همه مردان مشترک پرسپولیس و مس کرمان/ از مدافعان ملی پوش تا ستاره های جنجالی

تیم فوتبال پرسپولیس روز جمعه در دیداری حساس پیش از شهرآورد پایتخت به مصاف مس کرمان خواهد رفت.
کدخبر (165691) | 24 فروردین 1402 | ساعت 15:10
0 183
همه مردان مشترک پرسپولیس و مس کرمان/ از مدافعان ملی پوش تا ستاره های جنجالی
تیم فوتبال پرسپولیس روز جمعه در دیداری حساس پیش از شهرآورد پایتخت به مصاف مس کرمان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم‌های پرسپولیس و مس کرمان در حالی فردا شب دیدار برگشت خود را در هفته بیست و‌ششم لیگ برتر برگزار می کنند که بازیکنان مشترک زیادی در تاریخ خود داشته‌اند؛ برخی از این نفرات ستاره و ملی‌پوش بوده و همچنان در فوتبال ایران مشغول به بازی هستند.

دروازه‌بان

اگر از خط دروازه شروع کنیم با چهره‌ای سرشناسی چون حسن رودباریان رو به رو خواهیم شد. این گلر سابق ملی پوش در فصل ۸۶ از پاس به پرسپولیس انتقال یافت و پس از قهرمانی با این تیم در لیگ هفتم از جمع شاگردان قطبی جدا شد و چند سال بعد به مس پیوست.

مدافعان

در جمع مردان مشترک تاریخ دو باشگاه نام چند مدافع سرشناس دیده می شود. سپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس و زننده گل قهرمانی این تیم در لیگ هفتم یکی از آن هاست که در دهه ۹۰ مدتی پیراهن مس کرمان را بر تن داشت. شیث رضایی، مسعود زارعی و نبی الله باقری‌ها سایر مدافعانی بودند که در دهه ۸۰ در پرسپولیس توپ می زدند و بعدها از این تیم راهی کرمان شدند. باقری ها پس از حضور در مس دروازه تیم سابق خود را باز کرد و موجبات شکست این تیم را در دور رفت لیگ دهم فراهم آورد. مهرداد پولادی ستاره جنجالی فوتبال ایران اما از مس چهره شد و بعد از بازی در استقلال و حضور در تیم ملی به جمع سرخ‌ها پیوست. شجاع خلیل زاده، لژیونر ملی پوش حال حاضر فوتبال ایران که در قطر توپ می زند همچون پولادی ابتدا در مس چهره شد و با درخشش در این تیم مورد توجه کی روش سرمربی وقت تیم ملی قرار گرفت، ملی پوش شد و بعدها به تیم محبوبش پرسپولیس پیوست و توانست قهرمانی هایش با سپاهان را در این تیم هم تکرار کند. آخرین مدافع مشترک دو باشگاه، علیرضا ابراهیمی بود که تا همین فصل پیش پیراهن سرخ را بر تن داشت.

هافبک‌ها

عادل کلاه کج، قاسم دهنوی، کمال کامیابی نیا و افشین اسماعیل زاده هافبک هایی هستند که برای دو تیم توپ زده اند. کلاه کج در سال ۹۱ مستقیما از پرسپولیس راهی مس شد، دهنوی پس از درخشش در مس و پشت سرگذاشتن خدمت سربازی در تراکتور، در یک انتقالی جنجالی سرخپوش شد؛ آن هم در حالی که همزمان با دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان قرارداد بسته بود! کامیابی نیا، ستاره فعلی سرخ ها فوتبالش را در مس شروع کرده است. افشین اسماعیل زاده که در تیم های پایه پرسپولیس پرورش یافته، مدتی در کرمان بازی کرده است.  

مهاجمان

اما سرشناس ترین مهاجم مشترک دو تیم، محسن خلیلی آقای گل سابق پرسپولیس و فوتبال ایران. این بازیکن پس از اینکه در فصل هشتم با پیراهن سرخ دروازه کرمانی ها را باز کرد، بعدها پیراهن مس را بر تن کرد و مقابل تیم سابقش قرار گرفت. مقداد قباخلو هم از پرسپولیس به عضویت مس در آمد. فرزاد حاتمی که به او بابت انتقال‌های پیاپی، مارکوپولوی فوتبال ایران لقب داده اند و به نوعی بازیکن مشترک همه تیم‌های لیگ برتری محسوب می شود از پرسپولیس به مس رفته است. این بازیکن در جریان برتری ۶-۰ سرخپوشان یکی از گل‌های بازی را زد. فراز فاطمی مهاجم سال های نه چندان دور فوتبال ایران پس از پیوستن به پرسپولیس مستقیما راهی مس شد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...