بند جنجالی فراری به سود مایکل شوماخر / سد راه او نشوید !

در قرارداد ادی اروین با فراری بندی وجود داشت که او را موظف می‌کرد در مسابقات فرمول یک سد راه مایکل شوماخر نشود.
کدخبر (162566) | 18 فروردین 1402 | ساعت 19:37
0 126
بند جنجالی فراری به سود مایکل شوماخر / سد راه او نشوید !
در قرارداد ادی اروین با فراری بندی وجود داشت که او را موظف می‌کرد در مسابقات فرمول یک سد راه مایکل شوماخر نشود.

به گزارش سرخ نیوز، مایکل شوماخر، دارنده هفت عنوان قهرمانی فرمول یک نه‌تنها به‌عنوان یکی از بزرگترین‌های ورزش اتومبیل رانی بلکه به‌عنوان یکی از بیباک‌ترین رانندگان تاریخ این ورزش نیز شناخته می‌شود. این آلمانی ٥۴ ساله در طی دوران حضورش در فراری پادشاه بلامنازع فرمول یک بود و پنج عنوان قهرمانی جهان را در این دوران کسب نمود. و صد البته علاقه‌ای نیز نداشت که موفقیت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. هم تیمی مایکل شوماخر موظف بود در مسابقات فرمول یک راه را برای او باز کند

مایکل شوماخر خشن و سلطه جو بود

ادی جردن که در سال 1991 به مایکل شوماخر فرصت اولین حضورش در فرمول یک را عطا کرده بود اخیرا جزئیات جالبی را در خصوص دوران اوج این اسطوره اتومبیل رانی فاش ساخته است. جردن به یاد می‌آورد که هم‌تیمی ایرلندی شوماخر یعنی ادی اروین مجبور بوده است در طی دوران سه ساله‌ی حضورش در تیم فراری در کورس‌ها راه را برای شوماخر باز کند. جردن می‌گوید این بخشی از قرارداد اروین با فراری بوده است:
مایکل شوماخر یک راننده همه‌چیز تمام بود. برای رسیدن به آن سطح لازم است که به حد کافی خشن و سلطه‌جو باشید. و مایکل صاحب هردوی این ویژگی‌ها بود. به یاد دارم که وقتی ادی اروین به تیم فراری ملحق شده بود در قرارداد او بندی وجود داشت مبنی بر اینکه اروین باید در کورس‌ها راه را برای مایکل باز کند. من راننده دیگری را نمی‌شناسم که از چنین جایگاهی در تیمش برخوردار بوده باشد. فراری مجبور به پذیرش تمام شروط مایکل بود و گمان نمی‌کنم که شکایتی هم از این موضوع داشته باشد. چرا که آنها در نهایت قهرمان می‌شدند. اما شما چنین چیزهایی را در خصوص آلن پروست، نیکی لائودا، آیرتون سنا و لوئیس همیلتون نمی‌بینید. شاید به همین خاطر هم باشد که مردم شوماخر را راننده‌ای رند و حقه‌باز می‌دانند.
مایکل شوماخر اولین قهرمانی خود با تیم فراری در فرمول یک را در سال 2000 به‌دست آورد. درست در فصل بعد از جدایی ادی اروین از فراری. اروین در دو فصل ابتدایی حضورش در فراری کاملا زیر سایه‌ی شوماخر قرار داشت. اما پس از شکستگی پای شوماخر در سال 1999 او بود که در ادامه فصل بدل به راننده شماره یک فراری شد. اروین در نهایت نیز تنها با دو امتیاز اختلاف نسبت به میکا هاکینن، راننده تیم مک لارن، از قهرمانی باز ماند. هرچند نقش بسزایی را در قهرمانی فراری در بخش تیمی، آن هم پس از ١۶ سال ایفا نمود. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...