کنفرانس خبری امیر قلعه نویی پس از بازی ایران سوریه : 3 نفر باعث این فوتبال بودند که از آن ها بسیار ناراحتم

کدخبر (233600) | 12 بهمن 1402 | ساعت 00:35
0 1541
کنفرانس خبری امیر قلعه نویی پس از بازی ایران سوریه : 3 نفر باعث این فوتبال بودند که از آن ها بسیار ناراحتم
امیر قلعه نویی در کنفرانس خبری پس از بازی ایران سوریه شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، امیر قلعه نویی پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل سوریه و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا، اظهار داشت:

خداراشکر می‌کنم. از بازیکنانم نهایت تشکر را دارم. مخصوصا زمانیکه 10 نفره شدیم خیلی نظم خوبی داشتند و بیش از اندازه دویدند.

وی افزود:

از تک تکشان تشکر می‌کنم ولی در این بازی باید با اختلاف 5-4 گل می‌بردیم. من فکر می‌کنم یکی از بهترین بازی‌های ما تا قبل از دریافت گل بود. متاسفانه بعضی بازیکنان طوری بازی کردند که به تیم فشار آمد. این مساله بدی است و باید در تیم ما حل شود. آن نگاه بالایی و بعضی از رفتارها دیگر در تیم نباید تکرار شوند!

خلاصه بازی ایران 1 (5) سوریه 1 (3) - جام ملت های آسیا 2023

خلاصه بازی ایران 1 (5) سوریه 1 (3) - جام ملت های آسیا 2023

بیشتر ببینید
11 بهمن 1402 | ساعت 23:26
بیشتر ببینید

یکی از بهترین بازی‌های ما بود تا قبل از این که گل بخوریم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پس از این دیدار، عنوان کرد:

خداراشکر می‌کنم در یک بازی که خودمان آن را سخت کردیم، به برد رسیدیم. یکی از بهترین بازی‌ها ما بود تا قبل از اینکه گل بخوریم. تا قبل از پنالتی حریف نتیجه بازی باید 4 یا 5 بر صفر می‌شد. سوریه در 3 بازی گذشته یک گل خورده بود. ما می‌توانستیم در این بازی تا دقیقه 70، پنج بر صفر جلو بیفتیم.

از 2 - 3 بازیکن واقعا ناراحتم

وی افزود:

از 3-2 بازیکن واقعا ناراحتم. اجازه بدهید اسمشان را نیاورم. باعث شدند این بازی سخت شود و تا این حد به ما فشار بیاید ولی از کل تیم نهایت تشکر را دارم. وقتی 10 نفره شدند فوتبال خیلی خوبیرا ارائه دادند. مخصوصا در وقت‌های اضافه خیلی منظم بازی کردند. خداراشکر توانستیم در پنالتی برنده شویم. فوتبال داشت ما را تنبیه می‌کرد که باعث آن 3 نفر بودند. این هم جزئی از فوتبال است. تا فردا باید خوشحالی کنیم و بعد از آن باید به سراغ بازی با ژاپن برویم. زمان کمی داریم. ساعت بازی هم به گونه‌ای است که آن‌ها عادت دارند ولی ما عادت نداریم.

3 بازیکن ما بدون تمرین بازی کردند

سرمربی تیم ملی درخصوص کارت‌هایی که بازیکنان گرفتند، گفت:

کارت‌ها به غیر از اخراج طارمی، بیشتر فنی بود. اعتقاد من این است که داور کارت اول را نباید به او می‌داد. در این 4 بازی نگاه‌ها به تیم ایران خوب نبود. همان اتفاقات برای بازیکنان حریف می‌افتاد ولی خیلی راحت می‌گذشت. درصورتیکه با کوچکترین حرکت، ما را سخت جریمه می‌کرد. نمی‌دانم علتش چیست و امیدوارم این مساله بازنگری شود. بازیکنان با تمام وجود تلاش می‌کنند و کارت هم می‌گیرند.

وی افزود:

بازیکنان احتیاج به ریکاوری دارند. چندین بازی ژاپن را دیده‌ایم. دور مقدماتی این تیم با الان خیلی فرق می‌کند. بازی امروزشان هم با 3 بازی مرحله گروهی فرق دارد. فردا بازی این تیم را نگاه می‌کنیم. با توجه به مشکلاتی هم که در اردوی تیم ما بود، 5-4 بازیکن ما در 3 روز گذشته تمرین نکردند ولی با همه وجودشان بازی کردند. سامان قدوس، شجاع خلیل زاده و امید ابراهیمی بدون تمرین بازی کردند. بزرگترین پیروزی برای تیم ما این بود که بچه‌ها اینطور کار کردند و نای راه رفتن در رختکن را نداشتند.

فکر کنم مقابل ژاپن، بهتر از امشب بازی کنیم

قلعه نویی تصریح کرد:

فکر می‌کنم مقابل ژاپن بهتر از بازی امشب، بازی کنیم. در این 11 ماه که من مسئولیت تیم را بر عهده دارم، تا قبل از گل سوریه، یکی از بهترین بازی‌های ما بود. باید بازی 5 بر صفر می‌شد. حریف ما در سه بازی گذشته یک گل خورده بود. اینکه بچه‌ها موقعیت‌ها را راحت از دست می‌دهندباعث ایجاد فشار می‌شود. نگاه‌شان هم به ایران خیلی سختگیرانه است و با کوچکترین اتفاق ما را تنبیه می‌کنند. تا فردا استراحت و ریکاوری می‌کنیم.

بیرانوند می‌توانست در 2 بازی کلین شیت کند

قلعه نویی درمورد عملکرد علیرضا بیرانوند، اظهار داشت:

ما در این بازی‌ها 3 گل خوردیم که 2 گل پنالتی بوده، این از بدشانسی بیرانوند است. او می‌توانست حداقل در 2 بازی کلین شیت کند. 

کنفرانس خبری امیر قلعه نویی پس از بازی ایران سوریه : 3 نفر باعث این فوتبال بودند که از آن ها بسیار ناراحتم

فوتبال هجومی این هزینه ها را دارد

وی درخصوص داوری این دیدار، گفت: 

صحنه‌ای که داور به طارمی کارت زرد اول را داد، می‌توانست پنالتی هم باشد. حداقل نباید به او کارت می‌داد. در این طرف، همین صحنه اتفاق افتاد و پنالتی گرفت. این دیگر از دست ما خارج است. مسئولین فدراسیون اگر اعتراضی دارند باید انجام بدهند ولی فوتبال هجومی این هزینه‌ها را هم دارد. وقتی گل اول را زدیم، 3 گل دیگر هم می‌توانستیم بزنیم. بعد یک توپ در میانه زمین رفت و تک به تک شد و این اتفاقات افتاد. مواقعی هم می‌توانیم عقب تر بیاییم و کار دفاعی کنیم ولی من این نوع بازی را دوست ندارم که هزینه هم دارد.

از دست 2 - 3 بازیکن ناراحتم

سرمربی تیم ملی درمورد فرصت سوزی زیاد بازیکنان، عنوان کرد:

ما یک نگرش تهاجمی داریم. قبل از بازی هم گفتم در این بازی‌ها فکر کنید اولین موقعیت شما، آخرین موقعیت شماست ولی احتیاج به زمان دارد. تیم ملی 10 سال یک مدل دیگر بازی می‌کرد. تا این حد موقعیت نصیبشان نمی‌شد. ولی الان موقعیت‌های زیادی به دست می‌آید. البته این ایراد است. ایراد به 3-2 بازیکن بر می‌گردد که من از دستشان ناراحتم.

واقعا بچه‌ها خیلی دویدند

وی افزود:

احتیاج به زمان دارد ولی خداراشکر توانستیم با همه مشکلات صعود کنیم. واقعا بچه‌ها خیلی دویدند. خیلی خوب هم بازی کردند ولی تغییر نگرش نیاز به زمان دارد. فوتبال هم بسکتبال نیست که همه فرصت‌ها تبدیل به گل شود ولی امروز موقعیت‌های 6 قدم و... را از دست دادیم. البته از عملکرد خوب دروازه‌بان آن‌ها هم نباید به راحتی بگذریم. واکنش‌های خیلی خوبی داشت. از کسانی که تیم ملی را حمایت می‌کنند تشکر می‌کنم. تیم ملی برای مردم است. فوتبال هم وسیله‌ای است که مردم چه قلعه نویی در تیم ملی باشد چه فردی دیگر، او را دوست دارند. باید هم برنامه ریزی خوبی در فوتبال داشته باشیم و هم مردم را خوشحال کنیم.

ترابی که پنالتی زن خوبی است را به زمین فرستادیم

قلعه نویی درمورد اینکه پس از گل سوریه، بازیکنان دچار شوک روحی شدند و تیم ملی افت کرد و با توجه به اینکه در 4 دوره قبلی در ضربات پنالتی شکست خورده بودیم، امشب چه صحبتی از نظر انگیزشی با بازیکنان داشته که روحیه از دست رفته برگشت و تمام پنالتی‌ها گل شد، اظهار داشت:

علی قلی زاده را بیرون بردیم و مهدی ترابی که بازیکن و پنالتی زن خوبیست را به زمین فرستادیم. ما برنامه داشتیم. به هرحال فوتبال است و باید پیش بینی کنید. بیرانوند، 2 دروازه‌بان خوب دیگر و همچنین پنالتی زن‌های خوب داریم.

بازیکنان می دانند، بیرانوند 2 پنالتی را سهمیه دارد و می‌گیرد

وی افزود:

وقتی تیم 10 نفره شد طوری بازی کردیم که در وقت‌های اضافه کوچکترین موقعیتی به حریف ندادیم. بعد از گل، موقعیت داشتند. در تمرینات پنالتی زن‌های ما مشخص شده بودند. طارمی که اخراج شده بود ولی جایگزین او ترابی بود. وقتی بیرانوند درون دروازه هست، بازیکنان اعتماد به نفس خوبی دارند و راحت تر پنالتی می‌زنند. اگر هم مشکلی باشد می‌دانند بیرانوند یک یا دو پنالتی را سهمیه دارد و می‌گیرد!

فراز کمالوند نیامده استعفا داد! / آبادان فقط 5 روز سرمربی داشت

فراز کمالوند نیامده استعفا داد! / آبادان فقط 5 روز سرمربی داشت

بیشتر بخوانید
11 بهمن 1402 | ساعت 18:43
بیشتر بخوانید
داوران ایرانی آماده حضور VAR / کدام بازی ها در نیم فصل دوم با کمک داور ویدئویی برگزار می شود؟

داوران ایرانی آماده حضور VAR / کدام بازی ها در نیم فصل دوم با کمک داور ویدئویی برگزار می شود؟

بیشتر بخوانید
11 بهمن 1402 | ساعت 10:13
بیشتر بخوانید
سعید دقیقی نرفته برگشت!

سعید دقیقی نرفته برگشت!

بیشتر بخوانید
10 بهمن 1402 | ساعت 21:30
بیشتر بخوانید
کنفرانس خبری امیر قلعه نویی پس از بازی ایران و ژاپن : آسیا باید به این بازی افتخار کند/ آقایان! به جای مسخره کردن، حمایت کنید

کنفرانس خبری امیر قلعه نویی پس از بازی ایران و ژاپن : آسیا باید به این بازی افتخار کند/ آقایان! به جای مسخره کردن، حمایت کنید

بیشتر بخوانید
14 بهمن 1402 | ساعت 18:36
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...