باز هم پنالتی سرخ ها سوخت !

داوران برای سومین بازی متوالی پنالتی پرسپولیس را نادیده گرفتند.
کدخبر (133464) | 09 بهمن 1401 | ساعت 08:31
0 62
باز هم پنالتی سرخ ها سوخت !
داوران برای سومین بازی متوالی پنالتی پرسپولیس را نادیده گرفتند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیم فوتبال پرسپولیس که در بازی های خارج از خانه این فصل بی شکست بود، در بازی مقابل فولاد با یک گل مغلوب شد تا نوار پیروزهای این تیم در هفته های اخیر پاره شود. در پایان این دیدار شاگردان گل محمدی نسبت به قضاوت تیم داوری معترض بودند و اعتقاد داشتند که موعود بنیادی فر یک پنالتی برای آن ها نگرفته است که این مسئله با تایید کارشناسان داوری همراه شد. در صحنه مذکور مدافع فولاد در محوطه جریمه خودی به طور واضح پای شیخ دیاباته را زد و او را سرنگون کرد، اما با این که داور نزدیک به صحنه بود این خطا را پنالتی نگرفت! گرچه با آن اعتراضات وحشتناکی که فولادی ها به بنیادی فر در جریان بازی داشتند، هر کسی هم جای این داور بود اگر ذره ای به رخ دادن خطا مشکوک می شد، با توجه به جوی بدی که در اهواز وجود داشت از گرفتن هر تصمیمی صرف نظر می کرد!

باز هم پنالتی سرخ ها سوخت !

جالب اینجاست که پس از این مسابقه وقتی از کارشناسان داوری راجع به عملکرد بنیادی فر پرسش شد، در معدود دفعات شاهد این بودیم که همگی متفق القول بر یک نظر اجماع داشتند. به طوری که افراد زیادی از جمله حیدر سلیمانی، تورج حق‌وردی، رضا کرمانشاهی، ابراهیم میرزابیگی، نوذر رودنیل و حسین زرگر پنالتی روی دیاباته را تایید کردند که این اتفاق به ندرت در هفته های قبلی رخ داده بود.

مسئله مهم دیگری که باید به آن اشاره داشت اشتباهات سریالی داوران علیه پرسپولیس در شروع نیم فصل دوم است. در جریان بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن که با برتری یک بر صفر سرخ ها بود، وحید کاظمی داور مسابق برخورد توپ به دست بازیکن حریف را پنالتی نگرفت که این موضوع هم به تایید کارشناسان داوری رسید. پیش از برگزاری این دو بازی، در جام حذفی پرسپولیس مقابل ون پارس اصفهان قرار گرفت که مشخص شد داور بی تجربه میدان در صحنه گل اول بازی به جای اعلام پنالتی برای میهمان باید خطا روی علی نعمتی را می گرفت. گل دوم ون پارس هم در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

در واقع در سه هفته اخیر داوران به طور متوالی علیه پرسپولیس مرتکب اشتباهات فاحشی شدند که هر یک از آن ها برای نابود کردن یک تیم کفایت می کند اما چون پرسپولیس در این بازی ها نتیجه گرفت، این اشتباهات کمتر به چشم آمده است؛ خصوصا که کادرفنی و بازیکنان این تیم مثل برخی تیم ها اهل اعتراض و جنجال هم نیستند. با این حال چون سرخ ها کمتر اعتراض می کنند نباید مرتبا حق آن ها تضییع شود و کمیته داوران نسبت به این موضوع بی توجه باشد.  

قابل توجه است که در هفته ماقبل پایانی نیم فصل لیگ برتر که دیداری حساس بین دو تیم بالانشین جدول لیگ بود، داور در دقایق ابتدایی یک پنالتی علیه پرسپولیس مقابل گل گهر گرفت که به زعم بسیاری کارشناسان خطا نبود و اگر این پنالتی گل می شد سرنوشت تیم ها در جدول دچار تغییر می شد. در بازی پرسپولیس مقابل هوادار نیز یک پنالتی بادآورده از سوی بیژن حیدری به تیم حریف تقدیم شد تا دروازه پرسپولیس پس از ۴ هفته باز شود. این پنالتی در شرایطی گرفته شد که اسماعیلی فر بیرون از محوطه مرتکب خطا شده بود.

در بازی دربی، کمک داور یک موقعیت مسلم گلزنی را با پرچم اشتباه خود از عبدی به بهانه آفساید گرفت. در جریان بازی پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان شاهد کلکسیونی از اشتباهات از سوی رضا مهدوی بودیم؛ این اشتباهات از همان دقایق نخست با عدم اعلام پنالتی روی مرتضی پورعلی گنجی استارت خورد و به آفساید شدن گل سالم لوکادیا و نادیده گرفتن یک پنالتی در نیمه دوم برای هر دو تیم ختم شد. در جریان برتری پرسپولیس مقابل مس کرمان هم به عقیده بسیاری از کارشناسان یک پنالتی باید روی زننده تک گل این بازی یعنی شیخ دیاباته اعلام می شد.

همه آن چه گفته شد بخشی از اشتباهات داوری این فصل پرسپولیس است که حتی اگر از آن صرف نظر کنیم باز هم خواهیم دید تا به اینجای فصل که هفده هفته از آن را سپری شده سوت های داوران تا چه حد علیه صدرنشین لیگ بوده. به طوری که فقط دو بار به اشتباه علیه پرسپولیس پنالتی گرفته شد و البته یک بار هم به سود. ضمن این که این تیم می توانست ۴ بار شانس گلزنی از روی ضربه پنالتی را پیدا کند که این فرصت از بازیکنانش گرفته شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...