نگاهی به وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ یک طلا به راحتی آب خوردن

در آستانه برگزاري مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ، نگاهی داشته‌ایم به کشتی‌گیران وزن ۶۱ کیلوگرم.
کدخبر (229171) | 21 شهریور 1402 | ساعت 19:05
0 1593
نگاهی به وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ یک طلا به راحتی آب خوردن
در آستانه برگزاري مسابقات کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ، نگاهی داشته‌ایم به کشتی‌گیران وزن ۶۱ کیلوگرم.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، مسابقات جهانی کشتی 2023 از روز شنبه به میزبانی شهر بلگراد، پایتخت صربستان آغاز خواهد شد و بهترین کشتی‌گیران جهان دور هم جمع خواهند شد تا در دو رشته آزاد و فرنگی و دو بخش مردان و زنان برای قهرمانی و رسیدن به سهمیه المپیک پاریس با یکدیگر رقابت کنند. البته همانطور که می‌دانید همه اوزان دارای سهمیه المپیک نیستند و پیش‌بینی می‌شود رقابت‌های این دسته‌های وزنی از اهمیت و جذابیت کمتری برخوردار باشد. یکی از این دسته‌ها، وزن 61 کیلوگرم است که به نظر می‌رسد مدعی قهرمانی زیادی ندارد چراکه تعدادی از قهرمانان این وزن به دسته پایین‌تر یا بالاتر جابجا شده‌اند و میدان را برای کسب مدال طلای قهرمان سابق جهان، عباس گادژی ماگومدوف خالی کرده‌اند. به جز این کشتی‌گیر روس، می‌توان به رضا اطری و ویتو آروخائو از آمریکا به عنوان دیگر مدعیان مدال این وزن از کشتی قهرمانی جهان 2023 اشاره کرد.

عباس گادژی ماگومدوف

عباس گادژی ماگومدوف همواره ثابت کرده است که بهترین کشتی‌گیر وزن 61 کیلوگرم جهان است و انتظار می‌رود که او پس از یک دوره غیبت در مسابقات جهانی کشتی 2023 ، بار دیگر جایگاهش را در بلگراد به‌دست بیاورد. حملات پویا، توانایی امتیاز‌گیری در همه موقعیت‌ها و تمایل به پایان دادن زودهنگام مبارزات، بدون توجه به کلاس وزنی ماگومدوف را به یکی از خطرناک‌ترین کشتی‌گیران جهان تبدیل کرده است. عباس گادژی ماگومدوف که قهرمانی جهان در سال 2021 را بدست آورده، خود را به‌عنوان بهترین کشتی‌گیر وزن 61 کیلوگرم جهان معرفی کرده است. ماگومدوف با شکست دادن داتون فیکس با نتیجه 4-1 در فینال، قهرمانی آن دوره از مسابقات را کسب کرد. به غیر از این پیروزی، ماگومدوف در راه رسیدن به عنوان قهرمانی جهان، دو رقیب دیگرش را ضربه فنی کرد. ماگومدوف به خاطر توانایی‌اش در کسب امتیاز از هر موقعیتی و به پایان رساندن زودهنگام مسابقات با ضربه فنی، شهرت دارد. ماگومدوف که در این دسته وزنی بهترین است، در دو سال گذشته شانس خود را در 65 کیلوگرم هم امتحان کرده و البته متحمل دو شکست شده است. ماگومدوف در اوت 2022 نتیجه مبارزه را به احمد ادریسوف واگذار کرد و سپس در ژانویه گذشته بار دیگر به مسلم مختیخانوف باخت. ماگومدوف از آن زمان انتقام هر دو شکست را گرفته و در ژوئن گذشته با شکست مسلمان مختیخانوف در رقابت‌های ملی روسیه، به تیم مسابقات جهانی کشتی 2023 راه پیدا کرده است.

تاییربک ژوماشبک

تاییربک ژوماشبک با قهرمانی در سه تورنمنت متوالی در شروع سال 2023، خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 معرفی کرده است. او در این مسابقات موفق شده کشتی‌گیرانی چون آرسن هاروتونیان دارنده 2 مدال جهانی از ارمنستان، تاراس مارکوویچ از اوکراین، جهانگیر میرزا توروبوف از ازبکستان، مینگ هو لیو از چین و کدای اوگاوا از ژاپن را شکست دهد. ژوماشبک در پایان سال 2022 در وزن 65 کیلوگرم کشتی گرفت؛ جایی که با ضربه فنی نیک لی در فینال مسابقات بیل فارل، به عنوان قهرمانی رسید و در جام جهانی 2022 توانست بر بکا لومتادزه قهرمان جهان در سال 2019 پیروز شود. نگاهی به وزن 61 کیلوگرم مسابقات جهانی کشتی 2023 ؛ یک طلا به راحتی آب خوردنتنها باخت ژوماشبک در سال 2023، در ماه آوریل در برابر عباس گادژی ماگومدوف در رویداد PWL-4 روسیه رقم خورد. در آن مسابقه، ماگومدوف با نتیجه 6-3 پیش بود و در اواسط کشتی توانست ژوماشبک را ضربه فنی کند. با وجود آن شکست، ژوماشبک ثابت کرده که توانایی رقابت با قهرمان جهان را دارد و رقیب خطرناکی در کشتی قهرمانی جهان 2023 برای وی خواهد بود.

ویتو آروخائو

ویتو آروخائو در 5 ماه گذشته رشد چشمگیری داشته و به نتایج خوبی دست یافته و به نظر می‌رسد یکی از بهترین کشتی‌گیران جهان در وزن 61 کیلوگرم باشد. آروخائو یکی از تأثیرگذارترین عملکردها در مسابقات NCAA را داشت و توانست در مبارزات متوالی داتون فیکس و رومن براوو را شکست دهد. او در مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا موفق شد با غلبه بر آستین دسانتو، ناتان توماسلو و ناهشون گرت، برای اولین بار دوبنده تیم ملی بزرگسالان آمریکا را بر تن کند. او علاوه‌بر بردهایی که در مسابقات داخلی داشته، توانسته مدال طلای مسابقات پان آمریکن را بدست آورد. آروخائو در ماه جولای توانست نارانخو نارمانداخ دارنده مدال برنز جهان در سال 2022 را در مسابقات رنکینگ‌دار بوداپست شکست دهد. تنها باخت آروخائو در این بازه زمانی، باخت نزدیک 3-0 مقابل زلیمخان آباکاروف، قهرمان وزن 57 کیلوگرم جهان بود. حتی در آن کشتی هم آروخائو عملکردی فراتر از انتظار داشت و قهرمان جهان را با چالش مواجه کرد.

رضا اطری

رضا اطری کشتی‌گیری است که توانست سال گذشته به فینال مسابقات این وزن راه پیدا کند و طبیعی است که در این دوره هم نامش در میان مدعیان قرار داشته باشد. او در مسابقات جهانی سال گذشته پیروزی‌های قابل توجهی را مقابل اسلام بازرگانوف از آذربایجان، گئورگی ونگلف از بلغارستان و نارانخو نارمانداخ از مغولستان بدست آورد و در فینال مغلوب ری هیگوچی ژاپنی شد و دستش از مدال طلا کوتاه ماند. حالا این کشتی‌گیر ژاپنی به وزن 57 کیلوگرم رفته اما جایش ماگومدوف به صحنه بازگشته که می‌تواند رقیب اصلی اطری در مسیر قهرمانی باشد. او که سابقه عنوان پنجمی المپیک را در کارنامه‌اش دارد، در فوریه گذشته در مسابقات رنکینگ‌دار زاگرب قهرمان شد. اطری به سبک کلاسیک ایرانی کشتی می‌گیرد و رقیبی چالش‌برانگیز برای هر مبارزی در این دسته وزنی مسابقات جهانی کشتی 2023 خواهد بود.   آخرین اخبار ورزش کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...