمان شود!

صعود پرسپولیس با گل زارع

دو تیم اردیبهشت ۸۸ برای ششمین بار در جام حذفی با هم رو به رو شدند که مازیار زارع با تک گل خود توانست انتقام شکست های قبلی را از حریف بگیرد و پرسپولیس را راهی یک چهارم نهایی کند. البته زارع یک پنالتی را هم در این بازی از دست داد.

حذف شاگردان قلعه نویی در ضربات پنالتی

پرسپولیس و سپاهان دو سال بعد با رهبری علی دایی و امیر قلعه نویی در یک چهارم نهایی جام حذفی با هم رو به رو شدند. تقابل این دو مربی در پایان نتیجه جز تساوی بدون در برنداشت، اما پرسپولیسی‌ها در ضیافت پنالتی‌ها توانستند تیم پیروز میدان لقب بگیرند و به دور بعد صعود کنند.

خداحافظی موشک از فوتبال

در روزی که مهدی مهدوی کیا از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، پرسپولیس با رهبری گل محمدی در ضربات پنالتی مغلوب سپاهان شد و قهرمان جام حذفی را از دست داد. این بازی که پانزدهم اردیبهشت سال ۹۲ در حضور حدود ۱۰۰ هزار هوادار در ورزشگاه آزادی برگزار شد بسیار مهیج و تماشایی دنبال شد. پرسپولیس دو بار توسط کریم انصاری‌فرد و محمد نوری پیش افتاد و حتی محسن بنگر تیرک دروازه سپاهان را به لرزه در آورد، اما تیم پرستاره سپاهان در نهایت توسط جواهیر سوکای و محمد غلامی بازی را به تساوی کشاند تا ضربات پنالتی تکلیف تیم قهرمان را مشخص کند. زنده یاد هادی نوروزی و رضا حقیقی پنالتی های خود را از دست دادند تا سپاهان جام را به خانه ببرد. در پایان این بازی مهدوی کیا تنها و غریبانه ۴ گوشه زمین را بوسید و از فوتبال خداحافظی کرد.

گل طلایی نورالهی و صعود پرسپولیس

آخرین جدال پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی نقش جهان و در نیمه نهایی رقم خورد. این بازی که روز هشتم اردیبهشت سال ۹۸ برگزار شد با گل طلایی احمد نورالهی در دقیقه ۱۲۰ به سود سرخپوشان به پایان رسید. تیم امیر قلعه نویی در این بازی یک پنالتی را توسط کیانی از دست داد. پرسپولیس بعد از عبور از سپاهان در فینال حریف داماش شد و با غلبه بر این تیم توانست قهرمان جام حذفی شود. حالا پرسپولیس و سپاهان پس از ۳ فصل باید دوباره با هم رو به رو شوند؛ این بار اما در یک چهارم. تقابل های قبلی نشان می دهد که هر وقت این دو تیم در این مرحله با هم بازی داشتند سپاهان بازنده بوده؛ چه در سال ۷۸ و چه در سال ۹۰. باید دید که سومین تقابل دو تیم در یک چهارم نهایی به سود کدام تیم به پایان خواهد رسید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...