یورگن لوکادیا و پرسپولیس ؛ آقایان! با مردم صادق باشید

در موضوع ترک ایران توسط یورگن لوکادیا و در ادامه خبر فسخ یک طرفه قرارداد از سوی وی شاهد طرح مسائل مختلفی هستیم و به نظر می‌رسد این موضوع نیازمند شفاف‌سازی بیشتر از جانب باشگاه پرسپولیس است.
کدخبر (116549) 02 دی 1401 | ساعت 11:12
0 100
در موضوع ترک ایران توسط یورگن لوکادیا و در ادامه خبر فسخ یک طرفه قرارداد از سوی وی شاهد طرح مسائل مختلفی هستیم و به نظر می‌رسد این موضوع نیازمند شفاف‌سازی بیشتر از جانب باشگاه پرسپولیس است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، ساعاتی بعد از اعلام خبر فسخ یک طرفه قراداد یورگن لوکادیا و باشگاه پرسپولیس از سوی مهاجم هلندی، وکیل منتسب به باشگاه پرسپولیس مدعی شد در این باره فسخ قرارداد صورت نگرفته و بحث عدم پایبندی به مفاد قرارداد وجود دارد. این که جدایی یورگن لوکادیا به چه دلیلی بوده موضوعی است که باشگاه پرسپولیس باید اشاره صریحی به آن داشته باشد. در این باره پرسپولیسی‌‌ها چند بار اقدام به صدور اطلاعیه کرده‌اند و هر بار مواردی تکراری از سوی آنها مطرح شده است. اینکه اقدام یورگن لوکادیا غیرحرفه‌ای و غیرمسئولانه بوده موضوعی نیست که این روزها مورد پرسش قرار بگیرد. هواداران پرسپولیس و البته به طور کلی فوتبال ایران خواهان آن هستند که بدانند علت اصلی این اقدام وی چه بوده است.

یورگن لوکادیا و پرسپولیستصویر اطلاعیه رسمی باشگاه پرسپولیس در رابطه با جدایی یورگن لوکادیا که در آن صراحتا به «فسخ یک طرفه» اشاره شده است.

یک روز بحث بیماری مادر فرزندان وی مطرح شد، در شرایطی که تصاویر منتشره از صحت کامل وی خبر می‌داد. روزی پیشنهادات وی از هلند دلیل این موضوع عنوان شد، در حالی که اهالی فوتبال به خوبی از تفاوت سطح پرداختی در فوتبال هلند و ایران برای بازیکنی چون لوکادیا آگاهی دارند و بسیار بعید است که پیشنهادی از هلند سبب وسوسه شدن لوکادیا برای ترک ایران شده باشد.

برخی دیگر نیز پای مسائل سیاسی را وسط کشیده‌اند، آن هم در شرایطی که لوکادیا در روزهایی تنش داخلی در ایران شدت بسیار زیادی داشت در ایران حاضر شده بود. برخی پای قطعی اینترنت و مشکلات مربوط به دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را وسط کشیدند که باز هم باید گفت در روزهای اوج قطعی اینترنت و فیلترینگ شدید، لوکادیا به حساب‌های خود در اینستاگرام و توییتر دسترسی داشت و عملا شاهد فعالیت پیوسته از جانب وی در این شبکه‌ها بودیم.
در چنین شرایطی که مدیران پرسپولیس باید با جدیت پیگیر جدایی مهاجم اول خود باشند، ساعاتی بعد از اطلاعیه باشگاه پرسپولیس که در آن تاکید بر فسخ یک طرفه شده، وکیلی که صدا و سیما او را منتسب به باشگاه پرسپولیس کرده مدعی شده قرارداد لوکادیا فسخ نشده و او به مفاد قرارداد خود پایبند نیست! اینکه چرا مواضع باشگاه پرسپولیس در یک موضوع حقوقی این چنین متفاوت است خود یک بحث مفصل است، با این حال باید از آقای وکیل پرسید که برچه مبنایی مدعی شده این قرارداد فسخ نشده است؟ استناد به ماده 17 آیین نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران یا قرارداد خود بازیکن که در آن شرایطی برای فسخ یک طرفه در نظر گرفته نشده است؟

صحبت‌های وکیل منتسب به باشگاه پرسپولیس که مدعی شده جدایی لوکادیا نه با فسخ یک طرفه، بلکه به دلیل عدم پایبندی این بازیکن به مفاد قرارداد بوده است.

آیا یورگن لوکادیا که از ابتدای فوتبال خود در باشگاه‌های حرفه‌ای به میدان رفته به اندازه شمایی که سابقه فعالیتتان در فوتبال مشخص نیست از چنین موضوعی اطلاع ندارد و اقدام به ترک ایران کرده است؟ بله، همه می‌دانیم که بحث مالی در میان نبوده و همان طور که امروز به آن اشاره داشتیم باشگاه پرسپولیس پرداختی 480 هزار دلاری به این بازیکن داشته است. ولی آیا یک قرارداد حرفه‌ای تنها به این شکل قابل فسخ است؟ قوانین بالادستی فیفا در این باره ممکن است مدنظر قرار گرفته باشد، آقای وکیل در این باره چه نظری دارد؟ لوکادیا ایران را ترک کرد و پس از آن به همکاری خود با پرسپولیس خاتمه داد. توقع اهالی فوتبال این است که در این باره با مردم صادق باشید نه آن که صبح یک چیزی بگویید و شب مواضع رسمی باشگاه را «اصطلاحات عرفی» بنامید و در ادامه از توصیه به بازیکن به بازگشت به ایران و پیگیری آن برای‌مان نطق کنید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...