پرسپولیس و آینده ستاره شماره 9

کدخبر (191084) | 17 خرداد 1402 | ساعت 11:32
0 121
پرسپولیس و آینده ستاره شماره 9
اغلب بازیکنان پرسپولیس یکی از بهترین فصول دوران فوتبالشان را سپری کردند اما در این میان عملکرد مهدی ترابی حاکی از رشد کیفی این بازیکن است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مهدی ترابی از همان ابتدای حضورش در سایپا به عنوان یک بازیکن جوان و خیلی زود مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت؛ اما این اتفاق، چند سالی طول کشید و عاقبت در لیگ نوزدهم بود که ترابی لباس سرخ را پوشید. سفر کوتاه مدت و ناموفق به قطر اما بار دیگر او را به تهران کشاند تا یکی از عوامل موثر موفقیت های سرخپوشان پایتخت لقب بگیرد.

او اما از همان ابتدا بازیکن متفاوتی بود. در حالی که در لیگ سیزدهم برای سایپا فقط 31 دقیقه بازی کرد و سکو نشین بود، در لیگ چهاردهم توسط مجید جلالی میدان دید و توانایی هایش را نشان داد. کارلوس کی روش، ترابی را که یک بازیکن جوان و ذخیره در سایپا بود، به تیم ملی برد و او در تاشکند و بازی دوستانه برابر ازبکستان، در اولین بازی ملی، اولین گلش را به ثمر رساند.

هرچند دوران حضورش در تیم ملی پرفراز و نشیب بوده اما باوجود اینکه لژیونرهای بزرگی را به عنوان رقیب در ترکیب تیم ملی دارد، با 40 بازی و 7 گل زده آمار نسبتا خوبی را از خودش در تیم ملی به جا گذاشته است.

وینگر و هافبک تهاجمی پرسپولیس در 28 سالگی، بهترین نمایشش در سال‌های اخیر را برای این تیم ارائه داد. مهدی ترابی در این فصل در مجموع 34 بازی لیگ برتر و جام حذفی، 9 گل و 10 پاس گل را ثبت کرد که بخشی از این گل‌ها و پاس گل‌ها، امتیاز بخش و در مسیر رسیدن به قهرمانی، کلیدی بوده‌اند.

مهدی ترابی هر 332 دقیقه در لیگ برتر و هر 251 دقیقه در جام حذفی برای تیم گلزنی کرده است، آن هم در حالی که در اغلب بازی های فصل در پست وینگر و چند بازی هم به عنوان هافبک تهاجمی به میدان رفته است. او یک بازی فصل برابر ذوب آهن را در هفته شانزدهم به دلیل اخراج در بازی برابر نساجی از دست داد و تنها در بازی برابر هوادار بود که از ابتدا در ترکیب اصلی قرار نگرفت؛ بازیکن شماره 9 پرسپولیس در تمامی مسابقات مهره اصلی و کلیدی یحیی گل محمدی بوده است.

مهدی ترابی درحالی این فصل رویایی را به پایان رساند که توانست در دو دربی متوالی، یکی از بهترین بازیکنان تیمش باشد و در پیروزی‌های باارزش، نقش اساسی ایفا کند. او در دربی برگشت لیگ برتر که به گمان خیلی‌ها بازی کلیدی در راه قهرمانی بود، پاس گل سه امتیازی را برای آل کثیر ارسال کرد و در فینال جام حذفی با یک ضربه عالی، گل اول مسابقه را به ثمر رساند.

از نظر آماری، این دومین فصل خوب ترابی از زمان حضورش در فوتبال ایران به عنوان یک ستاره جوان است. او در لیگ هفدهم و با لباس سایپا توانست در 27 بازی 10 گل بزند و 7 پاس گل را نیز به نام خودش ثبت کند. سه گل از 10 گل مهدی ترابی در آن فصل، از روی نقطه پنالتی به دست آمد؛ در حالی که امسال پنالتی زن اول پرسپولیس گیورگی گولسیانی بود و ترابی فقط یکی از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در لیگ هفدهم، ترابی هر 235 دقیقه یکبار برای تیمش گلزنی کرده بود اما از نظر کیفی، گل‌ها و پاس گل‌های او در پرسپولیس لیگ بیست و دوم که دو جام قهرمانی را کسب کرد، امتیاز بالاتری می‌گیرند.

شماره 9 پرسپولیس در لیگ نوزدهم هم یک بازیکن موثر و کلیدی برای تیم در مسیر قهرمانی بود. او در 27 بازی برای سرخپوشان پایتخت، 11 گل به ثمر رساند و 5 پاس گل به همبازیانش داده بود.

مهدی ترابی بی تردید یکی از ستاره‌های اصلی لیگ برتر بیست و دوم بود و آمادگی‌اش به گونه‌ای است که می‌تواند مهره‌ای موثر برای تیم ملی هم باشد. باید دید برنامه آینده پرسپولیس و ترابی چگونه خواهد بود و آیا او بازهم با لباس سرخ به درخشش ادامه می‌دهد؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...