پل نیومن ، آرنولد شوارتزنگر ، کوبی برایانت و همه ورزشکارانی که روی صحنه اسکار رفتند

کدخبر (234879) | 23 اسفند 1402 | ساعت 10:00
0 42
پل نیومن ، آرنولد شوارتزنگر ، کوبی برایانت و همه ورزشکارانی که روی صحنه اسکار رفتند
در این مطلب از ورزشکارانی یاد می‌کنیم که زمانی برنده جایزه اسکار شدند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، یکی از جذابترین بخش‌های مراسم اسکار 2024 مربوط به حضور دنی دویتو و آرنولد شوارتزنگر بر روی صحنه این مراسم برای اهدای یکی از جوایز این دوره بود که با استقبال حاضرین همراه شد. این دو بازیگر قدیمی پس از 36 سال یکبار دیگر کنار هم قرار گرفتند و تضاد فیزیکی آنها از نظر قد و هیکل باعث شد تا لحظات مفرحی در این مراسم رقم بخورد.

آنها برای اولین بار در فیلم دوقلوها کنار یکدیگر بازی کردند و پس از آن هر یک به طور جداگانه در سری فیلم‌های بتمن ایفای نقش کردند؛ فیلم‌های که در آنها مایکل کیتون در نقش بتمن، به عنوان یک ابر قهرمان ظاهر شد و در هر دو فیلم این دو نفر را مغلوب خود کرد. همین مساله دستمایه طنزی شد تا از سوی آرنولد شوارتزنگر و دنی دویتو مورد استفاده قرار بگیرد و انها پس از گذشت چندین دهه خصومت خود را نسبت به بتمن مایکل کیتون نشان دهند.

دویتو در سال 1992 به عنوان پنگوئن شرور در فیلم بازگشت بتمن با مایکل کیتون روبرو شد. آرنولد 76 ساله در سخنرانی خود به این مساله اشاره داشت که هر دوی انها تلاش داشتند تا بتمن را بکشند اما هر یک ناموفق بوده‌اند. در چند دهه گذشته که مراسم اسکار برگزار شده، چندین چهره سرشناس و محبوب از اقشار مختلف جامعه عشق خود را به هنر هفتم نشان داده و روی صحنه اسکار حضور یافته‌اند.

البته در این میان به برخی از آنها جوایزی نیز اهدا شده است. آرنولد شوارتزنگر آخرین ورزشکاری بود که روی استیج این رویداد حضور پیدا کرد اما پیش از او هم نفراتی بودند که به چنین افتخاری دست پیدا کرده‌اند. به همین منظور از ورزشکارانی یاد می‌کنیم که زمانی برنده جایزه اسکار شدند.

پل نیومن

پل نیومن بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و کارآفرین محبوب آمریکایی که در سال 2008 درگذشت، یک راننده حرفه‌ای مسابقه بود. علاقه شدید او به هیجان و سرعت باعث شد تا به دستاوردهای قابل توجهی در دنیای مسابقات اتومبیلرانی دست یابد و در چندین مسابقه پیروز شود. نیومن در سینما بی‌نظیر بود و جوایز متعددی دریافت کرد. او 9 بار نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

او برای بازی در نقش ادی فلسون در فیلم رنگ پول در سال 1986 برنده جایزه اسکار شد. نیومن یک سال پیش از آن به خاطر بازی‌های خاطره انگیزش در فیلم‌های مختلف، اسکار افتخاری دریافت کرد.

آرنولد شوارتزنگر

این بازیگر بازنشسته و مشهورترین بدنساز و قهرمان هفت دوره مسابقات مستر المپیا در سال‌های 1970، 1971، 1972، 1973، 1974، 1975 و 1980، سابقه‌ای طولانی در دنیای سینما دارد. این بازیگر و ورزشکار اتریشی در فیلم محبوب ترمیناتور در دهه 1980 بازی کرد و در میان بسیاری از فیلم‌های دیگری که ستاره آنها بود، درخشید. در همان دوران فیلم ترمیناتور 2 به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و علمی تخیلی تمام دوران، برنده چهار جایزه اسکار بهترین جلوه‌های بصری، بهترین تدوین صدا، بهترین صدا و بهترین گریم و آرایش مو شد.

کوبی برایانت

کوبی برایانت، بسکتبالیست فقید سابق تیم لس آنجلس لیکرز و اسطورهNBA  در سال 2018 برنده جایزه اسکار شد. شهری که بارها هنگام تماشای عملکرد بی‌نظیر برایانت از جا برخاسته بود، او را به خاطر کارش در فیلم کوتاه "بسکتبال عزیر" در سال 2017 به رسمیت شناخت.  این فیلم کوتاه به کارگردانی گلن کین و با موسیقی متن جان ویلیامز و بازی این ورزشکار، عنوان بهترین فیلم کوتاه را دریافت کرد.

کارل وترز

کارل وترز در نقش‌های آپولو کرید در فیلم راکی و دیلون در فیلم غارتگر، یک بازیگر افسانه در فیلم‌های اکشن بود. او در سال‌های اخیر قبل از اینکه در اول فوریه امسال فوت کند، بار دیگر با بازی در سریال ماندالوریان درخشید؛ سریالی که در آن نقش گریف کارگا را بازی کرد. قبل از تبدیل شدن به یک نماد جهانی در سینما و تلویزیون، وترز به صورت حرفه‌ای برای تیم اوکلند رایدر در لیگ NFL فوتبال بازی می‌کرد. راکی، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ورزشی و حماسی تمام دوران، برنده سه جایزه اسکار در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین شد.

میکی رورک

میکی رورک بوکسور سابق چندین بار به صورت حرفه‌ای پا به رینگ گذاشت اما پزشکان به او توصیه کردند که بوکس را به دلیل ضربه مغزی متوقف کند. در دهه 1990 او توانست علاقه خود را به بازیگری و سینما دنبال کند. او برنده اسکار نشد اما لازم به یادآوری است که برای بازی در فیلم کشتی گیر نامزد اسکار شد. اگرچه رورک به این افتخار نرسید اما جایزه دیگری دریافت کرد: گلدن گلوب.

دیوید پروس

دیوید پروس به عنوان یک بدنساز و وزنه‌بردار حرفه‌ای نماینده انگلیس در بازی‌های امپراتوری بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع در سال 1962 بود. او فیزیک فوق‌العاده‌ای داشت تا بتواند به عنوان شخصیت شرور ترسناک دارث ویدر اثرگذار باشد. اگرچه معروفترین نقش او در فیلم من پدرت هستم شکل گرفت اما در واقع این بازیگر آمریکایی جیمز ارل جونز بود که صداپیشگی این شخصیت را بر عهده داشت. او علاوه بر سه گانه اصلی جنگ ستارگان که برنده هفت جایزه اسکار شد، در فیلم پرتقال کوکی بازی کرد که نامزد چهار جایزه شد.

آندر دجاینت

کشتی‌گیر حرفه‌ای فرانسوی آندره رنه روسیموف  معروف به آندر دجاینت اگرچه از فیزیک بدنی غول آسایش رنج می‌برد اما همین ویژگی به او فرصت درخشش در WWE و حتی در فیلم‌ها را داد. آندر دجاینت نقش فزیک را در فیلم عروس شاهزاده خانم بر عهده داشت؛ فیلمی که نامزد جایزه اسکار در بخش بهترین آهنگ اصلی برای عشق کتاب داستان اثر ویلی دیویل شد.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...