بروس لی و آرنولد شوارتزنگر / تفاوت‌ها، شباهت‌ها و یک رژیم غذایی عجیب!

بروس لی برای رسیدن به بدن کات شده و بدون چربی برای بازی در سینما تلاش‌های زیادی کرده است.
کدخبر (175156) | 13 اردیبهشت 1402 | ساعت 07:53
2 887
بروس لی و آرنولد شوارتزنگر / تفاوت‌ها، شباهت‌ها و یک رژیم غذایی عجیب!
بروس لی برای رسیدن به بدن کات شده و بدون چربی برای بازی در سینما تلاش‌های زیادی کرده است.

به گزارش سرخ نیوز، بروس لی هنگامی که در دهه 1960 وارد هالیوود شد، همواره آرزو داشت تا در فیلم‌های مختلف، نقش قهرمانان را بازی کند. با این حال، لی سریعاً متوجه شد که رسیدن به چنین هدفی، با وجود بدن کوچک او، کار بسیاری دشواری است و به همین دلیل، تلاش کرد تا به بدنی فوق‌العاده کات شده مانند بدن آرنولد شوارتزنگر، اسطوره بدنسازی، دست پیدا کند. او در طول عمر خود موفق شد تا به اسکلت اصلی بدن شوارتزنگر دست پیدا کند اما ترجیح داد که روی یکی از جنبه‌های مهم بدن خود کار نکند. متیو پولی نویسنده کتاب «Bruce Lee: A Life» زندگینامه بروس لی، تلاش‌های فوق‌العاده این استاد بزرگ را برای رسیدن به بدنی باورنکردنی توضیح داده است. پولی همچنین در این کتاب او را با شوارتزنگر مقایسه کرده و توضیح داده که چرا بدن بروس لی و بدن ترمیناتور با یکدیگر متفاوت هستند.

بروس لی و ساختن بدنی کم و بیش مانند آرنولد شوارتزنگر

زمانی که بروس لی در سال 1966 در سریال «زنبور سبز» نقش ایفا کرد، بدن نسبتاً چاقی داشت. ویلیامز، از دیگر بازیگران این سریال، در اولین ملاقاتش با بروس لی، این استاد بزرگ را این گونه توصیف کرد:
زمانی که اولین بار با او ملاقات کردم، او مقداری پژمرده بود و بدنش مقداری چربی داشت.
با این حال، لی سخت تلاش کرد تا به بدنی بزرگ‌تر و لاغرتر دست پیدا کند. او با اراده و پشتکار آهنینش، فیزیکی بی‌نظیر برای خود ساخت؛ فیزیکی مانند یک مجسمه که از سنگ مرمر با جزئیات فوق‌العاده ساخته شده بود. او در سال 1972 با چنین فیزیکی در فیلم «بازگشت اژدها» نقش ایفا کرد. ترمیناتور، الهام بخش استاد بزرگ هنرهای رزمی / بروس لی چطور به بدنی کاملا کات شده رسید؟

او هرگز از استروئید استفاده نکرد

نکته جالب توجه اینجاست که سرعت تغییرات بدن او به‌گونه‌ای بود که بسیاری از مردم فکر می‌کردند که او به‌دلیل استفاده از استروئید به چنین بدنی دست پیدا کرده است. لی رژیم غذایی و روتین تمرینی خود را با نزدیکان خود به اشتراک می‌گذاشت و با آن‌ها در رابطه با این موارد صحبت می‌کرد. با این حال، هیچکدام از همکاران یا دوستان نزدیک او هرگز در رابطه با استفاده او از استروئیدها و مواد مختلف صحبتی نکرده‌اند. لی حتی با دوستان خود در رابطه با نوشیدن خون گاو صحبت کرده بود اما هیچگاه بحث استروئید را به میان نیاورده بود. همچنین نکته دیگر این است که استفاده از استروئیدهای آنابولیک، باعث افزایش وزن و افزایش حجم عضلات می‌شود، در حالی که وزن لی، هیچگاه به بیشتر از 66 کیلوگرم نرسید. بروس لی و آرنولد شوارتزنگر / تفاوت‌ها، شباهت‌ها و یک رژیم غذایی عجیب!نکته دیگری که متیو پولی، نویسنده زندگی نامه بروس لی، به آن اشاره کرده این است که بدن بروس لی کات شده بود اما هیچگاه به اندازه بدن آرنولد شوارتزنگر بزرگ و حجیم نشده بود. این موضوع به این دلیل بود که بروس لی به‌واسطه تمرینات مداوم و سنگینی که انجام می‌داد، قصد داشت تا چربی بدنش را تا حد امکان پایین بیاورد و به بدنی کاملاً کات شده دست پیدا کند. اگر بروس لی قصد داشت تا به بدنی مانند بدن ترمیناتور دست پیدا کند، باید از رژیم غذایی یک بدنساز حرفه‌ای مانند شوارتزنگر پیروی می‌کرد تا حجم عضلات بدنش را بیشتر کند. رژیم غذایی بروس لی باعث تعجب بسیاری از دوستان و همکاران او شده بود و دوستان او مانند جیمز کوبورن از این رژیم غذایی شوکه شده بودند.

رژیم غذایی عجیب و غریب بروس لی

بروس لی در رابطه با رژیم غذایی خود بسیار حساس بود و به دقت آن را رعایت می‌کرد. رژیم غذایی او شامل شیک پروتئینی، آب یخ، شیر خشک، تخم مرغ، پوسته تخم مرغ، موز، روغن گیاهی، آرد بادام زمینی و بستنی شکلاتی بود. ترمیناتور، الهام بخش استاد بزرگ هنرهای رزمی / بروس لی چطور به بدنی کاملا کات شده رسید؟ با این حال، یکی از جنبه‌های حیرت‌انگیز این رژیم غذایی این بود که بروس لی از فواید جینسینگ و عسل ملکه زنبور عسل نیز استفاده می‌کرد. او حتی گاهی اوقات گوشت خام را به همراه اسموتی مصرف می‌کرد. از دیگر شگفتی‌های این رژیم غذایی، مصرف خون گوشت بود و جیمز کوبورن شاگرد و همکار بروس لی در این رابطه اظهار کرد:
چیزی که خیلی من را می‌ترساند این بود که او خون گوشت را می‌نوشید.
با وجود اینکه شاید مصرف خون گوشت حیوانات مختلف عجیب به نظر برسد، اما مصرف آن در مقادیر کم می‌تواند مفید باشد. تنها چیزی که باعث شد لی به یکی از بزرگترین بازیگران و استادان هنرهای رزمی تبدیل شود، پشتکار و اراده او بود که باعث شد او از منطقه امن خود خارج شود و به یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های دنیا تبدیل شود. بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
با درود به دوستان برنامه بدن سازی استاد بروس لی مانند تمرینات آرنولد نبود. یکی از برنامه های تمرینی بدن سازی بروس لی ، تمرین «ایزومتریک» بود. یکی از دوستان نزدیک بروس لی میگوید: هنگامی که به لوازم تمرین بروس نگاه میکنم به یاد لوازم شکنجه قرون وسطی می افتم. -------------------------------------------- بروس لی با کونگ فو نفس میکشید. لیندا همسر بروس میگوید : بروس حتی یک روز هم دست از تمرین برنداشت. روزانه 8 ساعت تمرین داشت. حتی زمانیکه دچار آسیب کمر شد تمرین های سبک را ادامه داد. خیلی از ورزشکاران میخواهند ادای بروس لی را در آورند اما بروس لی فقط و فقط یکیست. شاگردان بروس لی اکثرا قهرمان هنرهای رزمی بودند. مانند: چاک نوریس - باب وال - دان اینو سانتو - تاکی کیمورا و .... بروس لی بارها به شاگردان خود گفته بود سعی نکنید حرکات مرا تقلید کنید. حرکات رزمی بروس لی فقط و فقط مختص خودش بود. استاد دان اینوسانتو از دوستان صمیمی و نزدیک بروس لی میگوید: تا 200 سال دیگر مانند بروس لی نخواهد آمد. ---------------------------------------- هیچ کس مانند بروس لی نیست. روحش شاد و یادش گرامی
کاربر سایت
04 شهریور 1402
آرنولد عددی به حساب نمیاد در مقابل بروس لی. مثل بروس لی هرگز به دنیا نمیاد
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...