چرا متا و دیگر شرکت های هوش مصنوعی در زمان اعتصابات بازیگر استخدام کردند؟

کدخبر (233476) | 08 بهمن 1402 | ساعت 13:06
0 78
چرا متا و دیگر شرکت های هوش مصنوعی در زمان اعتصابات بازیگر استخدام کردند؟
شرکت‌ های هوش مصنوعی در جریان اعتصابات انجمن نویسندگان هالیوود آمریکا و SAG-AFTRA بازیگرانی را استخدام کردند و حالا این سوال پیش آمده که اگر از چهره‌ها و بازی‌های این بازیگران برای برنامه‌ های تلویزیونی یا فیلم‌ها استفاده نمی‌ شود برای چه کاری استفاده خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، متا و سایر شرکت‌های هوش مصنوعی در جریان اعتصابات انجمن نویسندگان هالیوود آمریکا و SAG-AFTRA بازیگرانی را استخدام کردند تا هوش مصنوعی را با بیان، حرکات و صدایشان آموزش دهند و برای استفاده همیشگی از داده‌های جمع‌آوری‌شده، تنها 300 دلار پرداخت کردند!

تعداد زیادی از بازیگران بیکار با تعداد فزایندهای از آگهی‌های شغلی هوش مصنوعی که کارهای بازیگری را پیشنهاد میدادند، روبرو بودند. این مشاغل دقیقا چه بود؟ طبق گزارش MIT Technology Review، «مربی‌ها» که بازیگرانی بودند که کل بدنشان با نقاط داده (data points) پوشیده شده بود، با بیان، صدا و حرکاتشان، به هوش مصنوعی آموزش میدادند که انسان‌تر به نظر برسد.

پیش از این هم با استفاده از داده‌های حذف شده از اینترنت - از جمله فیلم‌های دوربین‌های نظارت خصوصی که بدون اطلاع فرد از او فیلم‌برداری کرده (یا به احتمال زیاد وقتی که افراد بدون توجه با Terms and Agreements سایت ها موافقت کردند، از آنها گرفته شده)- و با کمک تشخیص چهره و سایر تجزیه و تحلیل‌های بیومتریک یا مدل‌های هوش مصنوعی، تلاش‌هایی برای تولید انسان یا آواتارهای شبیه به انسان انجام شده است. اما نیاز به داده‌های با کیفیت بالاتر، جایگزینی روش های بهتری را میطلبید.

وقتی صحبت از تشخیص چهره و سایر تحلیل‌های بیومتریک یا مدل‌های هوش مصنوعی مولد می‌شود که هدفشان تولید آواتارهای انسان یا انسان‌مانند است، این چهره‌ها، حرکات و صداهای انسان هستند که به عنوان داده اولیه عمل می‌کنند.

استخدام بازیگر توسط هوش مصنوعی و متا ؛ دانستن پیامدهای آن را غیرممکن است!

در حالی که Realeyes، یک شرکت هوش مصنوعی مستقر در لندن، و متا (که شرکت‌کنندگان این پروژه تا زمان حضور در سایت از درگیر بودن این شرکت در این پروژه بی‌اطلاع بودند) گفته اند که برای پروژه‌های آینده، هیچ فردی با شباهت آنها را بازتولید نخواهند کرد، هیچ‌کس مطمئن نیست که این داده‌ها برای چه استفاده خواهند شد.

در آگهی استخدام آمده است: «این یک پروژه کاملاً مبتنی بر تحقیق است». این شغل وعده 150 دلار در ساعت را با حداقل دو ساعت کار میداد و تأکید میکرد که «فرد شبیه به شما برای هیچ هدف تجاری استفاده نخواهد شد». از آنجایی که این کار یک کار خارج از اتحادیه نبود، بسیاری از بازیگران سیاه لشگر که در طول اعتصاب‌ها به دنبال کار بودند، موافقت کردند که این پروژه را ادامه دهند.

اما این سوال باقی می‌ماند: اگر از چهره‌ها و بازی‌های این بازیگران برای برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها استفاده نمی‌شود برای چه کاری استفاده خواهد شد؟

ماهیت گسترده چیزی که این بازیگران برای آن ثبت نام کرده اند، دانستن پیامدهای آن را غیرممکن میکند. چیزی که شرایط را حتی پیچیده تر هم میکند این است که از بازیگران خواسته شد تا حقوق خاصی را «به طور همیشگی» در اختیار این فناوری‌ها و برای استفاده شدن در مواردی که ممکن است هنوز وجود نداشته باشد، بگذارند.

با این حال، بازیگران نمی‌دانند که واقعاً چه حقوقی را در اختیار آنها قرار داده اند. کلمه «شبیه» هر روز در حال تغییر است، چون تکنولوژی روز به روز بیشتر میشود. وقتی که MIT Technology Review از یکی از بازیگران شرکت کننده در این مطالعه پرسید که Realeyes چگونه کلمه «شبیه» را تعریف میکند، بازیگر گفت که شرکت از این اصطلاح به روشی گسترده استفاده میکند که هیچ تعریف مورد توافق جهانی برای آن وجود ندارد.

تنها محدودیت استفاده از داده های و آموزش بازیگران به هش مصنوعی چیست؟

در توافقنامه ای که به دست MIT Technology Review رسیده، حقوق متا و طرفینی که از طرف شرکت اقدام میکنند، عبارتند از:

  • اعطای برخی حقوق هویت شرکت کنندگان (شناسایی یا تشخیص شما ... ایجاد یک الگوی منحصر به فرد از چهره و/یا صدای شما ... و/یا محافظت در برابر جعل هویت و سوء استفاده از هویت)
  •  اجازه دادن به سایر محققین برای انجام تحقیقات آتی، با استفاده از داده های مطالعه، هر طور که صلاح میدانند (انجام مطالعات و فعالیت های تحقیقاتی آینده ... با همکاری محققان شخص ثالث که ممکن است از داده های مطالعه، خارج از کنترل متا استفاده کنند)
  • ایجاد آثار مشتق از داده های مطالعه برای هر نوع استفاده در هر زمان (استفاده، توزیع، بازتولید، اجرای عمومی، نمایش عمومی، افشا، و تغییر یا ایجاد آثار مشتق شده از داده های مطالعه، در سراسر جهان، به طور غیر قابل برگشت و دائمی، و در تمام قالبها و رسانه های موجود در حال حاضر یا در آینده)

تنها محدودیت استفاده از این داده ها این بود که شرکت‌ها از داده های مطالعه برای توسعه مدل‌های یادگیری ماشینی که چهره یا صدای خاص شما را در هر محصول متا تولید می‌کنند، استفاده نمی‌کنند.

هوش مصنوعی بی رحم می شود!

هوش مصنوعی مولد مدتی است که رسانه های اجتماعی و سرگرمی ها را درگیر کرده است. از دیپ فیک‌های روسای جمهور گذشته ایالات متحده که آواز می‌خواندند و می‌رقصیدند تا بزرگترین آهنگ موفق آیس اسپایس گرفته تا هریسون فورد، تام هنکس و رابین رایت برای به تصویر کشیدن نسخه‌های جوان‌تر خودشان روی صفحه. هوش مصنوعی راهی است برای ساختن هنر بدون فکر کردن به عواقب آینده آن. متأسفانه، بیشتر هوش های مصنوعی یادگیری عمیق، با اطلاعاتی تولید میشود که بدون رضایت استخراج شده است.

اوایل این ماه، تام هنکس ویدئویی را در اینستاگرام منتشر کرد که نشان میداد او یک طرح دندانپزشکی را تبلیغ میکند، اما در واقع این فرد، خود او نیست.

وقتی صحبت از سلبریتی هایی غیر از سلبریتی های درجه یک می شود، هوش مصنوعی بی رحم تر هم هست.

از بازیگران سیاه لشگر خواسته می‌شود که در صحنه فیلمبرداری، اسکن‌های دیجیتالی بدن انجام دهند تا شباهت‌های آن‌ها توسط استودیوها بازسازی شود و بدون پرداخت هزینه، از آنها استفاده شود. هیچ قانون یا مقرراتی در مورد نحوه استفاده از افرادی شبیه یک بازیگر در آینده وجود ندارد و ترس آنها از این است که جایی برای آنها در آینده این صنعت وجود نداشته باشد. قبلاً گزارش‌های متعددی از صداپیشگان منتشر شده که نشان می‌دهد بازی‌های ویدیویی از صدای آنها در بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند، در حالی که برای این پروژه ها استخدام نشده‌اند.

محدودیت اخلاقی در استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما

حقیقت این است که همیشه افرادی هستند که در مطالعاتی شرکت میکنند که هوش مصنوعی مولد را تقویت میکند. کاری که فیلمسازان در هر مقطعی از حرفه خودشان میتوانند انجام دهند این است که از نحوه تأثیرگذاری فناوری بر صنعت آگاه باشند و سعی کنند که مقرراتی را در مورد نحوه استفاده از فناوری در هر مرحله از تولید وضع کنند.

در حالی که پیشنهاد نمیشود که اصلاً از این فناوری استفاده نشود، باید یک محدودیت اخلاقی وجود داشته باشد. بازیگران برای هر بار استفاده از داده‌های ضبط شده‌شان مستحق پرداخت هستند. این پرداخت ها را به عنوان باقیماندهای برای اجراهای مصنوعی در نظر بگیرید.

باید درک شود که هوش مصنوعی، یک فناوری شیطانی نیست، بلکه باید محدودیت هایی در خلق هنر داشته باشد. استودیوها در چرخه معیوب کاهش هزینه ها گیر کرده اند، اما هنر نباید توسط فناوری محدود یا خفه شود. در عوض باید از فناوری برای ارتقای هنر و اجرا استفاده کرد.

نظر خود را در مورد آینده بازیگری و هوش مصنوعی با ما در میان بگذارید!

شیدا مقصودلو کیست ؟/ خانم بازیگر جوان، همسر ژوزه مورایس

شیدا مقصودلو کیست ؟/ خانم بازیگر جوان، همسر ژوزه مورایس

بیشتر بخوانید
23 دی 1402 | ساعت 16:36
بیشتر بخوانید
امبر هرد باعث شکست قسمت دوم فیلم aquaman شد؟

امبر هرد باعث شکست قسمت دوم فیلم aquaman شد؟

بیشتر بخوانید
06 دی 1402 | ساعت 15:29
بیشتر بخوانید
تیموتی شالامی جذاب ترین مرد سال 2023

تیموتی شالامی جذاب ترین مرد سال 2023

بیشتر بخوانید
12 دی 1402 | ساعت 15:07
بیشتر بخوانید
عجیب‌ ترین هدایای کریسمسی سلبریتی‌ ها؛ از ددپول نمدی تا رولزرویس 300 هزار پوندی!

عجیب‌ ترین هدایای کریسمسی سلبریتی‌ ها؛ از ددپول نمدی تا رولزرویس 300 هزار پوندی!

بیشتر بخوانید
04 دی 1402 | ساعت 00:21
بیشتر بخوانید
سریال گناه فرشته | وکالت شهاب حسینی برای یک فرشته قاتل، جدیدترین محصول شبکه نمایش خانگی + ویدئو

سریال گناه فرشته | وکالت شهاب حسینی برای یک فرشته قاتل، جدیدترین محصول شبکه نمایش خانگی + ویدئو

بیشتر بخوانید
29 آذر 1402 | ساعت 13:21
بیشتر بخوانید
واکنش تند اوزیل به لئوناردو دی کاپریو ؛ معلوم است که نباید آرسنال با سن بیش از 25 سال را بشناسی!

واکنش تند اوزیل به لئوناردو دی کاپریو ؛ معلوم است که نباید آرسنال با سن بیش از 25 سال را بشناسی!

بیشتر بخوانید
28 آذر 1402 | ساعت 01:00
بیشتر بخوانید
داستان عاشقانه آیشواریا و سلمان خان که پرفروش‌ ترین فیلم‌ های سینمای هند را رقم زد

داستان عاشقانه آیشواریا و سلمان خان که پرفروش‌ ترین فیلم‌ های سینمای هند را رقم زد

بیشتر بخوانید
26 آذر 1402 | ساعت 11:46
بیشتر بخوانید
دواین جانسون در نقش یک مبارز سابق UFC برای نتفلیکس بازی می‌ کند

دواین جانسون در نقش یک مبارز سابق UFC برای نتفلیکس بازی می‌ کند

بیشتر بخوانید
25 آذر 1402 | ساعت 00:19
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...