گزارش ویژه از مدعیان قهرمانی لیگ عربستان ؛ یک مربع جذاب و دنیایی از ستاره‌

فصل جدید لیگ عربستان از روز جمعه آغاز شد و قابل پیش بینی است که 4 قدرت سنتی فوتبال این کشور برای قهرمانی با یکدیگر مبارزه کنند.
کدخبر (218762) | 22 مرداد 1402 | ساعت 09:59
0 163
گزارش ویژه از مدعیان قهرمانی لیگ عربستان ؛ یک مربع جذاب و دنیایی از ستاره‌
فصل جدید لیگ عربستان از روز جمعه آغاز شد و قابل پیش بینی است که 4 قدرت سنتی فوتبال این کشور برای قهرمانی با یکدیگر مبارزه کنند.

به گزارش سرخ نیوز، پیش بینی می‌شود که در تابستان امسال لیگی که بیشترین توجه هواداران فوتبال از سرتاسر دنیا را به خود جلب می‌کند لیگ عربستان خواهد بود. با جذب بازیکنان جدید از لیگ‌های اروپایی، فصل جدید لیگ برتر عربستان مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال خواهد بود. لیگ برتر عربستان از گذشته مدعیانی سنتی داشته و قابل پیش بینی است که در فصل پیش رو نیز این رقابت میان همان قدرت‌های سنتی باشد. در اینجا نگاهی به چهار مدعی اصلی قهرمانی این فصل لیگ عربستان خواهیم انداخت و چهار تیم الاتحاد، الهلال، النصر و الاهلی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مدعیان قهرمانی در لیگ برتر عربستان - الاتحاد

قهرمان فعلی لیگ عربستان و مدعی اصلی قهرمانی و به دنبال کسب عناوین متوالی با هدایت مربی سابق ولوز و تاتنهام، تیمی نیست جز الاتحاد. الاتحاد به طور کلی ۹ مرتبه عنوانی قهرمانی لیگ عربستان را به دست آورده که از این ۹ مرتبه تنها یک بار آن در ۱۳ سال اخیر بوده. الاتحاد یکی از دو باشگاه عربستانی‌ است که در لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب جام شده است. این تیم پس از فاجعه‌ای که در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به بار آورد و در معرض سقوط از لیگ قرار گرفته بود بار دیگر خود را جمع و جور کرد و قهرمان این فصل رقابت‌های لیگ عربستان خوانده شد. قهرمانی الاتحاد با رکورد‌های عجیب و غریبی همراه بود که یکی از آن‌ها به ثمر رسیدن تنها ۳ گل از ۱۳ گل دریافتی در بازی‌های خانگی آن‌ها بود. علاوه بر این‌ها با اضافه شدن کانته از چلسی و فابینیو از لیورپول در این تابستان خط دفاعی این تیم از پیش هم مستحکم تر خواهد بود. گزارش ویژه از مدعیان قهرمانی لیگ عربستان ؛ یک مربع جذاب و دنیایی از ستاره‌هااما گرانترین و ارزشمند تربن قراردادی که این فصل الاتحاد به ثبت رسانده قراردادیست که بین سران باشگاه الاتحاد و مهاجم سابق رئال مادرید امضا شده، اسطوره کهکشانی‌ها و برنده توپ طلای ۲۰۲۲، کریم بنزما! در رقابت‌های لیگ عربستان امسال شاهد رویارویی دو گلزن برتر تاریخ رئال مادرید یعنی کریس رونالدو و کریم بنزما خواهیم بود.

مدعیان قهرمانی در لیگ برتر عربستان - الهلال

اگر بخواهیم از نظر تاریخی الهلال را بررسی کنیم می‌توانیم به یک جمله اکتفا کنیم : الهلال، غارتگر فوتبال عربستان و آسیا! الهلالی‌ها بعد از پرسپولیس و الاتحاد سومین باشگاه آسیایی برتر در رتبه بندی opta power rankings هستند. الهلال در مجموع ۱۸ عنوان قهرمانی در لیگ عربستان به دست آورده که تنها هفت مورد این قهرمانی‌ها در لیگ برتر این کشور اتفاق افتاده است. این غول‌ عربستانی تنها تیمی است موفق به کسب هتریک در لیگ برتر شده و سه قهرمانی متوالی بین سال ‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به دست آورده است. علاوه بر این‌ها این تیم عربستانی، تنها باشگاهی‌ است که موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا در چهار دوره متفاوت شده است. پس جای تعجبی باقی نمی‌ماند که الهلال فصل گذشته بیشترین برد و بیشترین تعداد گل زده را در بین سایر تیم ‌های عربستانی داشته است. گزارش ویژه از مدعیان قهرمانی لیگ عربستان ؛ یک مربع جذاب و دنیایی از ستاره‌هاالبته که با این همه موفقیت و رکورد سوم شدن در لیگ برتر فصل پیش برای الهلال ناامید کننده به نظر می‌رسد. در این تابستان هم علیرغم شکست تلاش‌های جسورانه سران تیم برای به خدمت گرفتن کیلیان امباپه و خوزه مورینیو بازهم الهلال به طور قابل توجهی تقویت شده و یکی از مدعیان قهرمانی فصل آینده به شمار می‌آید.

مدعیان قهرمانی در لیگ برتر عربستان - النصر

النصر عربستان هم پس از کسب مقام دوم جدول لیگ برتر عربستان این فصل در تلاش است تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند و در این راه از هیچ چیز دریغ نمی‌کند حتی به خدمت گرفتن فوق ستاره فوتبال جهان کریستیانو رونالدو! و تلاش‌ها هم جواب داده و کریستیانو رونالدو نرسیده رکوردهایی را در این کشور شکسته است. او به تنها بازیکنی تبدیل شده که در لیگ عربستان در پنج بازی اول خود هشت گل به ثمر رسانده است. رکورد بعدی به هتریک مربوط می‌شود، رونالدو سریع ترین بازیکنی است که در پنج بازی دو هتریک کرده است. و در مجموع رونالدو از زمان پیوستن به النصر ۱۴ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده که در نوع خودش رکوردی جالب توجه محسوب می‌شود. گزارش ویژه از مدعیان قهرمانی لیگ عربستان ؛ یک مربع جذاب و دنیایی از ستاره‌هاالنصر در مجموع ۹ عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورده (مانند الاتحاد) که سه تای این قهرمانی‌ها در لیگ برتر این کشور بوده اند. علاوه بر رونالدو این فصل سادیو مانه مهاجم سابق بایرن مونیخ و لیورپول هم برای النصر پا به توپ خواهد شد و شانه به شانه رونالدو در لیگ برتر عربستان فوتبال بازی خواهد کرد.

مدعیان قهرمانی در لیگ برتر عربستان - الاهلی

الاهلی در تلاش برای بازگشت است. آن‌ها که در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ برای اولین بار در تاریخ خود به دسته پایین تر سقوط کردند در فصل گذشته توانستند با کسب جایگاه اول جدول لیگ دسته یک دوباره به لیگ برتر صعود کنند. الاهلی تنها عنوان قهرمانی خود را در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ به دست آورد. در تابستان سال جاری، الهلال ستاره‌های زیادی را از لیگ برتر انگلیس به خدمت گرفت ریاض محرز از منچستر سیتی، روبرتو فیرمینو از لیورپول، آلن سن ماکسیمین از نیوکاسل و ادوارد مندی از چلسی، فرانک کسیه هم اخیرا از بارسلونا به آن‌ها اضافه شد. گزارش ویژه از مدعیان قهرمانی لیگ عربستان ؛ یک مربع جذاب و دنیایی از ستاره‌هاباید دید که الاهلی با توجه به این همه خرجی که روی دست سران کشور عربستان گذاشته موفق خواهد بود که در این فصل چشم طرفداران فوتبال را در سراسر جهان به خود خیره کند یا خیر. آخرین خبرها از فوتبال جهان

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...