هوشنگ نصیرزاده و گردن‌گیر خراب؛ از فیرپلی مالی تا «نمی‌شود بگویید خرج نکن»!

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتور در حالی امروز لب به انتقاد از دستورالعمل نقل و انتقالاتی جدید سازمان لیگ گشوده که خود، یکی از بانیان تصویب این مقررات بوده است.
کدخبر (214131) | 08 مرداد 1402 | ساعت 16:19
0 123
هوشنگ نصیرزاده و گردن‌گیر خراب؛ از فیرپلی مالی تا «نمی‌شود بگویید خرج نکن»!
هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتور در حالی امروز لب به انتقاد از دستورالعمل نقل و انتقالاتی جدید سازمان لیگ گشوده که خود، یکی از بانیان تصویب این مقررات بوده است.

سرخ نیوز - حتی دو ماه هم لازم نبود تا دستورالعمل نقل و انتقالاتی سازمان لیگ مورد اعتراض همه جانبه اهالی فوتبال قرار بگیرد. دستورالعملی که با نیت کاهش هزینه‌ها، مقابله با دلالی و جلوگیری از ریخت و پاش در فوتبال مصوب شد و حالا هر کسی از هر گوشه‌ای به دنبال اعمال تغییرات در آن است، حتی بانیان تصویب آن از جمله هوشنگ نصیرزاده! مدیرعامل تراکتور حالا لب به انتقاد گشوده، نسبت به دستورالعملی که خود نقش کلیدی در تصویب آن داشته است. جای تعجبی وجود ندارد و این بار اول نیست، انگار نه انگار که جناب نصیرزاده تا دو ماه پیش از این رسانه به آن رسانه می‌رفت، از مصوبه‌ خود و رفقایش دفاع می‌کرد به مربیان لیگ برتری پیشنهاد می‌کرد ماشین حساب به دست بگیرند!

مشکل بزرگ تراکتور و تغییر رویه نصیرزاده

حال اما تراکتور با یک مشکل بزرگ مواجه شده، سهمیه خارجی این باشگاه پر است و تراکتور قصد جذب محمد نادری را دارد. با توجه به مصوبه اخیر، او جز بازیکنان خارجی است و نمی‌تواند به عضویت تراکتور درآید. اما موضوعی که نصیرزاده نمی‌گوید، معضل بزرگ‌تر این تیم در خط حمله است، جایی که تراکتور نیاز به جذب مهاجم خارجی دارد و در شرایط فعلی نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند. موضوعی که نصیرزاده خیلی تمایل به صحبت درباره آن ندارد و مایل است با پیش کشیدن مشکل مربوط به نادری، آن مشکل بزرگتر را حل کند. هوشنگ نصیرزاده و گردن‌گیر خراب؛ از فیرپلی مالی تا «نمی‌شود بگویید خرج نکن»! او برای بیان مخالفت خود موضوعات مختلفی را عنوان کرده، از بیرون ماندن بازیکنان زیر 25 سال گفته تا خارجی محسوب شدن لژیونرها. او از سقف بودجه هم انتقاد کرده و مدعی شده «نباید به بخش خصوصی بگوییم خرج نکن!». نصیرزاده در واقع به تمام ارکان دستورالعمل مصوبی که خود از عوامل تدوین آن بوده انتقاد دارد. او در گفت‌وگو با خبرنگاران نیز از موضع بالا صحبت می‌کند و انگار نه انگار که تا دو ماه پیش حامی این دستور العمل بوده و در نهایت در پاسخ به انتقادات به خبرنگاران می‌گوید «افکارتان را عوض کنید». شاید پاسخ درست به نصیرزاده این باشد: «شما منت سر این فوتبال بگذارید و قانون تصویب نکنید!» تا دو ماه پیش که شما و جناب خطیر این دستورالعمل را مصوب کردید از این مسائل آگاهی نداشتید؟ زمان مطالعاتی که در پس این دستورالعمل مدعی آن شده بودند، نمی‌دانستید با حذف 4 سهمیه زیر 25 سال و یک سهمیه بزرگسال چند بازیکن بیرون خواهند ماند که حالا ژست منافع ملی گرفته‌اید و از تعداد بازیکن بیرون مانده صحبت می‌کنید؟ هوشنگ نصیرزاده و گردن‌گیر خراب؛ از فیرپلی مالی تا «نمی‌شود بگویید خرج نکن»!

آقای نصیرزاده ؛ این دستورالعمل شاهکار شما و همکاران‌تان است، گردن بگیرید!

زمانی که جذب بازیکن با ملیت ایرانی از طریق TMS را به حساب بازیکن خارجی گذاشتید نمی‌دانستید که بازیکنی چون نادری و چندین بازیکن دیگر که در سطوح پایین کشورهای خارجی بازی می‌کنند در عقد قرارداد با تیم‌های لیگ برتری دچار مشکل خواهند شد؟ اگر نمی‌دانستید که تکلیف مشخص است و ادعاهایی که درباره مطالعات شده پشیزی نمی‌ارزد. اگر هم می‌دانستید و حالا خواهان تغییر قانون هستید لطفا ژست قانون‌گذار را به خود نگیرید که این موضوع به دلیل مشکلات لیست تراکتور است. شما امروز گفته‌اید که «اسپانسر دوست دارد پول بدهد، چرا نمی‌گذارید؟». مگر سال گذشته کسی محدودیتی برای اسپانسر و ... قائل شده بود؟ خود شما دو ماه پیش از تصمیم سازمان لیگ برای تعیین سقف بودجه حمایت کردید و حالا از آن انتقاد می‌کنید؟

ادعاهای بزرگِ توخالی

پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و ... قوانین جدید را تایید کرده‌اند و حال هر کدام به نحوی دچار مشکل شده‌اند. هر 4 تیم با مشکل سقف قرارداد مواجه هستند و فولاد و گل‌گهر نیز در بودجه اعلام شده خود، از حداکثر ممکن سقف استفاده کرده‌اند. پرسپولیس، استقلال و سپاهان همچنین با مشکل لیست بزرگسال پر مواجه شده‌اند و تراکتور در به در دنبال راه حلی برای حذف قانون خارجی محسوب شدن لژیونرها است. این در حالی است که تنها دو ماه از تایید شدن این قوانین توسط مدیران همین باشگاه‌های معترض گذشته است. قانونی که درباره آن ادعاهای پوچ مطالعات فراوان ذکر شده بود، اما در عمل مشاهده شد که هیچ کار کارشناسی درباره آن انجام نشده و باز هم اساتید فن با یک سری «ایده دیمی» و مسائلی که در «آن واحد» به ذهن‌شان خطور کرده یک دستورالعمل جدید مصوب کرده‌اند، مانند سقف قرارداد، سقف بودجه، ممنوعیت جذب دروازه‌بان خارجی، ممنوعیت جذب بازیکن خارجی، دستورالعمل عجیب جذب بازیکن خارجی، افزایش بی‌رویه لیست بازیکنان سهمیه سنی، سهمیه سنی مضحک زیر 25 سال و ... . نتیجه تک تک این قوانین عجیب شما را دیده‌ایم، حال لطف کنید خودتان را با ناسا مقایسه نکنید، شما در حد خودروسازان داخلی هم نیستید بزرگواران! مدیریت فوتبال در ایران خلاصه شده به یک سری ادعاهای بزرگ توخالی، موضوعی که در وضع قوانین کاملا مشخص است و در مدیریت مدیرانی که حتی توانایی پیش‌بینی دو ماه آینده را ندارند و بعد از تایید یک قانون، به هر دری می‌زنند تا آن را به نفع خود تغییر دهند، مشخص‌تر. پدرام محمدزاده آخرین اخبار فوتبال ایران  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...