جنجال جدید کندال جنر / هوش مصنوعی یا ...

کدخبر (230544) | 25 مهر 1402 | ساعت 22:53
0 257
ویدیوی از کندال جنر جنجال بپا کرد! طرفداران نمیدانند که این ویدیو واقعاً خود این سلبریتی محبوب است یا یک هوش مصنوعی
طرفداران بر سر یک ویدیوی وایرال منتسب به کندال جنر که بسیاری معتقدند توسط هوش مصنوعی تولید شده، اختلاف نظر پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در این ویدئو، فردی که شبیه کندال جنر است، خودش را به عنوان ربات مجازی «بیلی» معرفی می‌کند.

اما MailOnline فاش کرده که فرد حاضر در این ویدئو، خود سلبریتی معروف بوده و نه یک هوش مصنوعی.

ویدئویی که طرفداران معتقدند شبیه سازی کندال جنر توسط هوش مصنوعی را نشان میدهد، در فضای مجازی منتشر شده و سردرگمی‌هایی را ایجاد کرده و برخی آن را با سریال «آینه سیاه» مقایسه می‌کند.

این ویدئو که از حساب کاربری ربات هوش مصنوعی متا «بیلی» منتشر شده، بحثهایی را در مورد اینکه آیا فردی که در آن صحبت می‌کند، یک مدل هوش مصنوعی است یا یک سلبریتی واقعی، ایجاد کرده است.

شخص (یا ربات هوش مصنوعی) این ویدیو با چهره جنر، خودش را به عنوان بیلی معرفی میکند و فالوورهایش را دعوت می‌کند که با او چت کنند و از او راهنمایی بخواهند.

این ویدیو نزدیک به 350000 لایک و 7000 کامنت دریافت کرده است. اکثر کسانی که آن را دیدهاند، معتقد هستند که این یک فناوری سطح بالای هوش مصنوعی است و آن را فریبنده، ترسناک و شگفت انگیز نامیدند.

اما دکتر مایک کوک، کارشناس کینگز کالج لندن، به MailOnline گفت که این ویدئو هیچ نشانه‌ای از تولید با هوش مصنوعی را ندارد و سردرگمی ایجاد شده نشان می‌دهد که دنیای آنلاین چقدر شکننده شده و هیچ‌کس نمی‌داند که چه چیزی را باور کند.

ویدیوی از کندال جنر جنجال بپا کرد! طرفداران نمیدانند که این ویدیو واقعاً خود این سلبریتی محبوب است یا یک هوش مصنوعی

کندال جنر و هوش مصنوعی

کندال جنر و چارلی دی آملیو، فقط دو تا از سلبریتی‌هایی هستند که الان در اینستاگرام و فیسبوک هوش مصنوعی مشابه خودشان را دارند که با انتشار ویدئوها و مطالبشان، باعث شده‌اند که بسیاری از طرفداران، آنها را زیر سوال ببرند.

 

 بیلی، «خواهر بزرگ» که ادعا می‌کند «باید همراه شوی یا از بین بروی»، از کندال جنر الهام گرفته شده و گفته می‌شود که متا با این سلبریتی همکاری کرده تا چهره، حرکت و الگوهای گفتاری‌اش را برای این پروژه، شبیه سازی کند.

متا حساب‌های شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی را ایجاد کرده که در آن طرفداران می‌توانند با استفاده از فناوری مشابه ChatGPT با نسخه هوش مصنوعی سلبریتی مورد علاقه خودشان صحبت کنند و این حساب‌ها، ویدیوهایی دارند که این شخصیت‌ها را نشان می‌دهد.

 

به عنوان بخشی از این پروژه جدید، متا گفته که با سلبریتی‌ها همکاری کرده‌ تا همتایان هوش مصنوعیشان را «بازی و تجسم» کنند که باعث ایجاد این باور عمومی شده که عکس‌ها و ویدیوهای «بیلی» و سایرکلون‌های پست شده در این حساب‌ها، توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند. اما به نظر میرسد که واقعیت چیز دیگریست.

کامنتی که هفت روز بعد روی ویدیوی وایرال ربات متا «بیلی» ارسال شده میگوید:

من بیلی هستم، یک هوش مصنوعی که توسط متا مدیریت می‌شود! نقش من را کندال جنر بازی میکند، به این معنی که او در برخی از عکس‌ها و ویدیوهای صفحه من نشان داده میشود. بعضی از محتوای دیگر حساب من، با هوش مصنوعی تولید خواهند شد. این محتواها را با لوگوی پایین تصویر به همراه #ImaginedWithAI در کپشن خواهید دید.

ویدیوی از کندال جنر جنجال بپا کرد! طرفداران نمیدانند که این ویدیو واقعاً خود این سلبریتی محبوب است یا یک هوش مصنوعی

هنگامی که این ویدیو برای اولین بار در فضای مجازی منتشر شد، تعدادی از طرفداران شکاک‌تر، مطمئن بودند که فرد داخل ویدیو، همان سلبریتی زندگی واقعی است که آنها می‌شناسند و دوست دارند.

یکی از کاربران در مورد این ویدیوی وایرال گفت: 

این مطمئنا کندال است.

یک حساب کاربری دیگر هم در اینستاگرام نوشت:

خیلی وحشتناک است... امیدوارم کندال بگوید که بیلی، در واقع خود اوست و ویدیوی تولید شده، توسط هوش مصنوعی ایجاد نشده، چون این خیلی عجیب است.

کاربر دیگری در این باره نوشت:

ممکن است اشتباه کنم، اما کاملاً مطمئن هستم که ویدئوی هوش مصنوعی بیلی از کندال جنر در واقع همان کندال جنر واقعی است. یا شاید متا پیشرفته‌ترین برنامه هوش مصنوعی را که هنوز ندیده‌ایم، توسعه داده است؟

ویدیوی از کندال جنر جنجال بپا کرد! طرفداران نمیدانند که این ویدیو واقعاً خود این سلبریتی محبوب است یا یک هوش مصنوعی

نظر یک کارشناس هوش مصنوعی درباره جنجال جدید کندال جنر

دکتر مایک کوک، کارشناس هوش مصنوعی، گفت که او در ابتدا و قبل از اینکه با دید انتقادی بیشتری به این ویدیو نگاه کند، معتقد بوده که توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

او گفت:

من هم فکر می‌کردم که این ویدیو توسط هوش مصنوعی تولید شده، اما بعد از جستجو، هیچ مدرکی برای این موضوع پیدا نکردم. درواقع، متا می‌گوید که هر چیز تولید شده توسط هوش مصنوعی را با یک لوگوی خاص در پایین سمت چپ علامت گذاری می‌کند که می‌توانید آن را در بعضی دیگر از پست‌های ربات‌ها مشاهده کنید. اما ویدیو و عکس «بیلی» آن واترمارک را ندارند که باعث می‌شود فکر کنم که در هر دوی این پست‌ها، جنر واقعی نشان داده شده است.

او در ادامه گفته:

من فکر می‌کنم سردرگمی ایجاد شده روی این موضوع، نشان می‌دهد که دنیای آنلاین ما چقدر شکننده شده، ما واقعاً نمی‌دانیم به چه چیزی می‌توانیم اعتماد کنیم و به چه چیزی نمی‌توانیم. و این ناراحت کننده است، چون اینترنت باید جایی باشد که بتوانیم برای تفریح به آن برویم و جوری آسیب پذیر باشیم که در دنیای واقعی نمی‌توانیم، ولی متاسفانه اینطور نیست.

از میان پروفایل‌های اجتماعی جدید هوش مصنوعی که توسط متا مدیریت می‌شوند، ۱۴ مورد بر اساس سلبریتی‌ها ایجاد شده‌اند، اما این شرکت توضیح داده که «این چهره‌های آشنا، نماینده شخصیت‌ها هستند، نه خودشان.»

متا در پایان ماه سپتامبر شخصیت‌های هوش مصنوعی‌اش را معرفی کرد و گفت:

بسیاری از این عکس‌های پروفایل، آشنا به نظر می‌رسند، چون ما با سلبریتی‌ها، برای تجسم برخی از این هوش مصنوعی‌ها، همکاری کرده‌ایم، اما این چهره‌های آشنا، نماینده شخصیت‌ها هستند، نه خودشان. پروفایل‌های اجتماعی سلبریتی‌ها و ایجاد محتوای بصری مرتبط، توسط متا مدیریت می‌شود. به گفته متا، هنگامی که این حساب‌ها در فیس‌بوک و اینستاگرام پستی را منتشر کنند، هشتگ #ImaginedWithAI را در کپشن و واترمارکی روی هر تصویر، قرار می‌دهند.

هر چند هیچ یک از ویدیوهایی که ظاهراً شخصیت‌های هوش مصنوعی را به تصویر می‌کشند، دارای این واترمارک یا هشتگ نیستند.

کاربران شبکه های اجتماعی در ایالات متحده میتوانند به این شخصیت های هوش مصنوعی پیام ارسال کنند و پاسخ آن ها، توسط فناوری هوش مصنوعی متا ایجاد میشود.

با این حال، یکی از کاربرانی که به برو، (شخصیت AI تام بریدی) پیام داده بود، ادعا کرد که او فرد چندش آوری است که خیلی درگیر تراویس کلس است.

مشخص شده که این سلبریتی‌ها، برای غول فناوری بسیار پرهزینه هستند.

به گزارش سایت فناوری اطلاعات، متا به یک سلبریتی، برای فقط 6 ساعت کار، 5 میلیون دلار پرداخت کرده تا بتواند از حرکات و الگوهای گفتارش فیلم‌برداری کند.

در حال حاضر، این پروفایل‌ها شامل اسنوپ داگ در نقش گیمر «Dungeon Master»، مستر بیست در نقش «Zach» و پاریس هیلتون در نقش کارآگاه «Amber» می‌شود.

دکتر کوک در ادامه گفته:

به طور کلی، اگر الان می‌خواهید تصاویر یا ویدیوهای تولیدشده با هوش مصنوعی را تشخیص بدهید، چیزهایی که باید بهشان توجه کنید، سایه‌ها و نور است. مدل‌های هوش مصنوعی اغلب سایه‌های واقع‌گرایانه‌ای ایجاد می‌کنند، اما در اکثر مواقع، با جایی که نور از آن می‌تابد، مطابقت ندارند یا سایه‌ها به یک باره در جهت مخالف قرار می‌گیرند. هوش مصنوعی با متن هم مشکل دارد، پس می‌توانید به دنبال نوشته روی لباس‌های مارک‌دار یا علائم پس‌زمینه بگردید، اگرچه در کشیدن لوگوها و مارک‌های بسیار معروف، بهتر عمل می‌کند. در نهایت، به دنبال جزئیات دقیق باشید، به خصوص چیزهایی که اشکال تکرار شونده یا دارای همپوشانی دارند که می‌تواند مدل‌های هوش مصنوعی را گیج کنند.

 متا ایده‌ای وحشتناکی دارد

دکتر کوک گفت این فناوری کاربردهای «سرگرمی» دارد، اما به کاربران در مورد خطرات به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی‌شان با ربات‌ها، هشدار داد.

او گفت:

من فکر می‌کنم بسیاری از این فناوری ها ،کاربردهای سرگرم کننده‌ای دارد، اما این یک ایده وحشتناک از طرف متا است. به ویژه، بیلی که خودش را به عنوان «معتمد شما» توصیف می‌کند، اگر به حساب کاربریش پیام خصوصی بدهید، مردم را تشویق می‌کند که اسرار، اطلاعات شخصی و خصوصیشان و چیزهایی را که واقعاً نباید فاش کنند را بگویند. برای من مشخص نیست که این داده‌ها به کجا می‌روند، برای مثال، متا ممکن است از این مکالمات، برای آموزش نسخه بعدی هوش مصنوعی‌اش استفاده کند. اگر این درست باشد، درونی‌ترین رازها و ترس‌های شما، ممکن است برای مدت بسیار بسیار طولانی بجا بماند. بیلی امروز با من صحبت نمی‌کرد، اینستاگرام به من گفت که این سرویس به حالت تعلیق درآمده که باعث می‌شود فکر کنم آنها، همین الان هم با مشکل مواجه شده‌اند. یا سیستم چیزی گفته که نباید بگوید، مثل اتفاق سال‌های پیش برای تای مایکروسافت، یا آنها متوجه شدند که مردم بیش از حد اطلاعاتشان را به اشتراک میگذارند.

وی افزود:

همچنین فکر می‌کنم تشویق مردم به ایجاد روابط شخصی با سیستم‌های هوش مصنوعی، بسیار خطرناک است. اوایل این ماه شنیدیم که مردی که به Windsor Castle نفوذ کرده بود، درباره نقشه‌اش، با یک مدل هوش مصنوعی صحبت کرده بود. مدل هوش مصنوعی دلیل این مشکل نیست، اما این ایده غیرمحتاطانه است که احتمالاً وضعیت را بدتر می‌کند. وقتی مردم ناراحت هستند یا نیاز به کمک دارند، به چیزی بیشتر از یک ربات نیاز دارند، به مراقبت و عشق واقعی و انسانی نیاز دارند.

این کارشناس هوش مصنوعی اضافه کرد:

در حال حاضر همه نمی‌توانند این عشق و محبت را دریافت کنند، اما دوستان روباتی، اولین پاسخی نیستند که باید به دنبال آن باشیم. برخی از استفاده‌های این فناوری، سرگرم‌کننده است و ما قطعاً شاهد خروجی‌های خوبی از آن خواهیم بود. اما من فکر می‌کنم مزیت واقعی هوش مصنوعی، تظاهر به انسان بودن نیست و متا با تشویق مردم به اعتماد کردن به هوش مصنوعی و صحبت کردن با هوش مصنوعی، یک بازی خطرناک را شروع کرده است. هوش مصنوعی به خاطر بد آوردن دست‌ها و دندان‌ها (در عکسها) معروف بود و با اینکه در این موارد بهتر شده، اما هنوز هم به راحتی ممکن است باعث ایجاد اشتباه شود. آیا آن گردنبند به درستی دور گردن شخص قرار گرفته است؟ آیا آن کمربند به علت خاصی، یک حلقه اضافی دارد؟.

متا می‌گوید که شخصیت‌های جدیدی با بازی بیر گریلز، کلوئی کیم و جاش ریچاردز و دیگران، در هفته‌های آینده معرفی خواهند شد.

از میان این پروفایل‌ها، بیلی کندال جنر محبوب‌ترین است و 103000 فالوور در اینستاگرام دارد.

ویدیوی از کندال جنر جنجال بپا کرد! طرفداران نمیدانند که این ویدیو واقعاً خود این سلبریتی محبوب است یا یک هوش مصنوعی

در جایگاه دوم، شخصیت تیک تاکر معروف، چارلی دی آملیو با نام «کوکو» قرار دارد که 5985 دنبال کننده دارد و بعد شخصیت اسنوپ داگ با 5041 در رتبه سوم قرار دارد.

کمترین محبوبیت را پروفایل هوش مصنوعی کریس پل، بسکتبالیست معروف، با نام Perry دارد که تنها 683 فالوور دارد.

شخصیت هوش مصنوعی چارلی دی آملیو، «کوکو» نام دارد که میگوید دختری است که در حال عشق و حال است.

اولین پست اینستاگرام او در مورد کفش‌های باله، این بود:

«سلام، من کوکو هستم. و عشق من به رقص، بخاطر باله است. کی خبر داشت که ایستادن روی انگشتان پا، من را به سمت تجربه کردن انواع رقص ها می کشاند"؟

ویدیویی که در ماه سپتامبر منتشر شد، شخصیت هوش مصنوعی (با بازی چارلی دی آملیو) را در حال انجام یک ویدیوی «با من آماده شو»، یک سبک محبوب ویدیویی که توسط اینفلوئنسرها در TikTok وYouTube به اشتراک گذاشته میشود، نشان داد.

کوکو  که نزدیک به 6000 فالوور در اینستاگرام دارد، از فالوورها دعوت میکند تا برای نکات و ترفندهای آرایشی به او پیام بدهند و بعضی از مردم گیج شدند که آیا واقعاً این، خود سلبریتی است یا نه.

یکی از کاربران اینترنتی در این باره گفت:

من خیلی گیج شدم، این قطعا خود چارلی است، نه هوش مصنوعی.

کاربر دیگری گفت:

 ما رسماً در دوران Black Mirror هستیم.

و کاربر دیگری آن را "عجیب" نامید.

سایر پروفایل‌های هوش مصنوعی که بر اساس شباهت با سلبریتی نیستند، عبارتند از «Alvin the Alien»، یک متخصص دوستیابی به نام کارتر و مشاور شغلی به نام لئو.

دکتر کوک توضیح داد که مکالماتی که مردم با کاراکترهای هوش مصنوعیدارند، بر اساس پیش بینی متن است و آنها نمیتوانند پیام متنی شما را درک کنند.

او گفت:

 متا می‌گوید که پیام‌هایی که ربات‌ها ارسال می‌کنند، با استفاده از یک مدل هوش مصنوعی به نام Llama 2 نوشته می‌شوند.  با مشاهده نمونه‌های بسیار زیادی از متن نوشته شده توسط انسان، نحوه نوشتن را یاد گرفته و به مرور زمان یاد گرفته که کلمه بعدی در یک جمله را پیش‌بینی کند. اگر در پیش‌بینی کلمه بعدی در یک جمله واقعاً خوب عمل کنید، معلوم می‌شود که می‌توانید چند کار دیگر هم انجام دهید، مثل ایجاد یک مکالمه.

دکتر کوک افزود:

 Llama 2 به طور خاص برای مکالمات نوشتاری آموزش دیده، احتمالاً به این دلیل که متا دوست دارد ربات‌هایی دقیقاً مثل آن هایی که در اینستاگرام و فیس بوک منتشر کرده، بسازد. مهم است که بدانید Llama 2 زبان را مثل من یا شما نمی‌فهمد، فقط یاد گرفته که چیزی که در یک جمله می‌آید را پیش‌بینی کند. این موضوع کمی شبیه یادگیری نوشتن یک زبان جدید مثل عربی یا ماندارین است، بدون اینکه هیچ یک از نمادهایش را یاد بگیرید. اگر واقعاً، واقعاً در آن مهارت داشته باشد و حافظه واقعاً خوبی داشته باشید، ممکن است بتوانید به سؤالات این زبان جواب بدهید، اما نمی‌دانید دارید در مورد چی صحبت می‌کنید.

با باهوش سلبریتی های جهان آشنا شوید: از پوتین و تارانتینو تا شکیرا و مدونا

با باهوش سلبریتی های جهان آشنا شوید: از پوتین و تارانتینو تا شکیرا و مدونا

بیشتر بخوانید
22 مهر 1402 | ساعت 17:56
بیشتر بخوانید
جیجی حدید عاشق بردلی کوپر شده! رابطه مدل معروف با ستاره هالیوود

جیجی حدید عاشق بردلی کوپر شده! رابطه مدل معروف با ستاره هالیوود

بیشتر بخوانید
22 مهر 1402 | ساعت 13:15
بیشتر بخوانید
جذابترین شریکان زندگی دنیای فوتبال / از ویکتوریا بکهام تا جورجینا رودریگز

جذابترین شریکان زندگی دنیای فوتبال / از ویکتوریا بکهام تا جورجینا رودریگز

بیشتر بخوانید
20 مهر 1402 | ساعت 12:54
بیشتر بخوانید
گلایه های خواهر جورجینا رودریگز ؛ او خواهر خود را فراموش کرده!

گلایه های خواهر جورجینا رودریگز ؛ او خواهر خود را فراموش کرده!

بیشتر بخوانید
17 مهر 1402 | ساعت 01:13
بیشتر بخوانید
لباس های هیجان انگیز سوپر استارها برای هالووین: از هایدی کلوم و کیتی پری تا نیل پاتریک هریس و جاستین تیمبرلیک

لباس های هیجان انگیز سوپر استارها برای هالووین: از هایدی کلوم و کیتی پری تا نیل پاتریک هریس و جاستین تیمبرلیک

بیشتر بخوانید
16 مهر 1402 | ساعت 11:12
بیشتر بخوانید
شایعات جنجالی در حوالی چهره محبوب آمریکایی؛ پای کیم کارداشیان در میان است!

شایعات جنجالی در حوالی چهره محبوب آمریکایی؛ پای کیم کارداشیان در میان است!

بیشتر بخوانید
13 مهر 1402 | ساعت 19:51
بیشتر بخوانید
پست جدید جورجینا رودریگز در اینستاگرام! کریستیانو رونالدو و نامزدش در قراری عاشقانه + عکس

پست جدید جورجینا رودریگز در اینستاگرام! کریستیانو رونالدو و نامزدش در قراری عاشقانه + عکس

بیشتر بخوانید
10 مهر 1402 | ساعت 11:59
بیشتر بخوانید
 
عکس های جنجالی جورجینا رودریگز ! زیاده روی نامزد کریستیانو رونالدو در فوتوشاپ؟

عکس های جنجالی جورجینا رودریگز ! زیاده روی نامزد کریستیانو رونالدو در فوتوشاپ؟

بیشتر بخوانید
23 مهر 1402 | ساعت 00:55
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...