هادی چوپان در مراسم خاکسپاری خلیل عقاب/ ادای دین قهرمان مستر المپیا به یک اسطوره

هادی چوپان قهرمان ایرانی مستر المپیا در مراسم تشییع جنازه خلیل طریقت پیما ملقب به عقاب حضور یافت.
کدخبر (171049) 04 اردیبهشت 1402 | ساعت 23:03
0 159
هادی چوپان قهرمان ایرانی مستر المپیا در مراسم تشییع جنازه خلیل طریقت پیما ملقب به عقاب حضور یافت.

به گزارش سرخ نیوز، هادی چوپان قهرمان ایرانی مستر المپیا و چهره مطرح بدنسازی جهان صبح دوشنبه 4 اردیبهشت در مراسم تشییع جنازه خلیل طریقت پیما ملقب به پهلوان خلیل عقاب حاضر شد. هادی چوپان ارادت خاصی به پهلوان عقاب داشت و پیشتر نیز به دفعات از این چهره برجسته ورزش پهلوانی یاد کرده بود.

هادی چوپان در مراسم خاکسپاری خلیل عقاب مراسم تشییع و خاکسپاری پهلوان خلیل عقاب، با حضور جمعی از علاقه‌مندان به ورزش پهلوانی پیشکسوتان ورزش و مسئولان در محل زورخانه پهلوان عقاب شیراز صبح دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد، شرکت کنندگان با احترام به این پهلوان نامی برای همیشه با او خدا حافظی کردند تا همچنان عملیات عجیب و ماندگار این پهلوان در یادها زنده بماند. پهلوان خلیل طریقت پیما (خلیل عقاب) به مدت ۳۶ روز در بیمارستانی در شیراز بستری بود سی و یکم فروردین ماه در ماه تولدش در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

فلش بک؛ وقتی هادی چوپان خواهان توجه ویژه به خلیل عقاب ها شده بود

هادی چوپان چندی پیش در یک گفت‌وگوی ویدیویی از مسئولین صدا و سیما خواسته بود تا به پیشکسوتان ورزش توجه بیشتری داشته باشند و با تهیه مستند از زندگی این گروه از ورزشکاران، نسل جدید را با آنها آشنا کنند.
هادی چوپان پیش از این نیز در دیداری با پهلوان عقاب بازوبند پهلوانی به بازوی وی بسته بود. گرگ ایرانی با حضور در مراسم تشییع جنازه پهلوان عقاب بار دیگر ارادت خود به این چهره فراموش نشدنی را ثابت کرد، با این تفاوت که وی در دوران حیات پهلوان عقاب نیز از یاد او غافل نبود.
 

پهلوان عقاب که بود؟

خلیل طریقت‌پیما معروف به پهلوان عقاب اول فروردین ماه ۱۳۰۳ در محله سنگ سیاه شیراز به دنیا آمد، هیچ کس باور نمی کرد که  این کودک روزگاری بدل به پهلوانی افسانه ای شود و نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسد و به پدر سیرک ایران شهرت یابد. خلیل پس از گذراندن دوران تحصیل در سن ۱۲ سالگی به ورزش روی آورد و از همان ابتدا استعداد فراوانی از خود نشان  داد و تعجب پهلوانان آن زمان را برانگیخت و مورد تشویق قرار گرفت. این پهلوان اسطوره ای که ایمان فراوانی به کار خویش داشت پله های ترقی را به سرعت طی نمود، طوریکه نمایش هایش در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد و برای اجرای نمایش حرکات خارق‌العاده خود به ۳۷ کشور جهان سفر کرد و در نهایت با بلند کردن فیل ۲ تُنی نامش را برای همیشه در کتاب رکورد های گینس به ثبت رساند. پهلوان عقاب در این باره گفته بود:
 در شهر بیرمنگام انگلستان ابتدا چندین بار فیل ۱۵۰۰ کیلویی را بلند کردم و طی پنج سال زیرنظر داوران گینس سرانجام موفق شدم فیل حدود  ۲ تنی را از زمین بلند کنم  که مورد قبول واقع شد و نامم با پهلوان ایرانی در کتاب گینس ثبت و افتخاربزرگی را برای کشورم به ارمغان آوردم. پس از هفت سال زندگی درانگلستان به ایتالیا رفتم و در آنجا نیز نمایش های مختلفی انجام دادم.
پهلوان همچنین در سال ۱۳۴۳  با حضور در فیلم شکوفه های امید به کارگردانی رضا صفایی وارد عرصه هنر سینما شد و سپس در  فیلم های  کوهزاد، مرد صحرا، غول بیابانی، گناه زیبایی، پهلوان بابا و مردان خشن نیز بازی کرد. بلندکردن وزنه ۴۵۰ کیلویی با دندان، عبور کامیون و اتوبوس از روی سینه، گذاشتن سنگ ۲ تنی بر روی سینه و تحمل ضربات پتک، پیچادن آهن به دور دست ،خم کردن تیرآهن ۱۴ و ۱۲ با گردن، مهار ۲ خودرو سنگین ارتش از حرکت، بلند کردن فیل ۲ تنی با فاصله ۵۰ سانتی از زمین  اجرای نمایش در سیرک با حیوانات همچون شیر و خرس از جمله کارهای نمایشی این پهلوان شیرازی است. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...