لیست بازیکنان پرسپولیس پیش از نقل و انتقالات تابستانی/ در انتظار یک لیست مازاد جنجالی باشید!

با توجه به تغییرات صورت گرفته در لیست بازیکنان تیم‌های لیگ برتری، پرسپولیس برای جذب بازیکنان جدید چاره‌ای جز کنار گذاشتن برخی از بازیکنان فعلی خود نخواهد داشت.
کدخبر (190789) | 16 خرداد 1402 | ساعت 17:58
0 120
لیست بازیکنان پرسپولیس پیش از نقل و انتقالات تابستانی/ در انتظار یک لیست مازاد جنجالی باشید!
با توجه به تغییرات صورت گرفته در لیست بازیکنان تیم‌های لیگ برتری، پرسپولیس برای جذب بازیکنان جدید چاره‌ای جز کنار گذاشتن برخی از بازیکنان فعلی خود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ‌نیوز، در روزهای تعطیلی بین دو فصل لیگ برتر، تیم‌های لیگ برتری به طور نامحسوس و غیررسمی فعالیت‌های نقل و انتقالاتی خود را آغاز کرده‌اند و قابل پیش‌بینی است که زودی شاهد خبرهای نقل و انتقالاتی زیادی باشیم. پرسپولیس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی نیز در انتظار تعیین وضعیت مدیریتی خود است تا با به طور رسمی وارد این بازار جذاب شود. لیست بازیکنان پرسپولیس پیش از نقل و انتقالات تابستانیبر اساس دستورالعملی که اخیرا توسط سازمان لیگ در اختیار باشگاه‌های لیگ برتری قرار گرفته، تعداد بازیکنان هر تیم کاهش یافته و همین موضوع در روزهای پیش از باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران خبرساز شده است. پرسپولیس یکی از تیم‌های لیگ برتری است که با ترافیک بازیکن در برخی سهمیه‌های سنی مواجه شده و به همین دلیل جذب بازیکن جدید توسط سرخ‌ها تنها با کنار گذاشتن برخی بازیکنان فعلی ممکن خواهد بود.

سهمیه‌هایی که کاهش یافته

بر اساس دستور العمل جدید سازمان لیگ، هر تیم لیگ برتری مجاز به عقد قرارداد با 19 بازیکن بزرگسال، 6 بازیکن زیر 23 سال و 6 بازیکن زیر 21 سال است و یک سهمیه جانبی با سقف 6 نفر نیز برای بازیکنانی از آکادمی، تیم ب و بازیکنان قرضی و سرباز درنظر گرفته شده‌ است. این در حالی است که در فصل گذشته، هر تیم مجاز به عقد قرارداد با 20 بازیکن بزرگسال، 4 بازیکن زیر 25 سال، 9 بازیکن زیر 23 سال و در مجموع 30 بازیکن از آکادمی (زیر 21 و زیر 19 سال) بود.

پرسپولیس و دردسر لیست بزرگسال

مهدی عبدی با روال سال گذشته نیز در فصل جدید به جمع بازیکنان بزرگسال پرسپولیس اضافه می‌شد و با حذف سهمیه زیر 25 سال، محمد عمری، وحدت هنانوف و علی جودکی نیز در جمع بازیکنان بزرگسال قرار خواهند گرفت. این در حالی است که پرسپولیس در پایان فصل گذشته 19 بازیکن بزرگسال در لیست خود داشت و با اضافه شدن این 4 بازیکن، مجموع بازیکنان بزرگسال پرسپولیس 23 بازیکن خواهد بود.
  1. وحید امیری
  2. شیخ دیاباته
  3. کمال کامیابی‌نیا
  4. عیسی آل کثیر
  5. سروش رفیعی
  6. لیاندرو پریرا
  7. گیورگی گولسیانی
  8. امید عالیشاه
  9. مرتضی پورعلی‌گنجی
  10. علیرضا بیرانوند
  11. دانیال اسماعیلی‌فر
  12. فرشاد فرجی
  13. سیامک نعمتی
  14. سعید صادقی
  15. مهدی ترابی
  16. میلاد سرلک
  17. احمد گوهری
  18. علی نعمتی
  19. سینا اسدبیگی
  20. مهدی عبدی
  21. محمد عمری
  22. وحدت هنانوف
  23. علی جودکی
در این میان 6 بازیکن (شیخ دیاباته، عیسی آل کثیر، امید عالیشاه، فرشاد فرجی، سعید صادقی و میلاد سرلک) با باشگاه پرسپولیس قرارداد ندارند و 17 بازیکن دیگر تحت قرارداد این تیم هستند که در این میان قرارداد سال دوم برخی بازیکنان مشروط است. در صورتی که تمام نفرات آزاد برای تمدید قرارداد مدنظر کادر فنی باشند، سرخ‌ها بدون جذب بازیکن جدید نیز ناچار به کنار گذاشتن حداقل 4 بازیکن از لیست خود خواهند بود.

سهمیه زیر 23 سال؛ خبری از جای خالی نیست

بر اساس محدودیت‌های سنی تعیین شده برای فصل 02-1401، 11 بازیکن در لیست زیر 23 سال پرسپولیس حضور دارند و سرخ‌ها برای جذب بازیکن در این سهمیه سنی، ناچار به کنار گذاشتن برخی از بازیکنان این سهمیه سنی خواهند بود. در میان بازیکنان این رده سنی، احمدی فصل گذشته به طور قرضی در نفت مسجدسلیمان به میدان رفته و در حال حاضر در اختیار پرسپولیس است. سلیمانی و اسدی به عنوان بازیکن زیر 23 سال فصل گذشته نیز در اختیار پرسپولیس بودند و شانس بازی پیدا نکردند. رفیعی، خدادادی و فهمی نیز سه بازیکن زیر 21 سال فصل گذشته سرخ‌ها بودند که در میان آنها تنها خدادادی شانس بازی پیدا کرد، هر چند مصدومیت شدید باعث شد او بخش بزرگی از فصل را از دست بدهد. اواخر فصل گذشته، کارت بازی برای 5 بازیکن دیگر به نام‌های محمدمیلاد سورگی، علی شرافت، علیرضا ادهمی، محمدحسین محمودی و مهدی نجفی نیز صادر شد، بازیکنانی که هیچ گاه در لیست بازی‌های پرسپولیس حضور نداشتند. این 5 بازیکن نیز در فصل جدید جز سهمیه زیر 23 سال پرسپولیس خواهند بود.
  1. محمدمهدی احمدی
  2. ابوالفضل سلیمانی
  3. مهرشاد اسدی
  4. علی شرافت
  5. علیرضا ادهمی
  6. محمدمیلاد سورگی
  7. امیررضا رفیعی
  8. محمدحسین محمودی
  9. علیرضا خدادادی
  10. مهدی نجفی
  11. امید فهمی
بر این اساس، پرسپولیس در سهمیه سنی زیر 23 سال، 5 بازیکن مازاد بر سقف مجاز در اختیار دارد. جدایی حداقل 5 بازیکن در این بخش قطعی است، هر چند ممکن است سرخ‌ها با استفاده از سهمیه جانبی که به باشگاه‌ها اجازه انتقال قرضی بازیکنان را می‌دهد بخشی از این بازیکنان را به صورت قرضی به سایر تیم‌ها واگذار کند.

سهمیه زیر 21 سال؛ امیدهای پرسپولیس در انتظار چراغ سبز یحیی

در اقدامی کم سابقه، فصل گذشته برای چند بازیکن از تیم زیر 21 سال پرسپولیس کارت بازی در لیگ برتر صادر شد و حتی دو بازیکن نیز شانس بازی پیدا کردند. تا اوایل فصل گذشته رفیعی، خدادادی و فهمی سه بازیکن زیر 21 سال پرسپولیس با کارت بازی در لیگ برتر بودند و بعدها نام بابایی نیز به این لیست اضافه شد. بعدها کارت بازی برای 5 بازیکن دیگر نیز صادر شد. اسفند سال گذشته محسن خلیلی مدیر آکادمی پرسپولیس از صدور 11 کارت بازی در لیگ برتر برای بازیکنان آکادمی پرسپولیس خبر داد و قابل پیش بینی است که به جز نفرات مذکور، برای علیرضا عنایت زاده و حسین حاجی‌زاده دو ملی‌پوش رده جوانان پرسپولیس نیز کارت بازی صادر شده باشد. به جز این نفرات محمد خلیفه دروازه‌بان تیم زیر 19 سال پرسپولیس هم که همراه با تیم جوانان ایران راهی مسابقات آسیایی شده بود نیز کاندیدای حضور در تیم بزرگسال پرسپولیس است. از جمع بازیکنان مذکور، 4 بازیکن در فصل پیش رو در میان بازیکنان سهمیه سنی زیر 21 سال قرار خواهند گرفت تا دو جای خالی در لیست بازیکنان زیر 21 سال پرسپولیس باقی بماند.
  1. حسین حاجی‌زاده
  2. علیرضا بابایی
  3. علیرضا عنایت‌زاده
  4. محمد خلیفه

در انتظار یک لیست مازاد شلوغ

بدون جذب بازیکن جدید نیز پرسپولیس نیاز به کنار گذاشتن حداقل 9 بازیکن (4 بازیکن بزرگسال و 5 بازیکن زیر 23 سال) دارد و جذب هر یک بازیکن جدید نیاز به کنار گذاشتن یک بازیکن دیگر خواهد داشت. گمانه‌زنی برای لیست مازاد پرسپولیس از مدت‌ها پیش آغاز شده و حضور بازیکنانی چون شیخ دیاباته، سیامک نعمتی، علی جودکی و برخی بازیکنان جوان در لیست خروجی کاملا قابل پیش بینی است. با این حال لیست خروجی پرسپولیس محدود به همین اسامی نخواهد بود و احتمالا در روزهای آتی شاهد برخی جدایی‌های غیرمنتظره خواهیم بود. در همین ارتباط:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...