پرافتخارترین ستاره‌های دنیا در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023؛ از طاها آکگل و عبدالرشید سعدالله‌اف تا حسن یزدانی و کایل دیک

کدخبر (228398) | 19 شهریور 1402 | ساعت 13:17
0 294
پرافتخارترین ستاره‌های دنیا در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023؛ از طاها آکگل و عبدالرشید سعدالله‌اف تا حسن یزدانی و کایل دیک
در این دوره از مسابقات کشتی قهرمانی جهان، پس از دو سال کشتی‌گیران روس‌ هم شانس حضور در این رویداد را یافته‌اند و به همین دلیل تعداد چهره‌های شناخته شده بیشتری در بلگراد حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تنها کمتر از یک هفته تا آغاز مهمترین رویداد کشتی سال 2023 باقی مانده است. از شنبه هفته آینده مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 به میزبانی شهر بلگراد صربستان آغاز می‌شود و بزرگترین ستاره‌های کشتی دنیا گرد هم می‌آیند تا ضمن تلاش برای دستیابی به قهرمانی جهان، جواز حضور در المپیک 2023 پاریس را هم بدست آورند.

در این دوره از مسابقات کشتی قهرمانی جهان، پس از دو سال کشتی‌گیران روس‌ هم شانس حضور در این رویداد را یافته‌اند و به همین دلیل تعداد چهره‌های شناخته شده بیشتری در بلگراد حضور خواهند داشت.

با این حال در میان نام‌های بزرگ، تعداد از کشتی‌گیران مدال‌های بیشتری را در مسابقات جهانی از آن خود کرده‌اند که در این بین گنو پتریاشویلی از گرجستان و طاها آکگل از ترکیه در بالاترین جایگاه قرار دارند.

7 مدال - گنو پتریاشویلی و طاها آکگل

این دو کشتی‌گیر کهنه‌کار و سنگین وزن هر دو 7 مدال جهانی را در کارنامه خود دارند که جالب است هر دو هم در مسابقات قهرمانی جهان سال 2013 در مجارستان اولین مدالشان را کسب کرده‌اند. در آن دوره مسابقات طاها آکگول و گنو پتریاشویلی به مدال برنز دسته 120 کیلوگرم دست یافتند.

از همان زمان رقابت تنگاتنگ این دو کشتی‌گیر در دسته سنگین وزن ادامه داشت و تقریبا در هر دوره مسابقات قهرمانی جهان یک مدال را به خود اختصاص می‌دادند. به طور کلی گنو پتریاشویلی صاحب 3 مدال طلا، یک مدال نقره و 3 مدال برنز شده که آخرین آنها به مسابقات قهرمانی جهان 2022 باز می‌گردد که این کشتی‌گیر گرجستان موفق شد به مدال برنز دست پیدا کند.

از سوی دیگر دیگر طاها آکگول نیز 3 مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز را بدست آورده که آخرین مدال مربوط به مسابقات سال گذشته و از جنس طلا بوده است.

6 مدال – حسن یزدانی، عبدالرشید سعد‌الله اف و کایل اسنایدر

در میان کشتی‌گیران حاضر در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 نام حسن یزدانی، عبدالرشید سعد‌الله اف و کایل اسنایدر به چشم می‌خورد. البته اگر سعد‌الله اف می‌توانست در مسابقات سال گذشته شرکت کند، احتمالا باید نامش را در میان دارندگان 7 مدال جهانی می‌دیدیم. با این حال او و البته دو نام دیگر این شانس را دارند تا در مسابقات امسال به لیست کشتی‌گیران دارای 7 مدال بپیوندند.

کایل اسنایدر آمریکایی و عبدالرشید سعدالله‌ اف هر دو در وزن 97 کیلوگرم این مسابقات حضور دارند و به احتمال زیاد هر دو در این دوره صاحب مدال می‌شوند. اسنایدر حدود 8 سال است که در همین دسته وزنی حضور دارد و اولین مدال جهانی خود را در سال 2015 در آمریکا بدست آورد. با این حال سعدالله اف یک سال پیش از این و در دسته 86 کیلوگرم مسابقات جهانی 2014 ازبکستان صاحب مدال طلا شده بود.

این کشتی‌گیر داغستانی یک سال بعد مدال طلای خود را تکرار کرد و در المپیک 2016 ریو هم بهترین مدال سهمش شد. حسن یزدانی هم در مسابقات قهرمانی جهان 2015 اولین مدال جهانی‌اش را کسب کرد و مسیرش را به سوی کسب 5 مدال جهانی دیگر ادامه داد.

عبدالرشید سعدالله اف آخرین در مسابقات قهرمانی جهان 2021 اسلو به مدال طلای وزن 97 کیلوگرم رسید. او در فینال کایل اسنایدر را شکست داد اما کشتی‌گیر آمریکایی سال بعد توانست با توجه به غیبت رقیب سنتی خود، مدال طلا را به گردن بیاویزد.

سعدالله اف 5 طلا و یک نقره مسابقات جهانی را دارد و در واقع تنها شکست او مقابل اسنایدر در مسابقات قهرمانی جهان 2017 در پاریس بوده است. اسنایدر 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان را دارد. حسن یزدانی هم که آخرین مدال جهانی خود را سال گذشته در فینال وزن 86 کیلوگرم مقابل دیوید تیلور بدست آورد، تاکنون 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز را به کارنامه‌اش اضافه کرده است.

4 مدال –فرانک چامیزو و کایل دیک

در میان کشتی‌گیرانی که با 4 مدال جهانی به مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 می‌آیند، نام کایل دیک و فرانک چامیزو دیده می‌شود که هر دو در وزن 74 کیلوگرم حضور دارند. البته چامیزو روزهای آخرین کشتی خود را تجربه می‌کند و ممکن است آخرین حضورش در مسابقات جهانی باشد. او اولین مدالش را در مسابقات جهانی 2010 برای کشور کوبا بدست آورد.

چامیزو آن زمان در وزن 55 کیلوگرم کشتی می‌گرفت اما 5 سال بعد او تابعیت کشور ایتالیا را پذیرفت و اینبار در وزن 65 کیلوگرم موفق شد اولین مدال طلای جهانی خود را کسب کند. او دو سال بعد در مسابقات پاریس به مدال طلای 70 کیلوگرم رسید و آخرین مدال جهانی‌اش را هم دو سال بعد در جهانی نورسلطان تصاحب کرد تا با دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز به روزهای بازنشستگی نزدیک شود.

کایل دیک که تاکنون 4 مدال طلای جهان را بدست آورده، از سال 2018 روند حضورش در فینال 79 کیلوگرم را آغاز کرد و پس از کسب دو مدال طلا کایل دیک که تاکنون 4 مدال طلای جهان را بدست آورده، از سال 2018 روند حضورش در فینال 79 کیلوگرم را آغاز کرد و پس از کسب دو مدال طلا در وزن 79 کیلوگرم، جایش را با جردن باروز عوض کرد و پس از آن دو مدال طلا را در وزن 74 کیلوگرم بدست آورده است.

اگر او بتواند در مسابقات جهانی امسال به مدال طلا برسد، با کسب 5 مدال طلا در 5 دوره حضور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان، به رکوردی خارق العاده خواهد رسید.

آخرین اخبار ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...