وداع با موفق‌ترین مدیر تاریخ باشگاه میلان

سیلویو برلوسکونی مدیر و مالک سابق باشگاه آث میلان در سن ۸۶ سالگی بر اثر سرطان خون درگذشت.
کدخبر (193534) | 22 خرداد 1402 | ساعت 09:37
0 105
وداع با موفق‌ترین مدیر تاریخ باشگاه میلان
سیلویو برلوسکونی مدیر و مالک سابق باشگاه آث میلان در سن ۸۶ سالگی بر اثر سرطان خون درگذشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، فوتبال ایتالیا امروز با یکی از پرافتخارترین مدیران خود وداع کرد. سیلویو برلوسکونی مدیر ورزشی و سیاستمدار پرنفوذ ایتالیایی که از سری تاثیرگذارترین مردان فوتبال ایتالیا بر شمرده می‌شود امروز و ساعاتی پیش بر اثر سرطان خون در گذشت. مردی که سه دوره طلایی باشگاه محبوب میلان تحت مدیریت و مالکیت او رقم خورد و پرافتخارترین مدیر تاریخ این باشگاه نیز بود.

سیلویو برلوسکونی مدیر ورزشی و سیاستمدار پرنفوذ ایتالیایی

برلوسکونی سال ۱۹۸۶ میلان را از جوزپه فارینا خریداری کرد و همزمان با مالکیت خودش مدیریت تیم را نیز بر عهده گرفت. پس از یک سال از حضورش در میلان آریگو ساکی را به عنوان مربی به خدمت گرفت و پس از یک دوره افول چند ساله میلان را به قله اروپا بازگرداند. رود گولیت، مارکو فان باستن و فرانک ریکارد از سری ستارگانی بودند که در همان فصل توسط سیلویو برلوسکونی جذب شدند و با هدایت آریگو ساکی در یک بازه ۶ ساله ۸ جام از جمله ۲ قهرمانی جام باشگاه های اروپا را برای میلان به ارمغان آوردند.

دومین دوره پرشکوه باشگاه میلان تحت مدیریت برلوسکونی حضور فابیو کاپلو بر روی نیمکت این تیم بود که در نخستین فصل حضورش بدون شکست این تیم را قهرمان سری‌آ ایتالیا کرد و دوسال پیش رو نیز اسکودتو را به تیمی واگذار نکرد. کاپلو در اروپا هم موفق بود و میلان را برای سه سال پیاپی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند اما تنها یک مرتبه موفق به فتح این جام شد که البته آن یک مرتبه هم در برابر بارسلونای قدرتمند یوهان کرایف بود. پس از این دو دوره میلان مجدد به یک دوران تاریک وارد شد تا سیلویو برلوسکونی مجاب ایجاد تغییرات گسترده دیگری در میلان شود. دوره سوم اوج این تیم با کارلو آنچلوتی بود که علاوه‌بر قهرمانی در لیگ ایتالیا در اروپا هم با او موفق بودند.

سیلویو برلوسکونی مدیر ورزشی و سیاستمدار پرنفوذ ایتالیایی  

در دوران مدیریت وی میلان همیشه یکی از پرستاره ترین تیم‌های فوتبال بود. حضور ستارگانی مثل شوچنکو، رونالدینهو، بکام، زلاتان ابراهیموویچ و کاکا در میلان و در قرن بیست و یکم همواره او را محبوب و مورد احترام قرار می‌داد و حال پس از ۸۶ سال زندگی و ۲۷ سال مدیریت در باشگاه میلان زندگی‌اش پایان یافت. مردی که رکورددار طولانی ترین دوره مدیریت در تاریخ این باشگاه و پرافتخارترین مدیر این تیم بود و نامش همواره در تاریخ طلایی رنگ باشگاه آث میلان جاودانه خواهد بود.

رونالدینهو و زلاتان ابراهیموویچ

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...