گذر پرسپولیس دوباره به پیکان افتاد

پیکان در سال‌های اخیر، جاده صاف‌کن قهرمانی‌های پرسپولیس بوده است.
کدخبر (175989) | 14 اردیبهشت 1402 | ساعت 16:28
0 68
گذر پرسپولیس دوباره به پیکان افتاد
پیکان در سال‌های اخیر، جاده صاف‌کن قهرمانی‌های پرسپولیس بوده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم فوتبال پرسپولیس روز یکشنبه در حالی باید به مصاف پیکان برود که برای تثبیت صدرنشینی خود، محکوم به شکست حریف است و اگر در دستگردی امتیاز از دست دهد، شرایطش برای قهرمانی در لیگ برتر بیست و دوم به خطر خواهد افتاد. این اولین بار نیست که تقابل این دو تیم، تا این حد حساس می‌شود و در فصول قبل، چندین بار این اتفاق تکرار شده است که مرور دوباره آن‌ها می‌تواند سرخ‌ها را به کسب جام امیدوار سازد.

دور رقمی کردن اختلاف با مدعیان

در دوره شانزدهم لیگ برتر، که سرخپوشان با هدایت برانکو ایوانکوویچ برای قهرمانی در تلاش بودند، روز ۱۶ فروردین ۹۶ مقابل پیکان قرار گرفتند و موفق شدند با گل‌های علی علیپور و مهدی طارمی حریف خود را با نتیجه ۲-۱ در آزادی مغلوب سازند تا در فاصله ۴ هفته به پایان فصل، با ایجاد اختلاف ۱۲ امتیازی با سایر مدعیان، قهرمانی خود را به نوعی قطعی ساخته باشد. علیرضا بیرانوند و کمال کامیانی نیا و وحید امیری و سروش رفیعی از ترکیب آن روز پرسپولیس هنوز در این تیم حاضر هستند. خلاصه بازی پرسپولیس 2 گل گهر 1

...از گلزنی نعمتی تا کلین شیت بیرو

پانزدهم فروردین ۹۸ دو تیم در دیداری حساس در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند. این بازی با پنالتی سوزی علیپور شروع شد و با گلزنی سیامک نعمتی به برتری سرخ‌ها در نیمه اول انجامید تا علی علیپور با زدن دومین گل در ثانیه‌های پایانی، خیال برانکو‌ را از کسب سه امتیاز در هفته بیست و چهارم راحت کند. در آن روز، علیرضا بیرانوند درون چارچوب بود و با کلین شیت برابر پیکان کمک کرد تا پرسپولیس در رقابت نزدیکی که با سپاهان و استقلال برای قهرمانی داشت، کماکان در صدر باقی بماند. کامیابی‌نیا هم در آن روز، سرخپوشان را همراهی کرد.

فرجام تلخ یک برد شیرین!

در فصلی هم که گذشت، پرسپولیس و پیکان طبق قرعه، در هفته‌های پایانی به هم خوردند تا باز هم رقابت دو تیم حساسیت ویژه‌ای پیدا کند. به طوری که در بازی برگشت دو تیم در هفته بیست و پنجم لیگ برتر، میزبان برای گرفتن صدر از استقلال پا به زمین گذاشت و این دیدار را هم با گل‌های حامد پاکدل و علی نعمتی پیروز شد، آن هم در روزی که با اخراج امید عالیشاه، ده نفره بود. شاگردان گل محمدی با کسب این برد ارزشمند از تساوی به وجود آمده بین استقلال و سپاهان نهایت استفاده را بردند و اختلاف خود با رقیب سنتی در صدر جدول را به ۴ امتیاز کاهش دادند تا برای قهرمانی امیدوارتر شوند. اما این خوش‌بینی دوام چندانی داشت و تساوی و باخت مقابل دو تیم اصفهانی ذوب آهن و سپاهان، فرصت کسب ششمین قهرمانی پیاپی را از پرسپولیس گرفت تا برخلاف دو دوره قبلی، برد مقابل پیکان با فرجام خوشی همراه نباشد. تاریخ بار دیگر برای دو تیم در حال تکرار است و یحیی گل محمدی برای قهرمانی، چاره‌ای جز قربانی کردن دوست و همکار سابقش ندارد. آیا او می‌تواند بار دیگر از مجتبی حسینی امتیاز بگیرد؟‌ پیکان می‌تواند مثل فصول شانزدهم و هجدهم، جاده صاف‌کن قهرمانی پرسپولیس لقب بگیرد.‌ این تیم در حال حاضر با ۵۷ امتیاز، صدرنشین است و سپاهان ۵۶ امتیازی و استقلال ۵۵ امتیازی را در تعقیب خود می‌بیند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...