داستان متفاوت خط حمله پرسپولیس در لیگ بیست و دوم؛ از فرش به عرش!

خط حمله پرسپولیس فراز و فرودهای زیادی را با مهاجمان اش در لیگ بیست و دوم داشت.
کدخبر (184118) | 02 خرداد 1402 | ساعت 08:58
0 122
داستان متفاوت خط حمله پرسپولیس در لیگ بیست و دوم؛ از فرش به عرش!
خط حمله پرسپولیس فراز و فرودهای زیادی را با مهاجمان اش در لیگ بیست و دوم داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در پایان فصل و بیست و دوم، پرسپولیس بعد از سپاهان و استقلال، با ۴۶ گل زده عنوان بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کرد. این عنوان در شرایطی به دست آمد که سرخپوشان پایتخت با مشکلات زیادی از همان ابتدای شروع فصل دست و پنجه نرم کردند.

یورگن لوکادیا، گلزن اول تیم به دلیلی نامعلوم غزل خداحافظی سر داد و شیخ دیاباته در آستانه دربی نیم‌فصل اول دچار مصدومیت شد تا پرسپولیس دو مهره هجومی خود را در کوران مسابقات از دست دهد. مهدی عبدی و حامد پاکدل هم آن طور که باید و شاید آماده نشان ندادند تا سرخ‌ها به شیری بی‌دندان تبدیل شوند.

نبود مهاجم گلزن، کادرفنی را بر آن داشت تا از بازیکنان غیرتخصصی در این پست بازی بگیرد و همانطور که در نیم فصل نخست شاهدش بودیم، بازیکنانی نظیر امید عالیشاه، وحید امیری و محمد عمری به تناوب در خط حمله بازی کردند. به عبارتی پرسپولیس در بازی‌های پایانی نیم فصل اول، بدون مهاجم تخصصی مقابل حریفانش قرار گرفت و موفق شد ۲۰ گل به ثمر برساند تا همچون لیگ برتر نوزدهم و بدون مهاجم، یکی از سه خط حمله لیگ را در دور رفت در اختیار داشته باشد.

عیسی بازگشت، عبدی اوج گرفت

پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی به تقویت خط حمله خود اقدام کرد و ضمن کنار گذاشتن حامد پاکدل، با عیسی آل کثیر تمدید و یک مهاجم برزیلی به نام لئاندرو پریرا را جذب کرد. با اضافه شدن این دو بازیکن به تیم، رقابت در خط حمله بالا گرفت و عاملی شد تا مهدی عبدی تلاشش را برای قرار گرفتن در ترکیب بیشتر کند و به همان مهاجمی تبدیل شود که گل محمدی انتظارش را داشت.

به دنبال تغییراتی که در نیم فصل رخ داد، خط حمله پرسپولیس موفق شد ۶ گل بیشتر از دور رفت به ثمر برساند. البته در پایان فصل، هیچکدام از مهاجمان نتوانستند رتبه در خور توجهی را در جدول گلزنان برتر لیگ کسب کنند و این مهدی ترابی و گیورگی گولسیانی بودند که به ترتیب با ۷ و ۶ گل زده، برترین گلزن سرخپوشان پایتخت لقب گرفتند.

در ادامه با جزییات بیشتری عملکرد مهاجمان پرسپولیس را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یورگن لوکادیا

این مهاجم هلندی خیلی زود و با گلزنی در دومین بازی‌اش مقابل نفت آبادان نام خود را بر سر زبان ها انداخت و توانست در ادامه دروازه تیم های هوادار و نفت مسجد سلیمان را باز کند و برابر مس کرمان و ملوان، گل های سه امتیازی به ثمر برساند تا در پایان هفته نهم با ۶ گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ قرار بگیرد. یورگن لوکادیا اما به ناگاه در آستانه مهم‌ترین بازی فصل، فوتبال ایران را ترک کرد تا پرسپولیسی‌ها از مهاجمی که به آقای گلی‌اش امید بسته بودند شکایت کنند و لیگ برتر یک مهاجم خوب را از دست دهد.

تا مدت ها پس از جدایی لوکادیا او همچنان برترین گلزن لیگ بود و این طلسم بالاخره در هفته بیست و یکم با گلزنی رضا اسدی مهاجم تراکتور مقابل نفت آبادان‌ شکست! لوکادیا در ۷۵۰ دقیقه ای که برای پرسپولیس بازی کرد علاوه بر ۶ گلی که زد، یک پنالتی هم گرفت.

مهدی عبدی

مهاجم جوان پرسپولیس شروع و پایان متفاوتی در لیگ بیست و دوم داشت. فصل را با نیمکت نشینی آغاز کرد و در حالی که به سبب عملکرد ضعیف‌اش تحت فشار انتقادات شدیدی قرار داشت اما توانست نظر مساعد یحیی گل محمدی را به ادامه حضورش در پرسپولیس جلب کند.

مهدی عبدی که پرورش یافته تیم‌های پایه باشگاه است، همچون دوره‌های گذشته در نیم فصل دوم اوج گرفت و طی هفته های بیست و یکم تا پایان فصل یک گل، یک پاس گل و سه پنالتی گرفت تا باز هم ارزش های خودش را ثابت کند. تنها گل فصل عبدی مقابل نفت مسجد سلیمان به ثمر رسید. این مهاجم طی ۶۴۱ دقیقه‌ای که در زمین حاضر بود، یک بار از داوران کارت زرد دریافت کرد.

عیسی آل کثیر

بعد از مدت‌ها مصدومیت و دوری از میادین، از هفته هجدهم به مستطیل سبز بازگشت و یک نیمه مقابل آلومینیوم اراک بازی کرد. آل‌کثیر یک هفته بعد، اولین پاس گل فصل خود را مقابل نفت آبادان به ثبت رساند تا آمادگی‌اش را به رخ کادرفنی بکشد. آل کثیر تا پایان فصل ۱۰ مرتبه دیگر برای پرسپولیس به میدان رفت و موفق شد یک گل سرنوشت ساز برابر استقلال در هفته بیست و هفتم به ثمر برساند تا فرصت قهرمانی را از رقیب سنتی گرفته باشد.

عیسی آل کثیر علاوه بر تک گلی که مقابل استقلال زد، در ۶۵۱ دقیقه ای که در ترکیب حضور داشت دو پاس گل داد، یک پنالتی گرفت و یک بار نیز از سوی داوران جریمه شد.

شیخ دیاباته

به مانند فصل دوم حضورش در استقلال،‌ شیخ دیاباته بیشتر از آن که در زمین باشد، مشغول مداوا بود تا فقط ۹ بار برای پرسپولیس به میدان برود.‌ شیخ، علی رغم حضور ۳۳۶ دقیقه‌ای در ترکیب، یک گل سه امتیازی در دور رفت مقابل مس کرمان زد و با دبل مقابل نفت آبادان، عامل برتری سرخپوشان پایتخت شد. دیاباته به عبارتی هر ۱۲۲ دقیقه یک گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و از این حیث، بهترین آمار را در بین همه مهاجمان داشته باشد.

لئاندرو پریرا

تعداد اخطارهایش از گل هایش بیشتر بود. این مهاجم برزیلی که در نیم فصل دوم سرخپوش شد، در ۹ دیداری که برای پرسپولیس وارد میدان شد، ۴ کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت کرد تا دو بازی را به خاطر کارت‌های بی مورد از دست دهد. لئاندرو پریرا در ۳۳۲ دقیقه حضورش یک گل تماشایی به ملوان زد و در روزی که به عنوان بازیکن ذخیره به زمین آمده بود، یک پنالتی سه امتیازی مقابل پیکان گرفت تا در مجموع به نسبت دقایق حضورش عملکرد نسبتا خوبی داشته باشد.

حامد پاکدل

مهاجم نیم فصل اول سرخپوشان پایتخت، با نمایشی که داشت نتوانست رضایت کادرفنی را برای ادامه حضور در این تیم جلب کند. مجموع دقایق حضور حامد پاکدل با پیراهن پرسپولیس در میدان به ۹۰ دقیقه هم نرسید و این مهاجم در نقل و انتقالات زمستانی راهی تراکتور شد، اما در تبریز هم نتوانست خودی نشان دهد و فصل را بدون گل زده به پایان رساند.

علیرضا خدادادی

نشان داد اگر بیشتر میدان ببیند می‌تواند حرف های خوبی برای گفتن داشته باشد. صحبت از همان مهاجم ۲۱ ساله‌ای است که مقابل گل گهر بازی کرد. علیرضا خدادادی که در تیم‌های پایه پرسپولیس پرورش یافته، هم خوش شانس و هم بدشانس بوده است. خوش‌شانس از این بابت که به لیست بزرگسالان رسید و در لیگ برتر دقایقی را بازی کرد و بدشانس چرا که خیلی زود مصدوم شد و فرصت ادامه همراهی سرخپوشان را از دست داد. با این وجود او حالا یک قهرمانی در لیگ برتر کسب کرده و فرصت دارد این عنوان را در سال‌های آتی تکرار کند.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...