گل گهر دوباره جاده صاف کن قهرمانی پرسپولیس می شود؟

جدال های پرسپولیس و گل گهر همواره حساس و تماشایی بوده است.
کدخبر (178796) | 21 اردیبهشت 1402 | ساعت 12:49
0 55
گل گهر دوباره جاده صاف کن قهرمانی پرسپولیس می شود؟
جدال های پرسپولیس و گل گهر همواره حساس و تماشایی بوده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال، عصر فردا با برگزاری ۸ دیدار به صورت همزمان در شهرهای مختلف برگزار می شود. در یکی از مهمترین دیدارهای این هفته، پرسپولیس صدرنشین میزبان گل گهر رده ششمی است. این بازی به نوعی جدال بر سر قهرمانی و کسب سهمیه محسوب می شود. تیم فوتبال پرسپولیس با برد در این مسابقه ۸۰ درصد راه قهرمانی را خواهد پیمود و گل گهر با کسب نتیجه در این دیدار می تواند زمینه حضور خود در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا‌ را هموار سازد. این اولین بار نیست که این دو تیم چنین شرایطی را تجربه می کنند و در سال‌های گذشته نیز قرعه لیگ به شکلی بوده که بعضا در هفته های پایانی مقابل هم قرار گرفتند و شرایط به شکلی بوده که گل گهر در مسیر قهرمانی پرسپولیس بوده. این هم از بدشانسی های این تیم است که برای کسب سهمیه آسیایی با چنین حریف قدری مواجه می شود.

تساوی پرگل در دیداری هیجانی

در فصل نوزدهم تیم های پرسپولیس و گل گهر سیرجان همچون فصل جاری در هفته ماقبل پایانی با هم رو به رو شدند. این بازی برای شاگردان گل محمدی که ۵ هفته قبل از اتمام فصل قهرمانی خود را قطعی کرده بود جنبه تشریفاتی داشتو همین مسئله شاید باعث شد تا آن ها این بازی را جدی نگیرند. قهرمان ۵ دوره لیگ در عین ناباوری، نیمه نخست را با دو گل به تیم مجید جلالی واگذار کرد. اما در شروع نیمه دوم سیامک نعمتی با لرزاندن تیر دروازه گل گهر انگیزه را به اردوی سرخ ها آورد تا علیپور در ریباند گل مساوی را بزند. در ادامه نورالهی بازی را به تساوی کشاند و در نودمین دقیقه ترابی از روی نقطه پنالتی دروازه فراهانی را برای سومین بار باز کرد تا پرسپولیس در آستانه کامبک قرار بگیرد. اما در ششمین دقیقه وقت های تلف شده علیرضا ابراهیمی بازی را به تساوی کشاند تا این دیدار مهیج و نفس گیر با تساوی ۳-۳ به پایان برسد.

قهرمانی پرسپولیس در سیرجان

در دور رفت لیگ بیستم که پرسپولیس برای قهرمانی نیم فصل تلاش می کرد و گل گهر برای قرار گرفتن در بین سه تیم نخست جدول، در سیرجان مقابل هم قرار گرفتند. این بازی قرار بود در هفته دهم برگزار شود، به دلیل حضور سرخپوشان در لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد تا دو تیم برگزار کننده آخرین بازی نیم فصل باشند. آن روزها تیم قلعه نویی در اوج بود و همه پیش بینی بازی سختی را برای سرخ ها داشتند، اما در پایان یک نتیجه عجیب به ثبت رسید و این تیم توانست حریف قدر خود را با گل‌های زیاد از پا در بیاورد. پرسپولیس نیمه نخست را با گل نورالهی به رختکن رفت و تازه از نیمه دوم آتش بازی اش شروع شد و ۴ بار دیگر توسط امید عالیشاه، مهدی شیری، احمدرضا زنده‌روح (گل به خودی) و سیامک نعمتی به گل رسید تا سنگین ترین شکست دوران مربیگری امیر قلعه نویی مقابل سرخ ها به ثبت برسد. پرسپولیس با این برد پرگل خود را به عدد ۳۰ رساند و با دو امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت و قهرمان نیم‌فصل شد. جدال برگشت دو تیم در شرایطی برگزار شد که پرسپولیس باز هم برای حفظ صدرنشینی خود محکوم به شکست گل گهر بود که موفق شد در این دیدار دشوار با درخشش و دبل مهدی ترابی و گلزنی احمد نوراللهی در مقابل تک‌گل یونس شاکری، شاگردان امیر قلعه‌نویی را شکست دهد و رتبه اول را حفظ کند. با این نتیجه پرسپولیس در فاصله ۵ هفته مانده به پایان فصل، توانست مسیر خود را برای قهرمانی هموار کند. باید دید این اتفاق در بازی فردای دو تیم دوباره تکرار خواهد شد؟

پرسپولیس در پی تکرار تاریخ برابر گل گهر

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...