1+10 بازیکن با شرایط ویژه در بازی بزرگ هفته

سپاهان در حالی به مصاف استقلال می رود که یازده بازیکن این سابقه پوشیدن پیراهن یکی از دو تیم تهرانی را دارند.
کدخبر (222315) | 31 مرداد 1402 | ساعت 15:18
0 172
1+10 بازیکن با شرایط ویژه در بازی بزرگ هفته
سپاهان در حالی به مصاف استقلال می رود که یازده بازیکن این سابقه پوشیدن پیراهن یکی از دو تیم تهرانی را دارند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، سپاهان و استقلال مهمترین بازی هفته سوم لیگ برتر. این بازی دیگر آنقدر بزرگ شده که می توان گفت مسابقه ای فراتر از شرایط جدول و وضعیت فنی دو تیم است. این یک دیدار حیثیتی است که هر سال غنای تاریخی‌اش ارزش افزوده پیدا می‌کند.

حالا که دو تیم هر دو بازی ابتدایی فصل را با برد پشت سرگذاشته‌اند و تمام عزم‌شان ماندن و عادت کردن به صدرنشینی از همان هفته‌های ابتدایی است این بازی حساسیت و هیجان دوچندان هم پیدا می‌کند. اما شاید یکی از نکاتی که باعث می‌شود بازی سپاهان و استقلال در این فصل جذابیت‌های تازه تری به خود بگیرد حضور برخی چهره‌هایی آشناست که وضعیتی متفاوت را تجربه می‌کنند.

یازده سرخابی با پیراهن طلایی

جالب است که سپاهان در حال حاضر یازده بازیکن -به اندازه یک تیم کامل- در اختیار دارد که پیش از این در تیم های پرسپولیس و استقلال بازی کرده‌اند. در سپاهان این فصل شش پرسپولیسی سابق و 5 استقلالی سابق حضور دارند و این می‌تواند جذابیت های این بازی افزایش بدهد.

پرسپولیسی‌های سپاهان

شهریار مغانلو: در این روزهای بحرانی سرخپوشان پایتخت در خط حمله، درخشش شهریار مغانلو در ترکیب سپاهان تبدیل به حسرت بزرگ پرسپولیسی‌ها شده است. شهریار بی‌شک خطرناک‌ترین مهره سپاهان برای بازی بزرگ هفته برابر استقلال است. او دروازه اغلب تیم‌های لیگ برتری را باز کرده اما تا به حال نتوانسته مقابل استقلال و فولاد خوزستان گلزنی کند. این می‌تواند انگیزه بالایی برای آقای گل فصل گذشته باشد.

رامین رضائیان: یکی از موفق ترین پرسپولیسی‌های بازی سپاهان مقابل استقلال، رامین رضاییان است. البته جالب‌ترین گل او مقابل استقلال، در داربی سال 1395 زده شد. او گل سوم پرسپولیس را زد و یکی از ستاره‌های تیمش در برد پرگل 4-2 بود. رامین رضاییان حتی در جوانی و زمانی که در راه آهن بازی می کرد دروازه استقلال را باز کرده ضمن اینکه فصل گذشته گل پیروزی سپاهان را برابر استقلال به ثمر رساند.

فرشاد احمدزاده: آنقدر در پرسپولیس مورد توجه بود که به او لقب پسر برانکو داده بودند اما جدایی پروفسور و متعاقب آن رفتن فرشاد احمدزاده به لیگ لهستان، او را از پرسپولیس دور کرد. بعد از بازی در فولاد، این هافبک چپ پا در سپاهان به یکی از مهره‌های اثرگذار تبدیل شد. او تا به حال دو بار و با پیراهن تیم‌های تراکتور و فولاد دروازه استقلال را باز کرده و همواره نمایش  خوبی برابر این تیم داشته است.

رضا اسدی: رضا اسدی که بعد از حضور دشوار و نه چندان موفقش در پرسپولیس به تراکتور و سپس به سپاهان آمد یکی از آن یازده بازیکن است. او نیز دو بار و با پیراهن تیم های سایپا و تراکتور تجربه گلزنی مقابل استقلال را دارد و به احتمال زیادی یکی از مهره های فیکس ژوزه مورایس برای بازی بزرگ هفته باشد.

عیسی آل کثیر: جنجالی ترین خرید سپاهان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، جذب عیسی آل کثیر از پرسپولیس بود. عیسی سه بار دروازه استقلال را باز کرده که دو بار آن با لباس پرسپولیس و در درب‌ های تهران بوده است. عیسی یک بار هم در زمانی که مهاجم نفت تهران بود، برابر استقلال گلزنی کرد. او اگر فرصت بازی پیدا کند می تواند یکی از جذاب ترین چهره های این بازی باشد.

احسان پهلوان: او نیز فصل گذشته از پرسپولیس جدا شد و امسال یکی از خریدهای سپاهان بود. احسان پهلوان در ۱۸ مرتبه‌ای که مقابل آبی‌پوشان پایتخت به میدان رفته، موفق به یک بار گلزنی شده است. آمار او البته مثبت نیست؛ 4 پیروزی، 8 تساوی و 6 شکست.

استقلالی‌های سپاهان

کاوه رضایی: مهاجم این فصل سپاهان× فصل گذشته به استقلال پیوست اما نتوانست برای این تیم بازی کند و به تراکتور رفت. او این فصل یکی از خریدهای پرتعداد سپاهانی ها بوده است. کاوه رضایی تا به حال در 13 مسابقه برابر استقلال به میدان رفته و تا به حال گلی نزده است. در این بازی‌ها 4 برد، 2 مساوی و 7 باخت حاصل کار رضایی بوده است.

میلاد زکی پور: میلاد زکی‌پور در بازی حساس هفته سوم مقابل استقلال، یکی از مهره‌های تاثیرگذار ژوزه مورایس خواهد بود. او 103 بازی را با پیراهن استقلال انجام داده و 1 گل هم برای این تیم به ثمر رسانده است. او تا به حال با تیم‌های مختلف در هفت مسابقه برابر استقلال به میدان رفته و 2 برد و پنج باخت به دست آورده است.

امید نورافکن: بازیکن سابق استقلال تا به حال موفق  شده دو بار برابر تیم سابقش با پیراهن سپاهان گلزنی کند.  او همچنین در 9 مسابقه مسابقه برابر استقلال به میدان رفته است که چهار برد، 2 مساوی و 2 باخت نیز کسب کرده است. البته امید نورافکن به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در بازی فردا حضور داشته باشد و یکی از غایبان بزرگ سپاهان برابر استقلال خواهد بود.

محمد دانشگر: یکی از مدافعان گلزن فوتبال ایران که تا به حال دروازه استقلال را باز نکرده است، محمد دانشگر است. او با پیراهن سایپا، نفت تهران و سپاهان مقابل استقلال قرار گرفته و در آماری قابل توجه، موفق به کسب ۵ پیروزی، یک تساوی و تنها ۲ شکست شده است.

سیاوش یزدانی: مدافع سابق استقلال که به طرزی عجیب از این تیم جدا شد، تا به حال موفق نشده مقابل این تیم گلی به ثمر برساند. سیاوش یزدانی با تیم های سپاهان و پیکان تا به حال 6 بازی برابر استقلال برگزار کرده و 1 برد، 1 مساوی و 4 باخت نیز به دست آورده است.

1+10 بازیکن ویژه سپاهان

با توجه به غیبت امید نورافکن، می‌توان گفت که ۱۰ بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس مردانی هستند که می‌توانند برای سپاهان مقابل استقلال، نقش مهمی ایفا کنند.

جدیدترین اخبار فوتبال ایران:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...