کدام بازیکن عنوان بدترین آقای گل تاریخ را از آن خود می‌کند؟

مهاجم سپاهان در آستانه ثبت یک رکورد جدید در لیگ فوتبال ایران است.
کدخبر (180274) | 24 اردیبهشت 1402 | ساعت 09:55
0 177
کدام بازیکن عنوان بدترین آقای گل تاریخ را از آن خود می‌کند؟
مهاجم سپاهان در آستانه ثبت یک رکورد جدید در لیگ فوتبال ایران است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، کمتر از یک هفته به پایان لیگ برتر بیست و دوم زمان باقی مانده است و در حالی که رقابت شدیدی در بالا و پایین جدول برای قهرمانی و بقا در جریان است، بازیکنان برای کسب عناوین فردی با هم رقابت می کنند.

در جدول گلزنان لیگ برتر، شهریار مغانلو با ۱۲ گل صدرنشین است و رضا اسدی با ۱۱ گل، در تعقیب مهاجم سپاهان. این دو بازیکن از بیشترین بخت برای آقای گلی برخوردار هستند. محمد عباس زاده ۱۰ گله و مهدی قایدی ۹ گله، در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. این در شرایطی است که فصل قبل تا همین مقطع، بهترین گلزن مسابقات ۱۴ گل زده بود.‌ گادوین منشا با ثبت همین تعداد گل در هفته پایانی آقای گل شد و کوین یامگا با ۱۰ گل زده بر سکوی دوم ایستاد. این دو مهاجم در هفته پایانی توفیقی در گلزنی نداشتند.

کدام بازیکن عنوان بدترین آقای گل تاریخ را از آن خود می‌کند؟

رکورد بزیک در آستانه شکستن

در خوش‌بینانه‌ترین حالت اگر اتفاق مشابه فصل قبل تکرار نشود و مغانلو و اسدی بتوانند در هفته پایانی گلزنی کنند، در نهایت ممکن است به رکورد ادموند بزیک برسند که ۱۳ گل با پیراهن سپاهان در فصل ۸۲-۸۱ به ثمر رساند و آقای گل شد. این بدترین آماری است که یک بازیکن در بیست و یک دوره اخیر لیگ داشته و توانست با تیکه بر آن به عنوان آقای گلی دست یابد.

به نظر می رسد رکورد ضعیف ادموند بزیک در حال شکسته شدن باشد؛ مگر اینکه اتفاق خاصی برای سپاهانی‌ها رخ دهد و تیم مس کرمان که برای بقا به آب و آتش می‌زند، با نتیجه پرگل مغلوب زردپوشان اصفهانی شود. در سمت دیگر، از جایی هم تراکتور مهمان تیم رده سومی استقلال است بعید شاهد ثبت یک برد گل برای این تیم در تهران باشیم.

کدام بازیکن عنوان بدترین آقای گل تاریخ را از آن خود می‌کند؟

فرصتی که از کف لوکادیا رفت

کاهش آمار گلزنی مهاجمان با گذشت بیش از دو دهه از حرفه ای شدن لیگ برتر، به هیچ عنوان خبر خوبی برای فوتبال ایران نیست و موید این حقیقت تلخ است که با فقر بازیکن گلزن رو به رو هستیم. این موضوع از جایی بیشتر قابل توجه می‌شود که در فصل جاری، شاهد بازگشت برخی لژیونرهای سرشناس از جمله مهدی قایدی، محمد محبی و همچنین چند بازیکن خارجی همچون شیخ دیاباته و سوگیتا به لیگ برتر بودیم. در کنار این نفرات، خارجی‌های دیگری چون یورگن لوکادیا، روبرتو تورس، لئاندرو پریرا و... وارد فوتبال ایران شدند، اما به جز مهاجم هلندی پرسپولیس، سایرین کارایی چندانی نداشتند.

کدام بازیکن عنوان بدترین آقای گل تاریخ را از آن خود می‌کند؟

اگر یورگن لوکادیا در فوتبال ایران باقی می‌ماند، چه بسا الان با اختلاف چشمگیر نسبت به سایر مهاجمان در صدر جدول گلزنان لیگ برتر بود و می‌توانست یک آمار خوب را از خود برجای بگذارد. ناگفته نماند مهاجم هلندی طی ۹ هفته‌ای که در ترکیب پرسپولیس بازی کرد، ۶ گل را به ثمر رساند. لوکادیا به طور متوسط هر ۱۲۵ دقیقه یک گل در لیگ برتر زده بود و اگر این روند را ادامه می‌داد، با توجه به آمار پایین گلزنی در لیگ برتر، شاید تا الان از آمار فصل قبل منشا عبور کرده و آقای گلی خود را هم قطعی ساخته بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...