یحیی علیه یحیی؛ الان زمان این صحبت‌ ها نیست آقای گل‌ محمدی!

یحیی گل‌رمحمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه جلسه تمرینی امروز این تیم صحبت‌ هایی را به زبان آورد که حتی اگر مفهوم آن را بپذیریم، زمان بیان آن کاملا نامناسب بوده است.
کدخبر (206248) | 19 تیر 1402 | ساعت 20:02
0 117
یحیی علیه یحیی؛ الان زمان این صحبت‌ ها نیست آقای گل‌ محمدی!
یحیی گل‌رمحمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه جلسه تمرینی امروز این تیم صحبت‌ هایی را به زبان آورد که حتی اگر مفهوم آن را بپذیریم، زمان بیان آن کاملا نامناسب بوده است.

سرخ نیوز - یحیی گل‌ محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه جلسه تمرینی امروز این تیم انتقاداتی را به سازمان لیگ داشت و ناراحتی خود از تغییرات در قوانین نقل و انتقالات لیگ برتر را علنی کرد. پیش از او نیز افشین پیروانی سرپرست سرخ‌ ها در این باره مصاحبه کرد و سقف 19 نفره بازیکنان بزرگسال برای رقابت در لیگ قهرمانان را ناکافی دانست. محدودیت‌های این چنینی به طور قطع در عملکرد یک تیم فوتبال در رقابت‌های بین‌المللی تاثیرگذار است. همان طور که پرسپولیس در زمان سرمربی‌گری برانکو از این حیث دچار مشکل شد و مصدومیت چند بازیکن و محرومیت ناگهانی مهدی طارمی پیش از بازی با الهلال، عملا دست باعث شد تا پرسپولیس با دست خالی مقابل الهلال قرار بگیرد. با این حال انتقاد به این تغییرات آن هم حدود 45 روز بعد از مصوب شدن آن نکته عجیبی است و باید از گل‌محمدی و پیروانی این سوال را پرسید که چرا در زمان ابلاغ پیش نویس این مقررات به باشگاه و در روزهای نخست مطرح شدن چنین تغییراتی در سکوت بودند. همان زمان در نقد این تغییرات، رسانه‌ها پیشگام بودند و باشگاه‌های داخلی در سکوت مطلق و بهره بردن از روزهای تعطیلات؛ حالا چنین نقدهایی چه سودی دارد آقایان؟

یحیی علیه یحیی؛ الان زمان این صحبت‌ها نیست آقای گل‌ محمدی!گل به خودی یحیی گل محمدی

اینکه بعد از بیش از یک ماه و زمانی که لیست تیم پر شده و چاره‌ای جز مازاد کردن بازیکنان تحت قرارداد وجود ندارد در مصاحبه با خبرنگاران به چنین موردی اشاره شود قطعا هیچ امتیازی برای کادر فنی پرسپولیس محسوب نمی‌شود. موضوع واضح است، باشگاه پرسپولیس عملا برنامه‌ای برای خریدها و تمدید قراردادهایش نداشته و بدون بررسی وضعیت لیست بازیکنان خود وارد بازار نقل و انتقالات شده است. این موضوع، موضوعی نیست که امروز مطرح شود و باید در زمان مصوب شدن دستورالعمل جدید مورد بررسی قرار می‌گرفت. همان زمانی که خبری از مدیران و مربیان پرسپولیس نبود و برخی مشغول زیارت و برخی مشغول سیاحت بودند. بیش از یک ماه است که سهمیه 19 تایی بازیکنان بزرگسال به باشگاه‌ها ابلاغ شده، اگر در این مدت یک بار این قوانین مرور می‌شد و لیست تیم بر این اساس مورد بررسی قرار می‌گرفت کار به جایی نمی‌رسید که از سر اجبار دروازه‌بان دوم تیم در لیست خروجی قرار بگیرد تا امروز آقایان در به در به دنبال جذب دروازه‌بان زیر 23 سال باشند. موضوعی که احتمالا حتی یک بار در این مدت مورد بررسی قرار نگرفته است. بدون تعارف، آقای گل‌محمدی اینکه شما «امروز» ناراحت پر شدن لیست تیمتان هستید یک گل به خودی از جانب خود شماست. اینکه در زمان ارائه لیست خرید و مازاد به این فکر نبودید و در سال‌های گذشته بازیکنی با سهمیه سنی زیر 23 سال که در حد ترکیب شما باشد را رصد نکرده‌اید، ایراد بزرگ شما و کادر فنی نسبتا شلوغ شماست آقا یحیی.

یحیی علیه یحیی؛ الان زمان این صحبت‌ها نیست آقای گل‌ محمدی!تیم شما بالانس نیست آقای گل‌ محمدی

ترکیب خط دفاعی پرسپولیس را نگاه کنید. گولسیانی، پورعلی‌گنجی، کنعانی‌ زادگان و فرجی 4 مدافع میانی تخصصی پرسپولیس هستند و هنانوف و نعمتی نیز سابقه طولانی در این پست داشته‌اند. خط میانی را ببینید؛ سرلک، رفیعی، اسدبیگی و ریگی در لیست پرسپولیس حضور دارند و این باشگاه به دنبال عزت‌اللهی است. مسلما با چنین وضعیتی و در شرایطی که تنها 19 سهمیه بزرگسال در اختیار یک تیم لیگ برتری است شاهد بروز مشکلات خواهیم بود. حال پرسپولیس به دنبال عزت‌اللهی است، نیاز به جذب مهاجم نوک دارد و دفاع چپ این تیم نیز هنوز همان ترکیب غیرتخصصی سال گذشته است. تنها گزینه دروازه‌بانی پرسپولیس بیرانوند است و سایر دروازه‌بان‌های این تیم نهایتا در سطح آکادمی تجربه بازی داشته‌اند. تنها گزینه تخصصی دفاع راست اسماعیلی‌فر است و در رابطه با دفاع چپ هم که بالاتر اشاره کردیم.

جدایی برخی از بازیکنان اجتناب ناپذیر است

فرشاد فرجی فصل گذشته نیز شانسی برای بازی در پرسپولیس نداشت و حال با اضافه شدن کنعانی‌زادگان شانس او برای بازی در ترکیب اصلی و یا حتی به عنوان بازیکن ذخیره به حداقل رسیده است. فراموش نکنید که پرسپولیس در این پست برای مواقع ضروری (غیبت حداقل دو مدافع میانی به طور همزمان)، علی نعمتی را هم دارد. همین موضوع برای وحدت هنانوف هم صادق است. او در پست مدافع راست عملا بازیکنی متوسط به پایین است و در دفاع میانی نیز با توجه به ترافیک موجود شانسی برای حضور در ترکیب نخواهد داشت. یحیی علیه یحیی؛ الان زمان این صحبت‌ ها نیست آقای گل‌ محمدی!پرسپولیس چاره‌ای جز کنار گذاشتن این نفرات ندارد و بحث در این باره از تعارف گذشته است. در خط میانی، در صورت جذب عزت‌اللهی ادامه حضور اسدبیگی توجیهی نخواهد داشت. فصل گذشته زوج سرلک و رفیعی انتخاب اول گل‌محمدی بودند و حال به این جمع ریگی اضافه شده و تلاش برای خرید عزت‌اللهی ادامه دارد. پست هافبک میانی استثنائا پستی است که گل‌محمدی در آن گزینه جوانی به نام عنایت‌زاده را هم در اختیار دارد. پرسپولیس برای کامل کردن تیمش نیاز به جذب بازیکنان جدید دارد و این موضوع تنها با مازاد کردن برخی از نفرات فعلی ممکن خواهد بود. کادر فنی این تیم در زمان درست برنامه‌ای برای این مشکل نداشته و حال نیاز است با تصمیم درست، گامی به سوی جلو بردارد. امیدواریم این پنجره نقل و انتقالاتی درسی باشد برای تمامی مدیران و مربیان و این گروه از افراد این موضوع را که فصل نقل و انتقالات محدود به پنجره نیست و از مدت‌ها پیش از آن آغاز می‌شود را یک بار برای همیشه به طور کامل متوجه شوند. پدرام محمدزاده   آخرین اخبار فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...