ایران 0 آمریکا 1 / مزد ترس!

بازی ایران آمریکا در چارچوب دیداری از گروه B رقابت های جام جهانی با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان برهالتر به پایان رسید.
کدخبر (102157) | 08 آذر 1401 | ساعت 19:04
1 621
ایران 0 آمریکا 1 / مزد ترس!
بازی ایران آمریکا در چارچوب دیداری از گروه B رقابت های جام جهانی با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان برهالتر به پایان رسید.

به گزارش سرخ نیوز، در دهمین روز از برگزاری رقابت های جام جهانی 2022، دو تیم ایران و آمریکا مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار به سود آمریکایی ها به پایان رسید. در ادامه می توانید گزارش بازی ایران آمریکا را دنبال کنید؛  

بازی ایران مقابل از آمریکا گروه B

بازی ایران آمریکا در چارچوب دیداری از گروه B جام جهانی برگزار خواهد شد.  

ساعت و تاریخ بازی ایران مقابل آمریکا

ساعت و تاریخ بازی ایران آمریکا طبق برنامه اعلام شده برای بازیهای امروز سه شنبه 8 آذر 1401 از ساعت 22:30 است.  

ورزشگاه بازی ایران آمریکا

بازی ایران مقابل آمریکا در ورزشگاه الثمامه دوحه برگزار می شود.  

تیم داوری بازی ایران آمریکا

آنتونیو متئو لاهوز (اسپانیا)، داور وسط- پائو سبریان (اسپانیا)، کمک‌داور اول- روبرتو دیاز (اسپانیا)، کمک‌داور دوم- کوین اورتگا (پرو)، داور چهارم  

تاریخچه بازی های ایران مقابل آمریکا

تنها تقابل پیشین دو تیم ایران و آمریکا به جدال آنها در جام جهانی 1998 فرانسه برمی گردد که ایران با نتیجه دو بر یک پیروز شد. نتیجه ایران آمریکا

تیم ملی ایران

تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ شانس بالایی برای صعود به مرحله حذفی دارد.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی آمریکا

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی آمریکا بدین شرح اعلام شد؛ علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی(2+45- علی کریمی)، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی(71- مهدی ترابی)، علی قلی‌زاده(77- کریم انصاری‌فرد)، احسان حاج‌صفی(71- سید ابوالفضل جلالی)، مهدی طارمی و سردار آزمون(46- سامان قدوس)

ترکیب کادرفنی ایران مقابل آمریکا

سرمربی: کارلوس کی روش، دستیار اول: راجر دِسا، مربی دروازه بان ها: الکساندر لوپز، مربی عملکرد (برای بهبود عملکرد انفرادی بازیکنان): ریکاردو سیلوا، دستیار مربی/ آنالیزور: ژوائو پِیشیرو، مربی توانبخشی: مایکل موریرا شماتیک ایران مقابل آمریکا

تیم ملی آمریکا

تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ می کوشد با پیروزی مقابل ایران راهی مرحله بعدی شود.

ترکیب تیم ملی فوتبال آمریکا در مقابل تیم ملی ایران

ترکیب تیم ملی فوتبال آمریکا در مقابل تیم ملی ایران بدین شرح اعلام شد؛ مت ترنر، کامرون کارتر ویکرز، تیم ریم، سرجینیو دست(82- شک مور)، آنتونی رابینسون، تیلر آدامز، وستون مک‌کنی(65- کلین آکوستا)، یونس موسی، تیموتی وه‌آ(82- واکر زیمرمن)، کریستین پولیسیچ(46- برندن آرونسون) و جاش سارجنت(77- حاجی رایت)

ترکیب کادرفنی آمریکا مقابل ایران

سرمربی: گرگ برهالتر (آمریکا)، دستیار اول: بی جی کالاهان (آمریکا)، مربی درواز‌ه‌بان‌ها: آرون هاید (انگلیس)، مربی: لوچی گونزالز (آمریکا)، مربی: آنتونی هادسون (آمریکا)، مربی بدنساز: استیو تاژین (آمریکا) شماتیک آمریکا مقابل ایران

خط زمان تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا

این دیدار، یکی از حساس ترین بازی های تیم ملی ایران در دهه های اخیر است؛ شاگردان کی روش در صورت صعود به یک هشتم نهایی موفق به یک طلسم شکنی بزرگ شده اند.

دقایق حساس بازی ایران آمریکا:

دقیقه 6: حمله همه جانبه ایران از سمت راست محوطه جریمه آمریکا می‌توانست خطرساز شود که ارسال زمینی سردار آزمون دفع شد و در ادامه نیز ارسال رامین رضاییان عرض زمین را طی کرد و فقط یک اوت برای ایران به همراه داشت. دقیقه 9: سانتر تند و تیز سرجینیو دست از سمت راست زمین را بیرانوند به شکل ناقص دفع کرد تا در جناح چپ توپ دوباره آمریکا یک حمله تدارک ببیند که این بار ارسال رابینسون را مدافعان ایران به پشت محوطه جریمه دفع کردند تا در نهایت شوت یونس موسی به بیرون برود. دقیقه 11: سانتر یونس موسی و ضربه سر کریستین پولیسیچ در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت. دقیقه 16: رابینسون بازهم با یک سانتر خطرناک قصد داشت موقعیت‌سازی کند که توپ با عبور از مقابل دروازه ایران به جناح راست رفت و به دِست رسید. دقیقه 17: اولین خطر جدی روی دروازه ایران با ارسال سرجینیو دست از جناح راست شکل گرفت که بیرانوند درازکش و شیرجه رو به جلو توپ را دفع کرد. دقیقه 20: پاس چیپ زیبای سعید عزت‌اللهی به پشت مدافعان آمریکا، مهدی طارمی را در موقعیت خوبی به توپ رساند که پاس در عرض او قبل از رسیدن به سردار آزمون توسط تیم ریم دفع شد. دقیقه 28: شوت جاش سرجنت پس از برخورد به مدافعان ایران روی هوا سرگردان بود که آن را تیموتی وه‌آ با ضربه سر دراختیار بیرانوند قرار داد تا این خطر از روی دروازه تیم ملی دفع شود. دقیقه 33: ارسال دست از جناح راست پس از برخورد به پای میلاد محمدی به جاش سرجنت رسید که پاس رو به عقب این بازیکن و شوت محکم تیموتی وه‌آ از بالای دروازه ایران راهی اوت شد. دقیقه 42: جاش سرجنت با شوت روی پا قصد گلزنی داشت که ضربه او از مقابل دروازه ایران رد شد. دقیقه 45: جاش سارجنت موقعیت عالی گلزنی برای آمریکا را در موقعیت سه به دو هدر داد و پاس پشت پای او برای تیموتی وه‌آ را مجید حسینی و در ادامه میلاد محمدی به خوبی دفع کردند. دقیقه 2+45: پاس در عمق استثنایی وستون مک‌کنی از میانه زمین، تیموتی وه‌آ را در موقعیت تک به تک صاحب توپ کرد که ضربه بغل پای او پس از اصابت به تیرک عمودی دروازه ایران تبدیل به گل شد، اما کمک داور دوم بازی پیش از آن آفساید مهاجم آمریکا را گرفته بود (ویدئو). دقیقه 47: شوت زمینی جاش سرجنت با پای چپ را بیرانوند در دو مرحله جمع کرد. دقیقه 52: نزدیک بود سامان قدوس با ضربه سر گلزنی کند که ارسال رامین رضاییان و ضربه سر او از بالای دروازه آمریکا رد شد. دقیقه 65: فرار سریع علی قلی‌زاده از سمت چپ محوطه جریمه آمریکا و پاس در عرض زیبای او را سامان قدوس نتوانست استفاده کند و شوت فنی او با کمترین اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه به اوت رفت. دقیقه 69: ضربه ایستگاهی یونس موسی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه ایران با اختلاف زیاد رد شد. دقیقه 70: شوت راه دور سعید عزت‌اللهی ثمری نداشت و از بالای دروازه آمریکا به بیرون رفت. دقیقه 83: توپ ارسالی روی دروازه آمریکا و ضربه علی کریمی به راحتی در اختیار مت ترنر قرار گرفت. دقیقه 2+90: نزدیک بود ارسال ابوالفضل جلالی با اشتباه مدافع آمریکا وارد دروازه این تیم شود که این توپ دفع شد. بازی ایران آمریکا

شرح گل ها:

دقیقه 39- کریستین پولیشیچ برای آمریکا: سانتر تماشایی وستون مک‌کنی از میانه زمین به پشت مدافعان ایران را سرجینیو دست، مدافع راست پیشتاخته آمریکا با ضربه سر به مقابل دروازه خالی ایران پاس داد تا پولیسیچ با فرار از بین مجید حسینی و رامین رضاییان و ضربه بغل پای راست گلزنی کند (ویدئو). بازی ایران آمریکا

کارت زرد:

ایران: سید مجید حسینی(77)-محمدحسین کنعانی‌زادگان(85)-سید ابوالفضل جلالی(6+90) آمریکا: تیلر آدامز(43)

کارت قرمز:

 

حواشی بازی ایران آمریکا:

حواشی بازی ایران آمریکا به شرح زیر می باشد؛ *سید حمید سجادی امروز به همراه سید محمد پولادگر و سینا کلهر، دو تن از معاونین خود با حضور در اردوی تیم ملی فوتبال با اعضای تیم ملی دیدار کرد. در این دیدار مهدی تاج و مهدی محمدنبی نیز حضور داشتند.

* علیرضا جهانبخش که به دلیل 2 کارته بودن بازی با آمریکا را از دست داده همراه با سایر ملی پوشان راهی ورزشگاه محل بازی شد.

* هواداران ایرانی و آمریکایی بیرون از ورزشگاه برای یکدیگر کری خوانی کردند.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان قصد داشت پیراهن خودش را به یکی از هواداران ایرانی اهدا کند که ماموران ورزشگاه مانع از این کار شدند. در نهایت کنعانی‌زادگان پیراهن خود را برای هواداران پرتاب کرد.

* پیش از آغاز بازی مراسم آتش بازی زیبایی در ورزشگاه انجام شد به طوری که هواداران حاضر در ورزشگاه به وجد آمدند.

* بیرانوند که پیش از شروع بازی با گارد ویژه روی صورت تمرین کرده بود، در شروع مسابقه بدون محافظ در زمین حاضر شد. بیرانوند ایران آمریکا* کریستین پولیسیچ که در صحنه گلزنی به ایران مصدوم شده بود، پس از چهار دقیقه دوری از زمین به بازی برگشت و به ترکیب آمریکا اضافه شد.

بازی ایران آمریکا

* میلاد محمدی، مدافع چپ ایران در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده بخاطر مصدومیت از زمین بیرون رفت و جای خود را به علی کریمی داد. * خروج میلاد محمدی از ترکیب ایران کاری کرد تا احسان حاج‌صفی از میانه زمین به دفاع چپ منتقل شود و علی کریمی به‌عنوان هافبک بازی کند. * تیموتی وه‌آ که پس از باز کردن دروازه ایران در حال خوشحالی بود، با دیدن پرچم بالای کمک داور دوم با افسوس به میانه زمین برگشت. * کریم انصاری‌فرد، مهاجم تیم ملی ایران پس از حضور تعویضی در زمین به جای علی قلی‌زاده، بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. * محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع نیمکت‌نشین ایران بخاطر اعتراض به عدم اعلام پنالتی در صحنه حمله علی کریمی به سمت دروازه آمریکا، از متئو لاهوز کارت زرد گرفت.  

نتیجه بازی ایران و آمریکا

نتیجه بازی ایران و آمریکا یک بر صفر به سود آمریکایی ها رقم خورد.  

خلاصه بازی ایران آمریکا

خلاصه بازی ایران آمریکا نشان می دهد که تیم برهالتر در حالی که در نیمه نخست تیم برتر بود و به گل هم رسید در نیمه دوم بازی را کنترل کرد و توانست به یک پیروزی ارزشمند رسیده و به یک هشتم نهایی صعود کند. با این حساب کار تیم ملی ایران نیز با کسب  3 امتیاز در جام جهانی 2022 به پایان رسید. در آمار و ارقام بازی ایران آمریکا نیز به وضوح مشخص است که رقیب برتری داشته است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
...ناامیدمون کردن
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...