مرد اول بدنسازی ایران در روزگاری که هادی چوپان مستر المپیا را نداشتیم + عکس

کدخبر (121032) | 11 دی 1401 | ساعت 10:14
5 114859
مرد اول بدنسازی ایران در روزگاری که هادی چوپان مستر المپیا را نداشتیم + عکس
رشته بدنسازی در دهه های دور ایران جایگاه امروز را نداشت اما در همان روزها معدود ورزشکارانی بودند که برای خود اسم و رسمی پیدا داشتند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، طی سال‌های 50 تا 55 رشته ورزشی بدنسازی که با نام پرورش اندام در ایران شناخته می شد پدیده ای را به چشم دید که دو سال متوالی یعنی در سال 1350 و 1351 قهرمان ایران شد.

سهراب سرابی از مشهد خیلی زود جای خود را روی ویترین نشریات پیدا کرد و برای خود اسم و رسمی یافت. این روزها که بدنسازی ایران را با نام هادی چوپان قهرمان بزرگ مستر المپیا می شناسند و بزرگان مسترالمپیا چون بیگ رامی و جی کاتلر لب به تمجید از وی گشوده اند شاید کمتر کسی از نسل جوان با نام هایی چون سهراب سرابی و حمزه هوشمند، یزدان راد و ...آشنا باشد.

در این روزها که هادی چوپان مستر المپیا واژه ای آشنا است، بد ندیدیم تصویری از سهراب سرابی مربوط به 50 سال قبل یعنی در زمستان سال 1351 و پس از قهرمانی دومش در ایران منتشر کنیم.

مشخصات سهراب سرابی در سال 1351:

سن: 26 سال
وزن: 80 کیلوگرم
دور سینه: 120 سانتی متر
کمر: 75 سانتی متر
دور بازو: 43/5 سانتی متر
گردن: 42 سانتی متر
ران: 64 سانتی متر
ساعد: 34 سانتی متر

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
اینکه بدنی نداشت..
کاربر سایت
04 شهریور 1402
سلامتی بزرگای این رشته اقایان سهراب سرابی. غلام صادقی. محسن شاکری عبدالله و رحمان کریمی حمزه هوشمند و زنده یاد یزدان راد پایه گذار و زحمت کشان این رشته
کاربر سایت
04 شهریور 1402
دوست عزیز هادی چوپان آقای بدنسازی دنیا شده نه ایران ، تاریخ سازی کرده ، با تمام محدودیت ها ، کمبود ها ، عدم حمایت ها در این دوره و مشکلات شنوایی که ایشون دارن ، به موفقیتی رسیده که ورزشکارایی در پیشرفته ترین کشورهای دنیا خوابشو هم نمیبینن ، باعث حس غرور مردم شده ، به مردم اعتماد بنفس داده ، به نظر من این واقعا بی انصافیه که با این دست مقایسه ها کار ایشون رو کوچیک کنید یا معمولی و بی اهمیت جلوه بدید ، این آقای محترمی هم که عکس ایشون رو گذاشتید به نظر من یه بدن معمولی و آماتور داره البته با احترام به ایشون این نظر بنده است که تا حدودی آشنا به این رشته هستم. ممنون از شما.
کاربر سایت
04 شهریور 1402
ابتدا از آقایهادی چوپان تشکرمیکنم و با تمام وجود بهایشتن میگویم آقاهادی دوستت دارم ، سپس به نظرم رسانه ها دوست ندارند موفقیت هادی چوپان را بیان کنند و با اکراه و کوچک کردن این کار بزرگ و حیرت آور او نمیدانم می خواهند چه را ثابت کنند یکبار اورا با اقایبیت الله مقایسهمی کنند یکبار فلان حالا هم که شما عزیز بحث بی ربطی باز کرده اید و عکسی از یک فرد با بدنی معمولی گذاشته اید والله دو برادردارم که کار کشاورزی میکنند بدنشان زیباتر ازایشان است . هادیچوپان الانمهم ترینورزشکار ایراناست . بخاطر این عزیز نقلمحافل فرنگی شدیمارنولد راجب ما حرف میزند . شاید اگر آقا هادی مازندرانی یا فارس بود قضیه برای رسانه ها فرقمی کرد . به هرحال زنده باد یل ایران زمین هادی چوپان رستم دستان
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...