کمک هیدینک به کانگوروها برای جام‌جهانی 

سرمربی باتجربه هلندی برای کمک به تیم ملی استرالیا، یک بار دیگر به این کشور بازگشته است.
کدخبر (63327) | 08 شهریور 1401 | ساعت 19:15
0 80
کمک هیدینک به کانگوروها برای جام‌جهانی 
سرمربی باتجربه هلندی برای کمک به تیم ملی استرالیا، یک بار دیگر به این کشور بازگشته است.

به گزارش سرخ نیوز، استرالیا یکبار دیگر گاس هیدینک را به خدمت گرفته تا از تجربه این مربی 75 ساله هلندی در راه آماده‌سازی جام‌جهانی 2022 قطر استفاده کند. قرار است این مربی کهنه‌کار به روند آماده‌سازی کانگوروها در راه این مسابقات کمک کند. استرالیا در آخرین بازی تدارکاتی خود در استرالیا، 22 سپتامبر به مصاف نیوزلند خواهد رفت و قرار است تاثیر حضور هیدینک در کنار تیم، تا آن زمان بررسی شود. او که به حسرت 32 ساله استرالیا برای حضور در جام‌جهانی در سال 2006 پایان داد، قرار است با گراهام آرنولد همکاری داشته باشد تا نتیجه خوبی که در جام‌جهانی آلمان بدست آمد، یکبار دیگر تکرار شود.

در آن دوره هیدینک موفق شد تیم پرستاره استرالیا را به مرحله یک هشتم نهایی برساند. هیدینک که از دوره بازنشستگی خارج و دوباره مشغول کار شده، درباره بازگشت به فوتبال می‌گوید "من بسیار خوشحالم که به استرالیا می‌روم زیرا هر از گاهی وقتی در مورد حرفه‌ام با مردم صحبت می‌کنم، همیشه تجربه حضور در این کشور و تیم ملی آن برجسته‌ترین خاطره‌ایست که در ذهن دارم. این یک فصل از حرفه من بود که به من انرژی زیادی داد. من با افراد بسیار مهربان و روشنفکری آشنا شدم که خیلی دوستشان داشتم."

هیدینک در غیاب دست راست همیشگی آرنولد یعنی رنه میلنستین که در اروپا خواهد بود تا دو حریف این تیم در گروه ،D فرانسه و دانمارک را شناسایی کند، به تیم کمک خواهد کرد. آرنولد که یکی از دستیاران هیدینک در جام جهانی 2006 بود، معتقد است حضور او الهام بخش و انگیزه تیم خواهد بود. " گاس یک داستان‌سرای عالی است، بنابراین می‌خواهم منتظر بمانم تا تاثیری که او روی نسل فعلی بازیکنان استرالیا می‌گذارد را ببینم. بسیاری از پسران ما از افتخارات و دستاوردهای او در سطح بین‌المللی آگاه هستند، اما هرگز فرصت ملاقات با او را نداشته‌اند."

هیدینک علاوه بر دو دوره حضور موقت در چلسی به عنوان سرمربی، مربیگری رئال مادرید، آیندهوون و والنسیا را به همراه تیم‌های ملی هلند، روسیه و ترکیه نیز در کارنامه دارد. اما او شاید بیشتر از هر چیزی به خاطر موفقیت در الهام‌بخشی به بازیکنان کره جنوبی در جام‌جهانی 2002 که خودشان هم میزبان بودند و کسب مقام غیرقابل باور سومی این کشور آسیایی در آن دوره از مسابقات، مورد توجه قرار گرفت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...