افتخارات کانلو آلوارز ؛ 5 دستاوردی که حتی فلوید می ودر هم از آنها بی بهره است!

کدخبر (175895) | 14 اردیبهشت 1402 | ساعت 15:03
0 2419
افتخارات کانلو آلوارز ؛ 5 دستاوردی که حتی فلوید می ودر هم از آنها بی بهره است!
علی رغم اینکه فلوید می ودر رکوردهایی در ورزش بوکس دارد که تا سال ها غیر قابل دست یافتن است، اما کانلو آلوارز 32 ساله 5 افتخار مهم دارد که فلوید می ودر نیز در کسب آن ها ناکام مانده.

به گزارش سرخ نیوز، کانلو آلوارز یکی از بهترین و پرافتخارترین بوکسورهای زمانه‌ی ماست. آلوارز لیست دستاوردهای بلندبالایی دارد که حتی فلوید می ودر نیز از برخی از آنها بی‌بهره است. در این مطلب می‌خواهیم از پنج دستاوردی بگوییم که در کارنامه حرفه‌ای کانلو آلوارز دیده می‌شوند اما فلوید می ودر نتوانسته است به آنها دست یابد.

مقایسه کارنامه حرفه ای کانلو آلوارز و فلوید می ودر

دستاوردهای کانلو آلوارز در بوکس حقیقتا خارق‌العاده‌اند. این دستاوردها به این مبارز مکزیکی جایگاهی متمایز را در دنیای بوکس بخشیده است. درحالیکه رکورد شکست‌ناپذیری فلوید می ودر خاص‌ترین و افسانه‌ای‌ترین رکورد در بوکس است اما کانلو آلوارز ٣٢ ساله نیز تا همینجا کوله‌باری از افتخارات را در کارنامه‌ خود می‌بیند. کانلو آلوارز بوکسوری مستعد و ماهر است که ترسی از روبرو شدن با هیچ حریفی ندارد و از مبارزه در دیگر دسته‌های وزنی نیز ابایی ندارد. در ادامه به شرح پنج دستاوردی می‌پردازیم که کارنامه حرفه‌ای او را از فلوید می ودر متمایز می‌سازد. افتخارات کانلو آلوارز ؛ پنج دستاوردی که حتی فلوید می ودر هم از آنها بی بهره است

5 دستاورد خارق العاده کانلو آلوارز

- کسب هر چهار کمربند: کانلو آلوارز توانست به‌طور همزمان صاحب هر چهار کمربند اصلی بوکس (کمربندهای WBC، WBA، IBF و WBO) در دسته فوق میان وزن شود. فلوید می ودر در طی دوران حرفه‌ای خود در هیچ دسته‌ای موفق به ثبت این رکورد نشد. این یکی از معدود دستاوردهایی است که جایش در کارنامه می ودر خالی است. - عبور از پنجاه مبارزه حرفه‌ای: کانلو آلوارز تا بحال ٥٨ مبارزه را در سطح حرفه‌ای بوکس به انجام رسانده است. فلوید می ودر سابقه ٥٠ مبارزه را در کارنامه دارد و آلوارز از این نظر بوکسور فعال‌تری بوده است. کانلو وقتی تنها پانزده سال داشت وارد سطح حرفه‌ای شد و از آن زمان تاکنون رکورد میانگین چهار مبارزه در سال را به‌ثبت رسانده است. می ودر معروف بود به اینکه بوکسور کم‌کاری است. رکورد میانگین او دو مبارزه در سال بود. - قهرمانی در دسته‌های وزنی مختلف: کانلو آلوارز در سال 2019 با شکست دادن سرگی کووالف (صاحب کمربند WBO دسته نیمه سنگین وزن) توانست به رکورد قهرمانی در چهار دسته وزنی مختلف دست یابد. فلوید می ودر گرچه یکی از بزرگترین مشت‌زنان تاریخ است اما هرگز نتوانست در دسته نیمه سنگین وزن و هیچکدام از دیگر دسته‌های وزنی بالاتر از ١٥۴ پوند به قهرمانی برسد. پیروزی آلوارز برابر کووالف که بوکسور به‌مراتب سنگین‌تری نسبت به او بود نشان می‌داد که کانلو آماده است تا با هر حریفی روبرو شود. افتخارات کانلو آلوارز ؛ پنج دستاوردی که حتی فلوید می ودر هم از آنها بی بهره است - سه مبارزه با یک حریف: از سه‌گانه‌ی حماسی میان کانلو آلوارز و گنادی گلوکین حرف می‌زنیم. آلوارز سه بار و در سال‌های 2017، 2018 و 2022 برابر گلوکین قرار گرفت. مبارزات سه‌گانه جایگاه ویژه‌ای در بوکس دارند. بوکسورها از طریق این مبارزات می‌توانند فرصت این را داشته باشند تا بدون حرف و حدیث برتری خود را نسبت به رقیب خود به اثبات برسانند. جای یک سه‌گانه در کارنامه فلوید می ودر خالی است. او البته سابقه دو مبارزه با چند بوکسور را در کارنامه دارد اما معمولا ترجیح می‌داد چالش‌هایی تازه را تجربه کند. - دو مبارزه با یک حریف: فلوید می ودر با چند بوکسور از جمله مارکوس مایدانا، خوزه لوئیس کاستیلو و خسوس چاوز دو مرتبه مبارزه کرد. البته که کار او با هیچکدام از این حریفان به مبارزه سوم نکشید. در سوی دیگر کانلو آلوارز همیشه از مبارزات مجدد با حریفان خود استقبال کرده است. او با دو مشت‌زن یعنی لیام اسمیت و گنادی گلوکین سه مرتبه مبارزه کرد. می ودر نه‌تنها سابقه هیچ سه‌گانه‌ای را در کارنامه ندارد بلکه بوکسورهای کمی نیز بوده‌اند که او دو بار مقابل آنها قرار گرفته است.

رکوردهایی از کانلو آلوارز که فلوید می ودر ندارد

گرچه کانلو آلوارز تنها ٣٢ سال دارد اما به‌نظر می‌رسد که در همین سن از لحاظ رکوردها و دستاوردها از فلوید می ودر افسانه‌ای پیش است. کسب هر چهار کمربند، تعداد بیشتر مبارزات، قهرمانی در دسته نیمه سنگین وزن، سه‌گانه حماسی با گنادی گلوکین و تمایل به برگزاری مبارزات مجدد با حریفان خود چیزهایی هستند که کارنامه او از کارنامه می ودر متمایز می‌سازند. افتخارات کانلو آلوارز ؛ پنج دستاوردی که حتی فلوید می ودر هم از آنها بی بهره است البته که رکورد شکست‌ناپذیری فلوید می ودر و میزان درآمدهای او از بوکس رکوردهایی نیستند که به این زودی قرار باشد شکسته شوند. اما کانلو آلوارز از حیث دیگر دستاوردها جلوتر از می ودر است. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...