اصولی: تغییر افشاریان صحت ندارد؛ آیین نامه اخلاق کاملا روشن است

کدخبر (231325) | 14 آبان 1402 | ساعت 14:32
0 83
اصولی: تغییر افشاریان صحت ندارد؛ آیین نامه اخلاق کاملا روشن است
سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: خروج از چارچوب‌های اخلاقی و حرفه‌ای می‌تواند عواقب داشته باشد.

به گزارش سرخ نیوز، احسان اصولی درخصوص رای AFC پیرامون بازی دو تیم سپاهان و الاتحاد، اظهار داشت: رای بدوی این بازی صادر شده، ارکان قضایی در تمام ساختار فوتبال، کاملا مستقل است. اخیرا هم در شبکه اصفهان صحبتی شده و گفتند فدراسیون و مهدی تاج می‌توانستند جلوی این اتفاق را بگیرند.

وی افزود: اتفاقا وقتی پرونده‌های قضایی در AFC یا فیفا، تشکیل می‌شود اگر فردی از آن کشور نقشی داشته باشد، مثلا رئیس کمیته انضباطی AFC که یک ایرانی است، تعارض منافع تعریف می‌شود و شرکت نمی‌کند. همانطور که بیگلری در جلسه شرکت نکرد.

وی در خصوص اینکه اشتباهات داوری لیگ برتر در این هفته بیش از حد بوده و درکل همه تیم‌ها به داوری مسابقات اعتراض دارند و حتی به حضور خداد افشاریان در راس کمیته داوران انتقادات زیادی وارد شده، گفت: اتفاقات هفته گذشته، محسوس و غیرقابل انکار هستند. مورد اعتراض و انتقاد دوستان در فدراسیون هم بوده، سازمان لیگ هم به این موضوع عکس العمل نشان داده است. افشاریان هم ناراضی است. با تاج در این مورد صحبت کردم و بناست جلسه‌ای را به صورت اضطراری با کمیته داوران تشکیل بدهد تا این موضوع آسیب شناسی جدی شود. 

وی درمورد اینکه افشاریان مدت‌هاست پیگیر است اما شرایط بدتر می‌شود آیا ممکن است خود او تغییر کند، اظهار داشت: نه چنین چیزی در دستور کار نیست و صحبتی هم در این خصوص نشده است. بناست تاج با کمیته داوران و افشاریان جلسه‌ای برای همین موضوع داشته باشد.

وی درمورد اینکه افشاریان اعلام کرده تجهیز داوران به سیستم رادیویی لازم نیست و قصد داریم اول سیستم کمک داور ویدئویی را بیاوریم و همچنین موضوع انفعال کمیته داوران، گفت: قراراست تاج جلسه‌ای با کمیته داوران داشته باشد و نتیجه آن را با هیات رئیسه قطعا در میان می‌گذارد. هرکجا نیاز به تقویت باشد حتما انجام می‌شود. در فوتسال سیستم رادیویی را آوردیم که برای سالن است و تفاوت دارد. در جلسه قبلی هیات رئیسه روی این موضوع بحث شد. زمان زیادی هم برد تا تجیهزات از گمرک ترخیص شود. قیمتش را دقیق حضور ذهن ندارم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اشکالات زمین‌های چمن، عنوان کرد: در فوتبال حرفه‌ای تامین زمین چمن با باشگاه است. این سالهاست در کشور ما اتفاق می‌افتاد. هرجاییکه باشگاه‌ها معرفی کنند کارشناس سازمان لیگ بازدید می‌کند. معمولا 2 زمین معرفی می‌کنند. بخشی که برای  آسیا است از AFC برای بازدید می‌آیند. استانداردها و چک لیستی دارد که باید تایید شود. تامین، تعمیر و تعویض چمن به فدراسیون ارتباط ندارد چون برگزار کنند و ناظر مسابقات است.

وی درخصوص تنش‌های اخیر فوتبال کشور و ورود ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، عنوان کرد: انتظار می‌رود در لیگ برتر رفتارهای حرفه‌ای تر و سنجیده تر شاهد باشیم. فدراسیون این انتظار را دارد و مطالبه می‌کند. چارچوب آیین نامه اخلاق کاملا روشن است. به همه ابلاغ شده و از آن آگاه هستند. وقتی از این چارچوب تخطی می‌شود، موضوع در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال قابل تعقیب می‌شود. این اتفاق هم افتاده است. فدراسیون از همه افرادی که در فوتبال، فوتسال و فوتسال ساحلی و در لیگ‌های مختلف کار می‌کنند، می‌خواهد چارچوب اخلاقی و حرفه‌ای را حفظ کنند. خروج از این چارچوب‌ها می‌تواند عواقب و تعقیبات لازم را در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال داشته باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...