چرا تیم ملی والیبال ایران باید در هفته سوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۳ شرکت کند؟

اگر تیم ملی ایران به آمریکا نمی‌رفت، در صورت تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال به طور کلی از رقابت‌های لیگ ملت‌ها کنار گذاشته می‌شد.
کدخبر (204232) | 15 تیر 1402 | ساعت 19:45
0 88
چرا تیم ملی والیبال ایران باید در هفته سوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۳ شرکت کند؟
اگر تیم ملی ایران به آمریکا نمی‌رفت، در صورت تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال به طور کلی از رقابت‌های لیگ ملت‌ها کنار گذاشته می‌شد.

به گزارش سرخ نیوز، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2023 از 13 تا 19 تیرماه با 32 مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود تا تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شوند. تیم ملی والیبال ایران هم که پنجمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند، در هفته سوم نخستین دیدار خود را برابر فرانسه پشت سر گذاشت و سه بر صفر مغلوب حریف شد. [irp posts="186773" ]

چالش تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۳

ملی پوشان کشورمان در حالی پا به گردونه این رقابت‌ها گذاشتند که ویزای ورود آن‌ها به آمریکا تا روزهای آخر صادر نشده بود. علاوه‌بر این، ویزای سه بازیکن اصلی تیم و سه نفر از کادر فنی شامل سرمربی، مشاور فنی و آنالیزور ازسوی میزبان صادر نشد و گروه دوم متشکل از دو بازیکن (محمد ولی زاده و شهروز همایونفرمنش) به سرپرستی مهدی اسلامی، که پاسپورت‌های آن‌ها را از سفارت آمریکا در آنکارا به فرانکفورت و سپس به محل برگزاری مسابقات رساند، دو ساعت مانده به آغاز مسابقه با فرانسه به هتل محل اقامت تیم‌ها رسیدند و بدون تمرین در آناهایم به جمع ملی‌پوشان در دیدار با فرانسه اضافه شدند. بر این اساس، با توجه به نحوه صدور ویزای تیم ایران و نبود چند بازیکن اصلی و کادر فنی تیم ملی با مکاتبات، مذاکرات و رایزنی‌های داورزنی در اجلاس هیئت رئیسه فدراسیون جهانی، موضوع ویزای ایران در دستور کار هیئت رئیسه قرار گرفت. در نهایت ازسوی FIVB اعلام شد:
با توجه به این‌که تیم ملی والیبال ایران نمی‌تواند تمام بازیکنان خوب خود را به‌دلیل مشکل ویزا، که در کنترل فدراسیون جهانی نیست، در اختیار داشته باشد، هیئت رئیسه فدراسیون جهانی مصوب کرد که هیچ امتیازی را برای چهار مسابقه ایران و حریفانش در هفته سوم لیگ ملت‌ها 2023 در رنکینگ جهانی اعمال نکند.
شریفی: نبود سرمربی لطمه بزرگی به تیم ملی والیبال ایران است

شرکت نکردن تیم ایران در هفته سوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۳

در این بین، با توجه به شرایط موجود، نظریه‌ای مبنی‌بر شرکت نکردن تیم ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها مطرح شد که اساساً این موضوع به ضرر والیبال کشور و منافع ملی است؛ چراکه شرکت نکردن تیم ملی ایران در هفته سوم مسابقات لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳، به‌صورت کلی، برگزاری مسابقات را بهم خواهد ریخت. شرکت نکردن در دو مسابقه، علاوه‌بر ثبت باخت فنی، باعث کنار گذاشتن تیم از جدول مسابقات خواهد شد. ضمن این که ثبت باخت فنی، باتوجه به فرمول جدید رتبه‌بندی تیم‌ها در رده‌بندی جهانی والیبال، به‌نوعی سقوط آزاد ایران در رنکینگ جهانی خواهد بود. در حالی که والیبال ایران برای صعود به المپیک به حفظ یا ارتقای این رتبه‌بندی FIVB نیاز دارد نه سقوط در آن. در عین حال، این مسئله عدم حضور در دیدارهای هفته سوم و حذف از جدول مسابقات، پای ایران را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال بازخواهد کرد. نتیجه والیبال ایران فرانسه / باخت بدون سرمربی در آمریکا در کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال، به غیر از در نظر گرفتن جریمه مالی سنگین برای والیبال ایران، امکان محرومیت کشورمان از حضور در دور آینده مسابقات لیگ ملت‌ها هم وجود دارد؛ چراکه براساس مقررات بین‌المللی رویدادها، تیمی که از حضور در محل مسابقات امتناع کند، از حضور در دور بعدی حذف خواهد شد که این بند می‌تواند در کمیته انضباطی به عدم حضور در محل مسابقات هفته سوم تعمیم داده شود. اگر سرنوشت ایران به کمیته انضباطی سپرده شده و از حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌ها محروم شود، یکی از اصلی‌ترین تورنمنت‌های مؤثر در رنکینگ جهانی برای صعود به المپیک پاریس را از دست خواهد داد. به این ترتیب، یک تصمیم احساسی می‌تواند ناگهان ایران را در یک سلسله از محرومیت‌ها و جرائم سنگین قرار دهد که عواقب آن تا سال‌ها ادامه خواهد داشت. پس معقولانه‌ترین راه حل در این شرایط، شرکت کردن در هفته سوم لیگ ملت‌ها و ماندن در گردونه رقابت با قدرت‌های والیبال دنیا برای صعود به المپیک ۲۰۲۴ پاریس است که با استفاده از امتیازی که فدراسیون جهانی برای تیم ایران در نظر گرفته، مبنی‌بر لحاظ نشدن امتیازات هفته سوم برای ایران و رقبایش در رنکینگ جهانی، میسر خواهد بود. آخرین اخبار والیبال

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...