نیک واکر؛ درخشش از یک نقطه تاریک / او چگونه به عنوان سومی مستر المپیا 2022 رسید؟

نیک واکر گفت: می‌خواستم در آرنولد کلاسیک 2022 شرکت کنم اما تصمیم هوشمندانه این بود که رقابتی نداشته باشم و به بدنم استراحت بدهم.
کدخبر (126602) | 25 دی 1401 | ساعت 15:47
2 328
نیک واکر؛ درخشش از یک نقطه تاریک / او چگونه به عنوان سومی مستر المپیا 2022 رسید؟
نیک واکر گفت: می‌خواستم در آرنولد کلاسیک 2022 شرکت کنم اما تصمیم هوشمندانه این بود که رقابتی نداشته باشم و به بدنم استراحت بدهم.

به گرارش سرخ نیوز، نیک واکر ستاره بخش آزاد رقابت‌های مستر المپیای 2022 در گفت‌وگو با گای سیسترینو، عوامل موفقیت خود و رسیدن به عنوان سومی این مسابقات را شرح داد. واکر که در دنیای بدنسازی به "جهش‌یافته" ملقب شده، می‌گوید تا یک ماه پیش از مسابقات در یک نقطه تاریک گیر کرده بود و تقریبا هیچ انگیزه‌ای برای حضور در مسابقات نداشت.

"پس از مسابقات آرنولد کلاسیک سال 2021 که در آن قهرمان شدم، به خودم فشار مضاعفی وارد کردم تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کنم".

رقابت هادی چوپان ، درک لانسفورد و نیک واکر برای قهرمانی در مستر المپیا

نتایج بخش آزاد مستر المپیای سال 2022 نسبت به دوره قبلی تغییرات زیادی داشت که شاید مهمترین و شوکه‌کننده‌ترین آن سقوط بیگ رامی به رده پنجم مسابقات بود. بسیاری از کسانی که در دنیای بدنسازی حضور دارند از جمله سرداور مسابقات استیو وینبرگر بر این باورند که رامی به دلیل مصدومیتی که دچارش بود، نتوانست در این رقابت درخشش داشته باشد. در مرحله فینال هادی چوپان، درک لانسفورد و نیک واکر برای مهمترین عنوان بدنسازی جهان با هم رقابت کردند. در حالی که واکر پیشرفت قابل توجهی را نسبت به المپیا 2021 داشت، اما نتوانست مانع از اولین قهرمانی چوپان شود. در طول سال گذشته، واکر با موانعی روبرو شد که مهم ترین آن از دست دادن مت جانسن به عنوان مربی بدنسازش بود. دلیل جدایی آنها تا به امروز مشخص نشده است، اگرچه طرفداران گمان می‌کنند که علت آن تمایل نیک برای حضور در مسابقات آرنولد کلاسیک 2022 بود، در حالی که مت باور داشت که این ورزشکار 28 ساله باید به بدن خود برای یک تمرین اساسی پیش از مسابقات المپیا استراحت دهد. در اواخر ماه سپتامبر این دو با هدف رسیدن به قهرمانی المپیا در سال 2022 دوباره با یکدیگر همکاری خود را آغاز کردند. واکر در مصاحبه اخیرش درباره افکار تاریکی صحبت کرده که ضمن درگیر کردن روح و روان وی، چند هفته پیش از آغاز مستر المپیا و رسیدن به مقام سوم، در آن اسیر شده بود.

تاثیر فشار بیرونی بر طرز فکر نیک واکر

واکر می‌گوید فشارهای بیرونی بخصوص از طرف رسانه‌های اجتماعی بر طرز فکر او برای رقابت در فصل طولانی 2022 تأثیر گذاشته است.
"من انتظاراتی از خودم داشتم اما رسانه‌های اجتماعی آن را 10 برابر بیشتر کردند. به همین خاطر پس از اینکه در المپیا پنجم شدم، می‌خواستم در آرنولد کلاسیک 2022 شرکت کنم. چون با خودم فکر می‌کردم، به نوعی باید در صحنه بمانم و ادامه دهم. اما تصمیم هوشمندانه این بود که رقابتی نداشته باشم و به بدنم استراحت بدهم. مت اصرار داشت که من استراحت کنم اما فشارهای بیرونی به من می‌گفتند که باید در آرنولد شرکت کنم. خیلی‌ها به من بد و بیراه گفتند و در آن شرایط درک بسیاری از اتفاقات از توان من خارج شده بود. فرصت نداشتم درست فکر کنم و درست تصمیم بگیرم. اما حالا من در دومین سال رقابت حرفه‌ای خودم، در رده سوم جهان قرار دارم".
پس از قطع همکاری با مربی خود مت جانسن، واکر در حین کار با مربی جدیدش "دام" حس خوبی نداشت. تقریباً یک ماه قبل از المپیا 2022، دام درباره کار با واکر به نکاتی اشاره کرد. او عنوان کرد که ابتدا آنها در شرایط مساعد و همکاری خوبی قرار داشتند اما بعدا واکر دربرابر درخواست‌ها و برنامه‌های مربی خود مقاومت کرد و این در حالی بود که در آخرین مرحله آماده‌سازی مسابقات مستر المپیا قرار داشت.
" من مسائل زیادی را برای خودم ایجاد کردم. من و مت از هم جدا شدیم. صادقانه بگویم در آن موقعیت یک تصمیم احساسی گرفتم که از آن پشیمان نیستم اما واقعا به یک نقطه تاریک رفتم و نباید آن کار را انجام می‌دادم. این باعث شد که با شخص دیگری کار کنم که می‌دانستم برای من مناسب نیست. هیچ چیز علیه او وجود نداشت، او مربی بزرگی بود، اما هیچ چیز بین ما درست نبود".
واکر افزود:
"من درگیر افکار تیره و تاریک بودم که در همان ابتدا بر روابط ما تأثیر گذاشت. خوشبختانه دام آن را متوقف کرد. در این مسیر تصمیمات دیگری هم گرفته شد و با من مانند یک دشمن یا هر چیز دیگری رفتار شد. اما یکبار دیگر من و مت باهم کنار آمدیم و نامزدم ماریا دوباره به من بازگشت و با هم به لاس وگاس رفتیم. نمی‌توانم توصیف کنم که با رفتن به آن مسابقات چه بار بزرگی از روی شانه‌هایم برداشته شد. من هرگز فکر نمی‌کردم که به المپیا بروم و کاملا از این مساله عقب نشینی کرده بودم".

تمرینات سخت نیک واکر برای مستر المپیا 2022

واکر برای آمادگی بهتر جهت حضور در مستر المپیا برنامه تمرینی سخت‌گیرانه‌ای را در پیش گرفت.
"من تمرین دو روز را در یک روز انجام می‌دادم. به این شکل هنوز هم می‌توانستم سخت، پیش بروم، اما استراحت بسیار بیشتری داشته باشم. تقریباً هر روز کاردیو را انجام می دادم. بنابراین در دو روز تمرین و یک روز تعطیل، ما تقریباً سختگیرانه تمرین می‌کردیم و روزهایی که تمرین پا داشتیم، بیرون می‌رفتیم و می‌دویدیم. این روزها کاملا متفاوت بود. من تمرینات سینه و عضلات دو سر را انجام می‌دادم و به پشت، شانه‌ها، پاها و عضلات سه سر استراحت می‌دادم. صبحانه می‌خوردیم، بعد از آن تمرین می‌کردیم، یک وعده دیگر بعد از آن چیزی می‌خوردیم و بعد به خانه می‌آمدیم و غذای معمول را صرف می‌کردیم. سپس، ساعت 5:30 تا 6 برای اینکه شام را کجا بخوریم، تصمیم می‌گرفتیم".
این اولین باری نیست که نیک واکر جزئیات مربوط به آخرین دوره آمادگی خود پیش از المپیا را به اشتراک می‌گذارد. با توجه به مشکلاتی که در راه رسیدن به المپیا 2022 با آن مواجه بود، واکر از اینکه مقام سوم را کسب کرده است، راضی است. با این حال او تصور می‌کند که با نمایشی که داشت حتی می‌توانست به مقام دوم برسد اما این جایگاه به درک لانسفورد رسید. در حال حاضر تعدادی از بدنسازان در حال آماده سازی خود برای آرنولد کلاسیک 2023 هستند و نیک واکر تلویحا اشاره کرده که در این مسابقات شرکت خواهد کرد.   بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
به نظرم حتی حقش قهرمانی هم بوده بدنش خیلی قشنگتر از چوپانه نمیدونم این دوره چه اتفاقی افتاد چوپان قهرمان شد در میان این همه اسطوره ورقیب هر چند که خوشحالم بعنوان یه ایرانی
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...