تیلور سویفت در لیست میلیاردرهای جهان / چه چیزی این خواننده پاپ را به اسطوره تبدیل کرده؟

کدخبر (235481) | 19 فروردین 1403 | ساعت 11:23
0 103
تیلور سویفت در لیست میلیاردرهای جهان! چه چیزی این خواننده پاپ را به اسطوره تبدیل کرده؟
تیلور سویفت یکی از پرطرفدارترین خوانندگان جهان به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تیلور سویفت با با دارایی خالص ۱.۱ میلیارد دلار، در لیست میلیاردرهای مجله فوربز قرار گرفت و به جدیدترین سلبریتی ثروتمند جهان تبدیل شده است. او با این میزان دارایی، در رتبه ۲۵۴۵ ثروتمندترین فرد جهان و چهاردهمین ثروتمندترین سلبریتی قرار دارد.

اما بر اساس گزارش مجله فوربز، نکته کلیدی در مورد تیلور سویفت ۳۴ ساله این است که او «اولین نفری است که صرفا به واسطه آهنگسازی و اجرا به مقام میلیاردر رسیده است». این گزارش اهمیت معمول قراردادهای تبلیغاتی را در ثروت سلبریتی‌ها نشان می‌دهد و اشاره می‌کند که برند لباس‌های کیم کاردشیان به تازگی ۴ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده و جی‌زی هم نیمی از سهام شرکت شامپاینش را به ارزش حداقل ۳۰۰ میلیون دلار فروخته است.

اما در مورد تیلور سویفت اوضاع متفاوت است، او خود به یک برند تبدیل شده و به گفته مارک بورکوفسکی، کارشناس برند و بنیانگذار آژانس روابط عمومی بورکوفسکی تحولی "غیرمعمول، غیرمنتظره و کاملاً مسحورکننده" در مورد او رخ داده و این اتفاقی نبوده است.

کودکی خارق‌العاده تیلور سویفت

تیلور در سال ۱۹۸۹ در پنسیلوانیا به دنیا آمد و اولین آهنگش به نام «Lucky You» را در ۱۲ سالگی نوشت. او برای کمک به پیشرفت حرفه‌ایش در موسیقی کانتری، وقتی که ۱۴ ساله بود به همراه خانواده‌اش به نشویل نقل مکان کرد.

در سال ۲۰۰۵، او توجه یکی از مدیران اجرایی را که در حال تأسیس یک شرکت ضبط مستقل به نام «بیگ ماشین رکوردز» بود، جلب کرد و از آن‌جا با انتشار تک‌آهنگ‌ها و آلبوم‌هایی مثل «Fearless»،‏ «Speak Now» و «Red» به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کرد.

با انتشار هر آهنگ جدید، تیلور طرفداران بیشتری پیدا می‌کرد و با افزایش هوادارانش، جوایز و افتخارات بیشتری هم دریافت می‌کرد.

مارک می‌گوید:

او فقط یک خواننده نیست؛ او ایجاد کننده یک روایت، سازنده جامعه و استاد هنر ارتباط است. ثروت او نه تنها در دلار بلکه در وفاداری دنبال‌کنندگانش، یعنی «سوئیفتی‌ها» خلاصه می‌شود.

تیلور سویفت در لیست میلیاردرهای جهان! چه چیزی این خواننده پاپ را به اسطوره تبدیل کرده؟

قدرت هواداران سرسخت تیلور سویفت

داشتن طرفداران وفادار یک پدیده منحصربه‌فرد نیست، اما تفاوت صعود تیلور سویفت به جایگاه میلیاردر با دیگر سلبریتی‌های میلیاردر در این است که او هوادارانش را به عنوان بخشی از امپراتوریش احساس می‌کند.
سوزانا استریتر، رئیس بخش پول و بازار در هارگریوز لانداون می‌گوید:

او با بهره‌گیری از علاقه میلیون‌ها هوادار در سراسر جهان، یعنی سوئیفتی‌ها، به یک قدرت‌ بزرگ در زمینه فروش محصولات تبدیل شده است. قدرت برند او به قدری قوی است که دیگر برای فروش محصولات شخصی‌سازی‌شده، نیازی به حمایت شرکت‌های بزرگ ندارد.

ریانا، سوپراستار دیگر موسیقی پاپ، با دارایی خالص ۱.۴ میلیارد دلار، در رتبه نهم جدول سلبریتی‌های میلیاردر فوربز قرار گرفته است. اما رویکرد ریانا برای افزایش ثروت بسیار معمولی‌تر از تیلور بوده است. او با انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی مثل پوما و دیور و ساخت دو برند فوق‌العاده موفق «Savage x Fenty» و «Fenty Beauty» به این ثروت دست پیدا کرده است.

مارک می‌گوید:

صعود تیلور سویفت به باشگاه میلیاردرها یک بازی شرکتی فوق‌العاده است که توسط مجموعه‌ای از استعدادهای درخشان، مانورهای تجاری هوشمندانه و یک پایگاه طرفداران پرشور کنترل می‌شود. صعود غیرمعمول او، امتناع از تکیه شدید بر قراردادهای تبلیغاتی است و کاری شبیه جادوگری است که از استفاده از چوب جادو خودداری می‌کند. این انحراف از هنجار، عجیب نیست بلکه نشانه‌ای از جادوی برند اوست.

سرسختی‌های تیلور سویفت

قدرت‌های جادویی تیلور، به نبردی سرسختانه علیه «قدرت جادویی» صنعت موسیقی، یعنی اسپوتیفای هم کشیده شده است.

تیلور بعد از انتشار اولین آلبوم پاپ خود با نام «1989» در نوامبر ۲۰۱۴، کل آرشیو موسیقیش را از غول استریمینگ، یعنی اسپوتیفای، حذف کرد. دلیل او این بود که مدل کسب و کار این پلتفرم، به طور عادلانه‌ای به هنرمندان پاداش نمی‌دهد.

تیلور همچنین در سال ۲۰۱۵، بعد از اینکه اپل موزیک در زمان راه‌اندازی سرویسش، حق امتیاز هنرمندان را برای دوره‌ی سه ماهه‌ی رایگان پرداخت نکرد، نامه‌ای سرگشاده خطاب به آن‌ها نوشت و این حرکت را «شوکه‌کننده» و «ناامیدکننده» خواند. جالب اینجاست که اپل موزیک فردای همان روز سیاستش را تغییر داد.

برگشت موسیقی تیلور به اسپوتیفای و سایر سرویس‌های استریمینگ، سه سال طول کشید. این اتفاق در جشن فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه‌ از آلبوم «1989» در سراسر جهان رقم خورد.

ورژن تیلور سویفت

اراده تیلور برای مبارزه با سیستم حاکم بر صنعت موسیقی، وقتی که او در سال ۲۰۱۹ از کمپانی «بیگ ماشین رکوردز» جدا شد، ادامه پیدا کرد. در آن زمان، حق امتیاز آلبوم‌های تیلور توسط کارآفرین آمریکایی، اسکوتر براون، خریداری شد و به این ترتیب، او کنترل بخش اعظمی از آثار تیلور را به دست آورد. این موقعیت به سرعت به یک دعوای علنی بین تیلور و اسکوتر تبدیل شد.

تیلور برای اعتراض به کنترل اسکوتر بر آثارش، در پلتفرم تامبلر نوشت:

پیامی که به من می‌رسد بسیار واضح است. در اصل، به من می‌گویند دختر خوبی باش و ساکت شو. یا مجازات می‌شوی. این اشتباه است. هیچکدام از این دو مرد نقشی در نوشتن این آهنگ‌ها نداشته‌اند.

اگرچه بسیاری از سلبریتی‌ها از تیلور حمایت کردند، اما ایده بازخوانی دوباره آلبوم‌ها توسط کلی کلارکسون مطرح شد. تیلور هم همین کار را انجام داد و با اضافه کردن عبارت «ورژن تیلور» به عناوین آلبوم‌ها، مالکیتش بر آن‌ها را به طرفدارانش اعلام کرد. مجله فوربز اعلام کرد:

حدود ۵۰۰ میلیون دلار از درآمد تیلور، از افزایش ارزش آرشیو موسیقی او به دست آمده است.

تیلور سویفت در لیست میلیاردرهای جهان! چه چیزی این خواننده پاپ را به اسطوره تبدیل کرده؟

پارادوکس تیلور سویفت

عزم راسخ تیلور برای مالکیت کامل و کنترل خلاقانه روی موسیقی‌اش، او را حتی برای طرفدارانش دوست‌داشتنی‌تر کرده و همین دوست‌داشتنی بودن او، یکی از کلیدهای موفقیش است. عکس‌های گربه‌هایش و ویدیوهای این خواننده در حالی که تحت تاثیر مسکن‌های قوی است، تیلور را به همه «سوئیفتی‌»ها در سراسر جهان نزدیک نگه می‌دارد: او همزمان یک فوق ستاره و یک دختر همسایه معمولی به نظر می‌رسد. تیلور، ترکیبی از بیانسه و ادل است - این همان پارادوکس تیلور سویفت است.

حالا اگر به این شخصیت ترکیبی، کمی هم از ذهنیت تجاری اپرا وینفری، دیگر سلبریتی میلیاردر فهرست فوربز را اضافه کنید، عجیب نیست که نمی توانیم چشم از تیلور سویفت برداریم.

مارک رویکرد تجاری تیلور را تحسین می‌کند:

[او] با تمرکز اصلی بر موسیقی‌اش، طرفدارانش و پس گرفتن هوشمندانه مسترهای ضبطش، مثل یک نسیم تازه غیرتجاری به نظر می‌رسد. این کار، روایت سنتی را به چالش می‌کشد و به ما یادآوری می‌کند که در نهایت، محتوا همچنان حرف اول را می‌زند.

تیم تیلور سویفت

در توییت اصلی کلی کلارکسون، او گفت: «فقط برای اثبات حرفم، همه نسخه‌های جدید را می‌خرم»، توصیه‌ای هوشمندانه که نقش محوری شبکه‌ی حمایتی تیلور در رسیدن به قله‌ی شهرت را برجسته می‌کند. در واقع در یک تیم، یک فرد تنها معنی ندارد و مسیر تیلور به سمت ثروت، به تنهایی طی نشده است. از حمایت والدینش در دوران کودکی با نقل مکان به نشویل گرفته تا داشتن افراد مناسب در اطرافش برای مشاوره در مورد همه جنبه‌های ستاره شدن، «تیم تیلور» تا به امروز بخش مهمی از حرفه‌ی او بوده است.

اهمیت کار گروهی بر جاناتان گولد از لندن و کپیتال هم پوشیده نیست. جاناتان به HELLO! می‌گوید:

داشتن تیم مناسب در اطراف شما، بخش اساسی برای دستیابی و بعد حفظ چنین سطوحی از موفقیت است. داشتن گروهی از مشاوران باتجربه در مدیریت استعدادها در طول مراحل رشدشان، کلیدی است. آن‌ها می‌توانند به ستاره‌ها در زمان حرکت در میدان مین تجاری، حقوقی و مالیاتی با هدف حفظ جذابیت برند و ثروت او کمک کنند.

تیلور سویفت در لیست میلیاردرهای جهان! چه چیزی این خواننده پاپ را به اسطوره تبدیل کرده؟

تور The Eras تیلور سویفت

ملموس‌ترین نمادهای توانایی تیلور در به کارگیری آهنگ‌ها، طرفداران، خانواده و تیمش برای تبدیل شدن به یک نیروی محرک ثروت، تورهای او هستند.

تور جهانی ۱۹۸۹ با درآمد ناخالص ۱۸۱.۵ میلیون دلاری، رکوردها را شکست. بعد تور Reputation با رکورد بالاترین فروش تور کنسرت آمریکای شمالی در تاریخ، با مجموع درآمد جهانی ۳۴۵.۷ میلیون دلار، رکوردشکنی کرد.

تور The Eras، که ترکیبی از همه آلبوم‌های تیلور است، از مارس ۲۰۲۳ شروع شد و شامل ۱۵۲ اجرا در پنج قاره بود. او در بخش اول تور حدود ۱۹۰ میلیون دلار و از فیلم «Taylor Swift: The Eras Tour» که پرفروش‌ترین فیلم کنسرت تمام دوران شد، ۳۵ میلیون دلار دیگر درآمد کسب کرد.

ورود تیلور سویفت به زمینه املاک

سوپر استار دنیای موسیقی، تیلور سویفت، نه تنها در عرصه موسیقی درخشان است، بلکه در زمینه املاک و مستغلات هم یک نابغه به حساب می‌آید. علاوه بر درآمدهای تور و فروش آلبوم، تیلور یک مجموعه باورنکردنی از املاک دارد: یه عمارت شهری در نیویورک، یه کلبه ساحلی در رود آیلند، دو ملک در نشویل که شامل یک پنتهاوس می‌شود، و دو عمارت در بورلی هیلز. املاک و مستغلات به طور گسترده به عنوان بهترین روش سرمایه گذاری شناخته می‌شود، پس جای تعجب ندارد که سوزانا استرتر از شرکت هارگریوز لانداون از علاقه تیلور به این حوزه متعجب نشده است.

[تیلور] دختری است که دوست دارد سرمایه داشته باشد. وال استریت پر از گزارش‌هایی است که تیلور روی صندوق های سرمایه گذاری بسته (CEF) سرمایه گذاری می‌کند که ترکیبی از سهام و دارایی های دیگر هستند.

تاثیر تیلور سویفت

از خواننده‌ی موسیقی کانتری نشویل تا تبدیل شدن به یک پدیده جهانی موسیقی و میلیاردر شدن، به نظر می‌رسد که هیچ کاری نیست که تیلور سویفت از پس آن برنیاید. حتی حضور او در بازی‌های تراویس کلسی، بازیکن تیم کانزاس سیتی چیفز، باعث شد تا تعداد بیشتری از مردم بازی‌های لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) رو تماشا کنند. این پدیده را «تأثیر تیلور» می‌دانند، جایی که هر چیزی که تیلور به آن دست می‌زند، وایرال می‌شود.

به نظر نمی‌آید که پیشرفت‌های تیلور به این زودی‌ها متوقف شود. در واقع، نفوذ او به حدی است که شاید روزی شاهد حضورش در کاخ سفید باشیم. از «خانم آمریکایی» (لقب یکی از آلبوم‌های تیلور) تا رئیس جمهور سوئیفت؟ می‌شود امیدوار بود!

عکس‌ های جدید هیلی بالدوین با حلقه ازدواج/ در شایعات طلاق مدل معروف از جاستین بیبر !

عکس‌ های جدید هیلی بالدوین با حلقه ازدواج/ در شایعات طلاق مدل معروف از جاستین بیبر !

بیشتر بخوانید
18 فروردین 1403 | ساعت 20:00
بیشتر بخوانید
تنفر ادل از ربل ویلسون ؛ بازیگر هالیوود تجربه خوبی از دیدار با خواننده معروف ندارد!

تنفر ادل از ربل ویلسون ؛ بازیگر هالیوود تجربه خوبی از دیدار با خواننده معروف ندارد!

بیشتر بخوانید
18 فروردین 1403 | ساعت 14:00
بیشتر بخوانید
لغو چند تاریخ از تور جنیفر لوپز / عدم استقبال طرفداران از آلبوم جدید اسطوره موسیقی پاپ!

لغو چند تاریخ از تور جنیفر لوپز / عدم استقبال طرفداران از آلبوم جدید اسطوره موسیقی پاپ!

بیشتر بخوانید
17 فروردین 1403 | ساعت 18:00
بیشتر بخوانید
نظر جنجالی شکیرا در مورد فیلم باربی / بچه‌ های من ازش متنفر بودند!

نظر جنجالی شکیرا در مورد فیلم باربی / بچه‌ های من ازش متنفر بودند!

بیشتر بخوانید
17 فروردین 1403 | ساعت 14:00
بیشتر بخوانید
شکایت کارمند سابق کانیه وست از او به دلیل تبعیض نژادی / ادعاهای باورنکردنی در مورد مدارس رپر معروف!

شکایت کارمند سابق کانیه وست از او به دلیل تبعیض نژادی / ادعاهای باورنکردنی در مورد مدارس رپر معروف!

بیشتر بخوانید
16 فروردین 1403 | ساعت 23:00
بیشتر بخوانید
تیلور سوئیفت و نامزدش در رسلمنیا 40؟

تیلور سوئیفت و نامزدش در رسلمنیا 40؟

بیشتر بخوانید
16 فروردین 1403 | ساعت 17:00
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...