تصمیمات عجیب در فینال حذفی

در جریان دربی فینال حذفی شاهد اتفاقات عجیبی بودیم.
کدخبر (188617) | 11 خرداد 1402 | ساعت 17:44
0 54
تصمیمات عجیب در فینال حذفی
در جریان دربی فینال حذفی شاهد اتفاقات عجیبی بودیم.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، آخرین مسابقه فصل فوتبال ایران هم خالی از حواشی داوری نبود و در روزی که پرسپولیس با شکست استقلال در جام حذفی قهرمان شد اتفاقات زیادی در زمین رخ داد ک بازی را تحت شعاع خود قرار داد که مهمترین آن مصدومیت اشکان خورشیدی در حین قضاوت بود. این اتفاق در دقیقه ۸۱ مسابقه رخ داد تا داور دیگری جای وی را در زمین بگیرد. در حالی که طبق قانون، داور چهارم یعنی محمدحسین ترابیان باید مسابقه را ادامه می داد اما در عین تعجب مسوولیت این کار به یکی از کمک داوران پشت دروازه محول شد تا محمد حسین زاهدی فر برای دومین بار در یک سال گذشته دربی را قضاوت کند. این داور برخلاف عملکرد مثبتی که در دربی رفت لیگ برتر امسال داشت، نتوانست در جام حذفی به خوبی قضاوت کند و به زعم کارشناسان داوری یک پنالتی مسلم را برای پرسپولیس نگرفت.

چرا زاهدی فر به جای خورشیدی فر وارد زمین شد؟

جا دارد کمیته داوران شفاف سازی کند به چه دلیل خلاف قانون عمل کرد و به جای استفاده از داور چهارم از داور پشت دروازه بعد از مصدومیت اشکان خورشیدی استفاده شد؟ اگر پرسپولیس به گل دوم نمی رسید و بازی را با اشتباه زاهدی فر داور واگذار می کرد جنجال بزرگی در فوتبال کشور پدید می آمد و خداداد افشاریان شانس آورد که این اتفاق نیفتاد و داوری که او از ابتدا برای دربی انتخاب کرده بود بدون اشتباه سوت زد. هر چند که مصدومیت خورشیدی پس از ۸۰ دقیقه قضاوت در نوع خود عجیب و سوال برانگیز و می تواند آمادگی این داور را زیر سوال ببرد؛ داوری که همه نیم فصل نخست را به خاطر رد شدن در تست های پزشکی خانه نشین بود.

تصمیمات عجیب در فینال حذفیاشکان خورشیدی شایعه خداحافظی را رد کرد

اگر مروری بر اتفاقات فصل اخیر داشته باشیم متوجه خواهیم شد که اغلب جنجال های داوری ناشی از چینش غلط کمیته داوران بوده است و این چیزی نیست که به نبود وی ای آر ربط داشته باشد. چندی پیش رییس کمیته داوران اعتراف کرد تعداد داوران در لیگ برتر استاندارد نبوده و یکی از تصمیمات آن ها برای فصل آینده کاهش تعداد داوران است. طبق آن چه تصویب شده در فصل آینده ۸۰ داور و کمک داور و همچنین ۵ کمک داور ذخیره باید در فصل آینده حضور پیدا کنند. با این تفاسیر به نظر می رسد برخی داوران پا به سن گذاشته از عرصه قضاوت کنار گذاشته شوند. قبل از دربی این شایعه مطرح بود که اشکان خورشیدی در دربی از داوری خداحافظی می کند که این اتفاق رخ نداد و این داور ۴۳ ساله در پایان دربی در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد:
می‌تواند فصل بعد هم باشد و باید ببیند شرایط بدنی‌اش چگونه است و کمیته داوران چه نظری می‌دهد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...