کارنامه دیو باتیستا در MMA؛ وقتی ستاره کشتی کج روی رینگ هشت ضلعی آمد

دیو باتیستا، ستاره سابق WWE سابقه مبارزه در ام ام ای را نیز در کارنامه دارد. با این حال کارنامه ورزشی باتیستا بیشتر با کشتی کج شناخته می‌شود که شش عنوان قهرمانی جهان را نیز برای این مبارز به ارمغان آورد.
کدخبر (177779) 19 اردیبهشت 1402 | ساعت 14:40
0 202
دیو باتیستا، ستاره سابق WWE سابقه مبارزه در ام ام ای را نیز در کارنامه دارد. با این حال کارنامه ورزشی باتیستا بیشتر با کشتی کج شناخته می‌شود که شش عنوان قهرمانی جهان را نیز برای این مبارز به ارمغان آورد.

به گزارش سرخ نیوز، در سال 2012 بود که دیو باتیستا از علاقه‌اش به MMA سخن گفت و اظهار نمود که میل به انجام یک تجربه‌ی تازه دارد. باتیستا پس از آن تمرینات خود را در دو ورزش رزمی جوجیتسو برزیلی و موی تای آغاز نمود. قرار بود نخستین مبارزه او در ام ام ای در روز ششم اکتبر همان سال در برابر رشید اوانز برگزار شود. اما اوانز که پیش از آن به قید التزام از زندان آزاد شده بود در روز یک اکتبر به‌دلیل نقض تعهدات خود مجددا بازداشت شد.

کارنامه دیو باتیستا در MMA؛ وقتی ستاره کشتی کج روی رینگ هشت ضلعی آمداما دیو باتیستا در همان روز (ششم اکتبر) و در جریان مسابقات CES MMA برابر یک حریف دیگر قرار گرفت. این حریف وینس لوسرو بود که در راند اول توانست ضربات سنگینی را نیز بر باتیستا وارد کند. اما این مبارزه که در دسته سنگین وزن برگزار شد سرانجام با ناک اوت فنی به‌سود باتیستا به پایان رسید.
گرچه تجربه کوتاه دیو باتیستا در ام ام ای تجربه موفقی بود اما این ستاره کشتی کج تصمیم گرفت خیلی زود از این ورزش کناره‌گیری کند و وارد حوزه بازیگری شود. حالا او یکی از بازیگران سطح اول هالیوود است و سابقه بازی در فیلم‌های محبوبی همچون «محافظان کهکشان» و «انتقام جویان ٣ جنگ ابدیت» را در کارنامه خود می‌بیند.

حضور درخشان دیو باتیستا در محافظان کهکشان

دیو باتیستا بازیگر یکی از نقش‌های اصلی مجموعه فیلم‌های محافظان کهکشان است. او در این مجموعه نقش شخصیت درکس نابودگر را ایفا نموده است. درکس یک شخصیت قوی‌هیکل است که تمام بدنش با تتو پوشیده شده است. او به‌دنبال انتقام گرفتن از رونان متهم است و گمان می‌کند که رونان مسئول قتل همسر و دخترش است. نقش‌آفرینی دیو باتیستا در این مجموعه تحسین فراوانی را متوجه خود ساخت. او توانست درنده‌خویی و شوخ‌طبعی توامان این کاراکتر را به‌خوبی به نمایش بگذارد. البته باتیستا اعلام کرده که پس از پایان فرنچایز محافظان کهکشان دیگر قرار نیست در فیلم دیگری به ایفای نقش درکس بپردازد و قصد دارد کارنامه هنری خود را در مسیر تازه‌ای دنبال کند.

کارنامه دیو باتیستا در MMA؛ وقتی ستاره کشتی کج روی رینگ هشت ضلعی آمددیو باتیستا و جوجیتسو برزیلی

دیو باتیستا در زمان حضور خود در MMA زیر نظر سزار گریسی، مربی جوجیتسو برزیلی تمرین می‌کرد. این مربی مطرح و شناخته‌شده در اوایل دهه 2000 مسئولیت تمرین دادن مبارزان بزرگی نظیر نیت دیاز و نیک دیاز را بر عهده داشت. جوجیتسو برزیلی یکی از مناسب‌ترین مهارت‌ها برای مبارزه در ام ام ای است و دیو باتیستا برای یادگیری این هنر رزمی به‌سراغ یکی از بهترین مربیان این حوزه رفت. باتیستا زیر نظر گریسی مهارت خیمه زدن را در خود به‌شدت تقویت نمود و آموخت که چگونه باید از فنون جوجیتسو برزیلی در MMA استفاده کرد. دیو باتیستا یک‌بار در جریان مصاحبه‌ای از مزایای کار با سزار گریسی و نیک دیاز حرف زده بود:

سزار در دنیای ام ام ای فردی به‌شدت مورد احترام است. من واقعا دلم می‌خواست با او کار کنم. بسیار خوش‌شانس بودم که توانستم از طریق یکی از دوستانم با نیک دیاز ارتباط برقرار کنم. نیک یکی از شاگردان گریسی بود و مرا دعوت کرد که به باشگاهشان بروم. من تا زمان به‌دست آوردن کمربند مشکی جوجیتسو برزیلی به کار با سزار گریسی ادامه دادم.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...