آماده باش به سرخ ها؛ با پیکان از مدعیان سبقت بگیر!

پرسپولیس و پیکان برای چهل و دومین بار در طول رقابت خود به مصاف یکدیگر می روند.
کدخبر (176180) | 15 اردیبهشت 1402 | ساعت 09:15
0 96
آماده باش به سرخ ها؛ با پیکان از مدعیان سبقت بگیر!
پرسپولیس و پیکان برای چهل و دومین بار در طول رقابت خود به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در دیداری از هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، پرسپولیس از ساعت ۱۸ فردا در ورزشگاه آزادی میهمان تیم پیکان است. موعود بنیادی فر قضاوت این بازی مهم را برعهده خواهد داشت.

پرسپولیس و پیکان در یک نگاه

رتبه در جدول لیگ برتر:

پرسپولیس: ۱ پیکان: ۱۱ نتیجه آخرین تقابل: پرسپولیس ۰- پیکان ۰

بهترین گلزن:

پرسپولیس: گولسیانی( ۶گل) پیکان: باقری، جهانبخش(۲ گل)

بهترین پاسور:

پرسپولیس: مهدی ترابی(۸ پاس گل) پیکان: غلامرضا ثابت ایمانی(۳پاس گل)

شرایط متفاوت دو تیم در جدول

پرسپولیس و پیکان در شرایطی مقابل هم قرار می گیرند که وضعیت متفاوتی  را در لیگ برتر پشت سر می گذرانند. یکی برای قهرمانی تلاش می کند و دیگری فارغ از هر دغدغه ای برای بهتر شدن رتبه اش در این هفته های رو به پایان در تلاش است. پیکان گرچه روی کاغذ هنوز خطر سقوط را حس می کند، اما ترس چندانی بابت بقا در لیگ برتر ندارد و در این هفته های پایانی بیشتر به دنبال بهبود جایگاه و دفاع از اعتبارش است. این بازی اما، برای گل محمدی و شاگردانش فراتر از سه امتیاز ارزش دارد و می تواند به اندازه یک جام قیمت داشته باشد. چرا که آن ها برای حفظ صدرنشینی خود هر طور که شده باید این بازی را پیروز شوند و اگر غفلت کنند یک سپاهان و استقلال آماده و با انگیزه پشت سرشان در کمین نشسته است. دو تیمی که از ابتدای فصل پا به پای پرسپولیس برای قهرمانی تلاش کرده اند و سایه شان از هر وقتی به این تیم نزدیک تر است؛ آن چنان نزدیک که با گرفتن یک امتیاز بتوانند سرخ ها را از صدر به ذیل بکشند.

پرسپولیس و حفظ صدرنشینی در آزادی

قطعا سرخپوشان پایتخت با تجربیاتی که همه این سال ها از قهرمانی در جام های مختلف داشته اند، به خوبی می دانند آن چه را که به زحمت بدست آورده اند، چطور حفظ کنند. آن ها پس از ۴ برد متوالی در لیگ برتر که با برد در دربی همراه بود روحیه بسیار خوبی گرفته اند و مصمم هستند هر طور شده از جایگاه خود محافظت کرده و از سایر مدعیان فاصله بگیرند. پیکانی ها برخلاف پرسپولیس در ۵ بازی اخیر فقط یک برد داشته اند و دو بار از حریفان شکست خورده و به تساوی رسیده اند. شاگردان حسینی بعد از تیم های آلومینیوم، مس رفسنجان و ذوب آهن بیشترین تساوی را در لیگ امسال داشته‌اند و ۱۲ بار حریفان خود را در طول فصل متوقف کرده اند که شاخص ترین آن سه تیم مدعی پرسپولیس، استقلال و فولاد در دور رفت بودند. ضمن اینکه آن‌ها توانستند سپاهان را هم در زمین خودی شکست دهند. تیم فوتبال پیکان پس از تقابل با پرسپولیس در هفته بیست و هشتم به نقش جهان خواهد رفت تا دیدار برگشت خود با سپاهان را برگزار کند.

برتری آماری پرسپولیس مقابل پیکان

تیم های پرسپولیس و پیکان از شانزدهم فروردین ۴۸ که اولین بازی رسمی خود انجام دادند تاکنون ۴۱ بار در مسابقات مختلف از باشگاه های تهران و جام حذفی گرفته تا لیگ آزادگان و لیگ برتر با مصاف داشته‌اند که طی این تقابل ها نتایج جالب توجه و پرگلی رقم خورده؛ ۳۱ بار سرخ ها برنده شده، ۵ بار خودروسازان و ۵ بار امتیازات تقسیم شده است.

پایان حسرت پیکان در لیگ برتر

همه بردهای تیم فوتبال پیکان مقابل پرسپولیس پس از حرفه‌ای شدن لیگ برتر اتفاق افتاده است.‌ به عبارتی این تیم تا قبل از ۲۷ شهریور ۸۲ که با گل های محمد علی ابراهیمیان و بهمن طهماسبی توانست تیم بگوویچ را در دور رفت سومین دوره لیگ برتر با نتیجه ۲-۱ شکست دهد هرگز موفق به برتری مقابل حریف صاحب نام خود نشده بود. کریم باقری از روی نقطه پنالتی تک گل سرخپوشان را زد. طی این مدت یعنی از زمان حرفه ای شدن لیگ فوتبال ایران، ۳۵ بار با هم رو به رو شده اند که ۲۶ برد برای پرسپولیس و ۴ تساوی به جای مانده است.

تقسیم امتیازات در آخرین جدال

اولین جدال لیگ برتری دو تیم نیز در ۱۹ آذر ۸۰ بود که با برد دو بر یک  سرخپوشان همراه شد. بهنام ابوالقاسم پور و امیرحسین اصلانیان برای پرسپولیس و علی اصغر مدیرروستا برای پیکان گلزنی کردند. دو تیم آخرین بار در دور رفت امسال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...