آشتی کنان خطیر و نکونام در حاشیه زلزله ژاپن! / 2050 برای چشم بادامی‌ها، خرابه‌های آزادی برای ما!

تیم ملی فوتبال ژاپن موفق شد در دیداری مهیج تیم ملی آلمان را متحمل شکستی سنگین کند.
کدخبر (228354) | 19 شهریور 1402 | ساعت 11:09
0 301
آشتی کنان خطیر و نکونام در حاشیه زلزله ژاپن! / 2050 برای چشم بادامی‌ها، خرابه‌های آزادی برای ما!
تیم ملی فوتبال ژاپن موفق شد در دیداری مهیج تیم ملی آلمان را متحمل شکستی سنگین کند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، اتفاقی که شب گذشته فوتبال دنیا را لرزاند و نگاه‌ها را به سمت فوتبال ژاپن و تیم ملی این کشور برد پیروزی 4 بر یک آنها برابر آلمان یکی از غول‌های فوتبال جهان بود؛ غولی که دیگر نشانی از آن هیبت گذشته نداشت اما هر چه که بود، در خانه تصور چنین فاجعه‌ای را نمی‌کرد.

فوتبال ژاپن که بیش از سه دهه است در مسیر پیشرفت گام برداشته، حالا به مرز شکوفایی رسیده است. اولین نشانه‌های آن روند صعودی در جام جهانی 2002 مشاهده شد؛ جایی که آنها مقتدرانه از گروه خود صعود کردند و در مرحله بعد ترکیه مدعی و شگفتی‌ساز آن دوره به سختی از آنها عبور کرد.

شاید اگر بخواهیم اولین پله‌های صعود آنها را بررسی کنیم، باید به روزی برگردیم که ژاپنی‌ها کارتون فوتبالیست‌ها را ساختند تا باور بزرگ شدن را در ذهن و روح کودکان خود نهادینه کنند. آن‌ها در جام جهانی 2022 همین آلمان را شکست دادند و دیشب نیز شمه‌هایی از یک فوتبال مدرن که تلفیق تاکتیک و قدرت بالای بدنی بود به نمایش گذاشتند.

آن‌هایی که فدراسیون فوتبال ژاپن را از نزدیک دیده‌اند، می‌دانند که مقابل آن ساختمان زیبا چه تصویر حیرت‌آوری وجود دارد. جلوی آن ساختمان نزدیک به اقیانوس، ویترینی شکیل قرار دارد که بچه‌ای را نشان می دهد. آن بچه چهار دست و پا از پله‌ها بالا می‌رود و غایت آن مسیر قهرمانی در جام جهانی 2050 است لذا آن‌ها با این شکل و شمایل زیبا هنوز با آن دورنمایی که برای خود ترسیم کرده‌اند 28 سال فاصله دارند که با توجه به رشد فزاینده‌شان شاید خیلی زودتر آن را در آغوش بکشند.

حال فوتبال ما فارغ از هر مقایسه ای -که مقایسه خنده داری می‌شود- می‌خواهد در جام ملت‌های آسیا تنه به تنه این فوتبال بزند و جام ربایی کند؛ زهی خیال باطل! فوتبالی که دغدغه‌هایش شده است ترمیم ورزشگاه آزادی، راه دادن تماشاگران به استادیوم، آشتی دادن خطیر و نکونام، گرفتن مهاجم خارجی برای پرسپولیس، عبور سپاهان از سقف بودجه و... . اینجاست که باید از شدت ناراحتی و حسرت گریه نه، قاه قاه خندید!

آخرین اخبار فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...