ادعاهای بزرگ سازمان لیگ و نمره مردودی در اجرا؛ وقتی همه از شفافیت گریزان هستند!

سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان نهاد برگزار کننده مسابقات فوتبال و به عنوان بخشی از فدراسیون فوتبال که ادعاهای بزرگی در رابطه با مبارزه با برخی مفاسد رایج در فوتبال دارد، در اجرای یک موضوع ساده و پیش پا افتاده نیز موفق نبوده است.
کدخبر (210982) | 01 مرداد 1402 | ساعت 00:18
0 97
ادعاهای بزرگ سازمان لیگ و نمره مردودی در اجرا؛ وقتی همه از شفافیت گریزان هستند!
سازمان لیگ فوتبال ایران به عنوان نهاد برگزار کننده مسابقات فوتبال و به عنوان بخشی از فدراسیون فوتبال که ادعاهای بزرگی در رابطه با مبارزه با برخی مفاسد رایج در فوتبال دارد، در اجرای یک موضوع ساده و پیش پا افتاده نیز موفق نبوده است.

سرخ نیوز - اوایل خرداد سال جاری، سازمان لیگ دستورالعمل جدید نقل و انتقالاتی را به باشگاه‌ها ابلاغ کرد و باشگاه‌های لیگ برتری علی‌رغم نظر مثبتی که در ابتدا روی این دستورالعمل داشتند، حدود یک ماه بعد از ابلاغ این دستورالعمل، با مشکلات ناشی از آن مواجه شدند و پس از آن نیز اعتراضات بی‌فایده بود. بر اساس این دستورالعمل، سازمان لیگ محدودیت‌هایی را برای باشگاه‌های لیگ برتری اعمال کرده، از سقف بودجه گرفته تا محرومیت‌های ناشی از عدم استفاده از بازیکنان خارجی؛ مواردی که به نظر می‌رسد سازمان لیگ برنامه‌ای برای ارائه آن به مخاطبان فوتبال ندارد و سیاست عدم شفافیت که در سال‌های اخیر در دستور کار این نهاد اجرایی فوتبال بوده همچنان ادامه خواهد داشت.

سایت سازمان لیگ؛ افتضاح به معنای واقعی کلمه!

انتظار عملکردی جذاب همچون پریمیر لیگ، سری آ، لالیگا و بوندسلیگا از سازمان لیگ نمی‌رود. نهایت ذوق اساتید در ارائه محتوا در شبکه‌های اجتماعی، معرفی داوران با طرح گرافیکی بوده و بس و هیچ گاه شاهد آیتم‌هایی چون گل‌های برتر، حرکات تکنیکی خاص و پوشش محتوای مرتبط با بازی‌ها همچون ترکیب دو تیم، نتیجه بازی و ... از سوی سازمان لیگ نبوده‌ایم. اصلا انتظاری هم نداریم! سازمان لیگ حتی در ارائه یک سایت ساده با حداقل محتوای مفید هم عاجز بوده و وب‌سایت رسمی این نهاد فوتبالی، به معنای واقعی کلمه افتضاح است. در حالی که کمتر از دو هفته دیگر فصل جدید لیگ برتر آغاز خواهد شد، بخش هدر این وب‌سایت که به لوگوی تیم‌های لیگ برتری اختصاص دارد همچنان شامل لوگوی دو تیم سقوط کرده نفت مسجدسلیمان و مس کرمان است و فعلا اثری از دو باشگاه تازه لیگ برتری شده شمس آذر قزوین و استقلال خوزستان در این بخش نیست. برنامه مسابقات لیگ برتر همچنان آپدیت نشده، اثری از قوانین جدید نقل و انتقالاتی در این سایت نیست و آخرین نتایج ثبت شده از لیگ برتر، نتایج هفته بیست و هشتم فصل گذشته است و بزرگواران حتی این بخش را تا هفته سی‌ام به روز نکرده‌اند.

گریز از شفافیت، ژست مبارزه با فساد

گفته‌اند اگر باشگاهی از بازیکن خارجی خود در کمتر از 60 درصد بازی‌ها استفاده کند در فصل بعد یک سهمیه خارجی کمتر در اختیار خواهد داشت. این موضوع در شرایطی مطرح شده که سازمان لیگ حتی با تاخیر چند روزه نیز گزارش بازی‌های برگزار شده زیر نظر خود را هم روی سایت خود منتشر نمی‌کند و مانند داستان اخطار و اخراج و محرومیت‌های ناشی از آن، شاهد پدیده «استعلام» باشگاه‌ها از سازمان لیگ در رابطه با رسیدن بازیکنان خارجی به حدنصاب 60 درصد خواهیم بود! تقریبا کسی در این فوتبال نیست که به موضوعات مرتبط با فساد و دلالی نپردازد. برخی به گونه‌ای در این ارتباط صحبت می‌کنند که گویی ابدا در این فوتبال مسئولیت اجرایی نداشته‌اند و تا به امروز از مسائل مرتبط با دلالی و کاسبی مدیر برنامه‌ها بی‌خبر بوده‌اند. برخی پا را فراتر گذاشته و در شرایطی که تیم تحت فعالیت‌شان به طور علنی درگیر موارد مربوط به دلالی است، ژست مبارزه با این پدیده را می‌گیرند! سازمان لیگ نیز با ادامه رویه عدم انتشار لیست بازیکنان و اطلاعات بازی‌ها، عملا کمکی به مقابله با این جریان از سوی رسانه‌ها نکرده و حتی در پاره‌ای از مواقع با همین عدم شفافیت به مخفی ماندن فعالیت‌‌های این چنینی نیز کمک می‌کند. رئیس فدراسیون فوتبال اخیرا از سود 100+ میلیاردی یک واسطه نقل و انتقالاتی در طول یک فصل فوتبال ایران گفته، شاید بهتر باشد آقای تاج روی انتشار مبالغ قراردادها، اسامی بازیکنان و حتی اسامی واسطه‌های درگیر در نقل و انتقالات پافشاری کند و نتیجه آن را ببیند. باشگاه‌ها و واسطه‌ها که همگی مدعی فعالیت در چارچوب قانون هستند، پس دلیل این عدم شفافیت چیست؟ آخرین اخبار فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...