پیش‌بینی وزن 92 کیلوگرم کشتی جهانی 2023؛ در انتظار یک قهرمان جدید باشید

کدخبر (229280) | 23 شهریور 1402 | ساعت 01:18
0 619
پیش‌بینی وزن 92 کیلوگرم کشتی جهانی 2023؛ در انتظار یک قهرمان جدید باشید
با غیبت کامران قاسم پور و جیدن کاکس در کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳، باید شاهد یک قهرمان جدید در وزن ۹۲ کیلوگرم باشیم.

به گزارش سرخ نیوز، رقابت‌های کشتی جهانی 2023 از روز شنبه آغاز می‌شود و بهترین‌های دنیا برای کسب مدال‌های جهانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در دسته ۹۲ کیلوگرم، غیبت دو فینالیست سال گذشته، قطعا مهمترین اتفاقی است که شاهدش خواهیم بود.

کامران قاسم پور که در سال‌های 2021 و 2022 توانست قهرمانی جهان را بدست آورد، به دلیل مصدومیت حضور در این مسابقات را از دست داد. همچنین جیدن کاکس که در سال گذشته رقیب قاسم پور در فینال بود، به یک وزن بالاتر رفت و از آنجایی که تیم ملی آمریکا در 97 کیلوگرم نماینده سرشناسی چون کایل اسنایدر را دارد، کاکس نتوانست در این دوره حضور داشته باشد.

البته کاکس در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا هم شرکت نکرد تا عملا قید حضور در مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را بزند. اما در غیاب این دو چهره نامدار، قطعا در وزن 92 کیلوگرم قهرمان جدیدی به دنیا معرفی خواهد شد که در این بین کشتی‌گیران ایران، آمریکا و روسیه بیشترین شانس را دارند.

پیش‌بینی وزن 92 کیلوگرم کشتی جهانی 2023؛ در انتظار یک قهرمان جدید باشید

3 مدعی اصلی در غیاب کامران قاسم پور

ماگومد قربانوف با جثه تنومند و توانایی بالا در کشتی، این شانس را دارد که با این ترکیب عالی به مدال طلا در صربستان برسد. اواز وزن 97 کیلوگرم به یک دسته وزنی پایین‌تر آمده و به همین دلیل از نظر فیزیکی بسیار بزرگتر از زاهد والنسیا خواهد بود و توانایی او در حفظ موقعیت و مبارزه با دست ممکن است کار را برای زاهد والنسیا و امیرعلی آذرپیرا دشوار کند. به همین دلیل شاید کوربانوف بیشتر از دو مدعی دیگر شانس قهرمانی در این وزن را داشته باشد.

ماگومد قربانوف

ماگومد قربانوف در مسابقات جهانی 2021 مدال نقره گرفت. او در فینال با نتیجه 8 بر 4 مغلوب قاسم پور شد. امسال قربانوف تلاش کرد تا در وزن 97 کیلوگرم با تیم ملی روسیه راهی مسابقات شود اما در فینال مسابقات ملی روسیه مغلوب شد و نتوانست در این وزن شانسی پیدا کند. قربانوف علیرغم اینکه در این وزن نتوانست صاحب دو بنده تیم ملی روسیه شود اما موفق شد نفراتی مانند باتیربیک تساکلوف دارنده مدال نقره جهان در سال 2022 و محمد محمدیان از ایران را شکست دهد. قربانوف یکی از بزرگترین کشتی گیران وزن 92 کیلوگرم در این رشته خواهد بود و تمام نتایج نشان می دهد که او یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا خواهد بود.

امیرعلی آذرپیرا

علیرغم مصدومیت قاسم پور، تیم ملی کشتی ایران خوش شانس است که یکی از بهترین کشتی‌گیران وزن 92 کیلوگرم جهان را به عنوان جایگزین قهرمان جهان در اختیار دارد. امیرعلی آذرپیرا را نیز باید به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در وزن 92 کیلوگرم قلمداد کنیم. آذرپیرا با تنها 21 سال سن یکی از بهترین کشتی‌گیران جوان ایران است و دو بار قهرمان وزن 97 کیلوگرم زیر 23 سال جهان در سال‌های 2021 و 2022 شده است.

امیرعلی آذرپیرا پیش از اینکه یک وزن پایین‌ بیاید، در ماه جولای با شکست میریانی مایسورادزه دارنده مدال جهان در سال 2023 و زاهد والنسیا آمریکایی، نتایج قابل قبولی را در وزن 97 کیلوگرم بدست آورد. آذرپیرا در جام جهانی 2022 با نتیجه 10 بر 0 باتیربیک تساکلوف دارنده مدال نقره جهان را شکست داد. سپس کمی بیش از یک ماه بعد، او در دیداری نزدیک، 3-0 در فینال مسابقات زاگرب شکست خورد. او مانند قربانوف فیزیک چشمگیری دارد و یکی از شانس‌های اصلی برای رسیدن به فینال مسابقات جهانی است.

پیش‌بینی وزن 92 کیلوگرم کشتی جهانی 2023؛ در انتظار یک قهرمان جدید باشید

زاهد والنسیا

زاهد والنسیا پس از شکست در فینال اوپن آمریکا مقابل آرون بروکس در وزن 86 کیلوگرم، با حضور در وزن 92 کیلوگرم بهترین استفاده را از موقعیت خود کرد. والنسیا علیرغم اینکه مقابل آذرپیرا قد کوتاهتری دارد، در عوض حملات پرقدرتی دارد که می‌تواند هر حریفی را در مسابقات جهانی با مشکل مواجه کند. او قطعا یکی از کشتی‌گیران خطرناک در این وزن خواهد بود.

مدعیان دیگر

به جز قربانوف، آذرپیرا و والنسیا گروهی دیگر کشتی گیران 92 کیلوگرمی هستند که می‌توانند با طلا صربستان را ترک کنند. میریانی مایسورادزه و عثمان نورماگومدوف دو کشتی‌گیری هستند که مدال‌های برنز مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته را به خانه بردند و امسال نیز یک بار دیگر مدعی خواهند بود. البته نورماگومدوف در مسابقات بین‌المللی نتایج کمی بهتر از مایسورادزه داشته است. نورماگومدوف در جام جهانی 2022 با غلبه بر مایسورادزه، امیر فیروزپور قهرمان زیر 20 سال جهان و ساتوشی میورا از ژاپن به قهرمانی رسید. نورماگومدوف در مسابقات آزاد زاگرب برنز و در مسابقات قهرمانی اروپا نقره گرفت. نورماگومدوف در این دو رقابت تنها به کولین مور و فیض الله آکتورک باخت.

مایسورادزه در سال 2023 نتایج عجیبی نداشته است اما برخی از شگست‌هایش نشان می‌دهد که او تهدیدی برای مدال طلا نیست. مایسورادزه نه تنها در جام جهانی مغلوب نورماگومدوف شد بلکه در مقابل ناتان جکسون نیز 10 بر 4 شکست خورد. او به طور متوالی در مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب و ابراهیم مصطفی به کولین مور باخت. مایسورادزه سپس در مسابقات قهرمانی اروپا با شکست مقابل فیض الله آکتورک به مدال برنز دست یافت. وی در ماه ژوئن در مسابقات رنکینگ‌دار قرقیزستان قهرمان شد اما پس از آن در بوداپست در رده پنجم قرار گرفت و در آنجا مقابل زاهد والنسیا و امیرعلی آذرپیرا شکست خورد.

فیض الله آکتورک از ترکیه امسال بر عثمان نورماگومدوف و میریانی مایسورادزه پیروز شده است. آکتورک هر دو را در راه رسیدن به مدال طلا در مسابقات قهرمانی اروپا امسال شکست داد. این کشتی‌گیر ترک در کنار قهرمانی اروپا، مدال برنز مسابقات جهانی زیر 23 سال 2022 و مسابقات رنکینگ مصر را نیز به دست آورده است. آکتورک هنوز مدال جهانی رده بزرگسالان را بدست نیاورده اما نتایجش نشان می‌دهد که می‌تواند در بلگراد حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

نگاهی به وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ یک طلا به راحتی آب خوردن

نگاهی به وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ یک طلا به راحتی آب خوردن

بیشتر بخوانید
21 شهریور 1402 | ساعت 19:05
بیشتر بخوانید

تصمیم ویژه UWW؛ حسن یزدانی و دیوید تیلور در کنفرانس خبری افتتاحیه کشتی قهرمان جهان 2023

تصمیم ویژه UWW؛ حسن یزدانی و دیوید تیلور در کنفرانس خبری افتتاحیه کشتی قهرمان جهان 2023

بیشتر بخوانید
21 شهریور 1402 | ساعت 18:21
بیشتر بخوانید

ابهام بزرگ در کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ سیداکوف در راه بلگراد؟

ابهام بزرگ در کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ سیداکوف در راه بلگراد؟

بیشتر بخوانید
21 شهریور 1402 | ساعت 18:10
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...