یک رقیب بزرگ برای رحمان عموزاد / بازگشت قهرمان ژاپنی به مسابقات جهانی

تاکوتو اوتوگورو قهرمان المپیک 2020 مجوز حضور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 را کسب کرد.
کدخبر (196812) | 29 خرداد 1402 | ساعت 17:18
0 1805
یک رقیب بزرگ برای رحمان عموزاد / بازگشت قهرمان ژاپنی به مسابقات جهانی
تاکوتو اوتوگورو قهرمان المپیک 2020 مجوز حضور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تاکوتو اوتوگورو کشتی گیر دسته 65 کیلوگرم ژاپنی که بعد از قهرمانی در المپیک 2020 حدود 14 ماه از کشتی دور بود سال گذشته با قهرمانی در جام امپراطور ژاپن به تشک بازگشت هر چند وی در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در سال 2023 غایب بود و در غیاب وی، رحمان عموزاد دومین قهرمانی خود در این مسابقات را جشن گرفت. اوتوگورو روز گذشته در جریان دومین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی ژاپن موسوم به جام میچی موفق به قهرمانی شد تا سهمیه حضور در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال 2023 را کسب کند و رقیب احتمالی رحمان عموزاد در این مسابقات باشد.

یک رقیب بزرگ برای رحمان عموزاددر انتظار نخستین تقابل رحمان عموزاد و تاکوتو اوتوگورو

تاکوتو اوتوگورو بعد از قهرمانی در المپیک 2020، در رقابت‌های بین‌المللی حضور نداشته است. در غیاب او، رحمان عموزاد دو بار متوالی قهرمانی در مسابقات آسیایی و یک بار قهرمانی در مسابقات کشتی قهرمانی جهان را تجربه کرده و حال کشتی‌‎دوستان در انتظار نخستین تقابل این دو کشتی‌گیر آسیایی در رقابت‌های بلگراد هستند. این در حالی است که یانی دیاکومیهالیس نفر دوم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا (فاینال ایکس) مقابل نیک لی رقیب خود متحمل شکست شد و در رقابت‌های جهانی حضور نخواهد داشت. همچنین تا این لحظه خبری از حضور کشتی‌گیران روس در مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 منتشر نشده و تا بدین لحظه رقابت قهرمانی در وزن 65 کیلوگرم میان رحمان عموزاد و تاکوتو اوتوگورو خواهد بود.

یک رقیب بزرگ برای رحمان عموزاد 04تاکوتو اوتوگورو چگونه قهرمان المپیک شد؟

اوتوگورو پیش از حضور در المپیک توکیو، دو بار به طور متوالی قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا در وزن 65 کیلوگرم شده بود و یک قهرمانی جهان در سال 2018 را در کارنامه داشت. او در مسابقات قهرمانی جهان 2019 در مرحله دوم مقابل گادژیمورات رشیدوف روس شکست خورد و علی رغم پیروزی مقابل حاجی علیف آذربایجانی در شانس مجدد، در رقابت برای مدال برنز مقابل اسماعیل موکوژائف مجار شکست خورد و در جایگاه پنجم قرار گرفت. در توکیو 2020، او ابتدا نماینده مغولستان را شکست داد و در یک چهارم نهایی انتقام مسابقات جهانی 2018 را از موکوژائف گرفت. در نیمه نهایی او از سد رشیدوف روس گذشت تا از این کشتی‌گیر نیز انتقام شکست قبلی را گرفته باشد. او در فینال نیز حاجی علیف آذربایجانی را شکست داد و قهرمان المپیک شد. یک رقیب بزرگ برای رحمان عموزاداین در حالی است که در غیاب این کشتی‌گیر، رحمان عموزاد در کشتی قهرمانی جهان 2022 از سد اسماعیل موکوژائف و حاجی علیف گذشت و در فینال یانی دیاکومیهالیس را شکست داد، تقابلی که در جام جهانی کشتی آزاد نیز تکرار شد و باز هم با پیروزی نماینده ایران به پایان رسید. گفتنی است مسابقات کشتی قهرمانی جهان 2023 از 25 شهریور به میزبانی بلگراد برگزار خواهد شد. آخرین خبرها از ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...