ایران آمریکا ؛ لحظه شماری برای یک صعود تاریخی

در آخرین بازی از مرحله گروهی جام جهانی 2022، ایران و آمریکا برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی مقابل هم قرار خواهند گرفت.
کدخبر (101946) | 07 آذر 1401 | ساعت 20:04
1 405
ایران آمریکا ؛ لحظه شماری برای یک صعود تاریخی
در آخرین بازی از مرحله گروهی جام جهانی 2022، ایران و آمریکا برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی مقابل هم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بازی حساس ایران آمریکا ؛ دو تیم در دور پایانی مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به مصاف هم خواهند رفت. تنها با یک تساوی هم ایران شانس زیادی برای صعود خواهد داشت اما آمریکا اگر بنا به صعود از مرحله گروهی داشته باشد باید هر ۳ امتیاز این مسابقه را از آن خود کند.

ساعت و زمان بازی ایران آمریکا

در دیداری از هفته سوم مرحله گروهی در گروه B جام جهانی، ایران و آمریکا از ساعت 22:30 در ورزشگاه الثمامه مقابل هم قرار خواهند گرفت.

داوران ایران آمریکا

بر اساس اعلام فیفا، متئو لاهوز از اسپانیا داور دیدار ایران آمریکا خواهد بود. پائو سبرین دیویس و روبرتو دیاز پرز هر دو از اسپانیا کمک‌های وی در این بازی خواهند بود و کوین اورتگا از پرو داور چهارم بازی ایران و آمریکا است. خوان مارتینز مونورئا از اسپانیا کمک داور ویدیویی این بازی خواهد بود و ریکاردو دبورگس از اسپانیا، نئوزا بک از برزیل و آلخاندرو هرناندز از اسپانیا نیز دستیاران وی در بخش VAR در بازی ایران آمریکا هستند. برونو پیرس از برزیل نیز کمک داور ویدیویی ذخیره این بازی است.

متئو لاهوز داورسابقه تقابل ایران آمریکا

ایران و آمریکا دو مرتبه پیش از این مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که از قضا یکی از آنها هم در چهارچوب رقابت های جام جهانی بود. در آن دیدار ایران با گلزنی مهدوی‌کیا و استیلی موفق به پیروزی شد تا نخستین برد ایران در جام جهانی این گونه به ثبت برسد.همچنین ایران و آمریکا یک بار دیگر  تک دیدار دوستانه مقابل هم قرار گرفتند که این بازی هم با تساوی یک - یک به پایان رسید که در آن دیدار هم مهدوی‌کیا گلزن ایران بود تا با ۲ گل بهترین گلزن تقابل دو تیم باشد.

برای مهرداد میناوند که جایش این روزها خالی استتیم ملی آمریکا

تیم آمریکا با سیستم پایه ۴۳۳ کلاسیک بازی میکند. عمده بار هجومی این تیم به علت رونده بودن بازیکنان کناری این تیم به جناحین بازمی‌گردد. خصوصا حضور سرجینیو دست در جناح راست آنها باید سمت چپ ایران را در آماده باش کامل نگه دارد. در برنامه های تهاجمی، آمریکایی ها عموما با بردن توپ به نزدیکی نقطه کرنر یا گوشه محوطه جریمه حریف را با ارسال‌های کوتاه به تیر اول تهدید میکنند و عموم نفراتشان با قرارگیری در فضای پشت شش قدم و پشت هجده از توپ های دوم و سوم هم به خوبی استفاده میکنند، خصوصا اینکه مک‌کنی و یونس موسی نفراتی با قابلیت شوتزنی بالا هستند.

تیم ملی آمریکاتیم ملی ایران

بازی ایران و ولز بار دیگر ثابت کرد که سیستم کلاسیک کی‌روش بهترین آرایش پایه برای تیم ماست. عمده ضعف دفاع آمریکا روی سرعت بوده و خط دفاعی این از بازیکنان کنید تشکیل شده‌اند. همکاری مدافعین کناری و وینگر های ما خصوصا در ضد حملات زمانی که آرایش دفاع حریف کامل شکل نگرفته می‌تواند به راحتی آزمون و طارمی را در محوطه صاحب موقعیت کند. در خط دفاع مدافعین ما باید به شدت روی ارسال‌های حریف هوشیار باشند. دفع توپ های هدفمند یا نهایتا دور کردن توپ از فضای شوتزنی هافبک های حریف مهمترین وظیفه مدافعین میانی و هافبک های دفاعی ماست. تیم ملی ایراندر مجموع ایران با مدیریت بازی و یک عملکرد منطقی در دفاع به راحتی می‌تواند مجوز صعود را از دست حریف آمریکایی بگیرد اما در صورتی که همانند بازی با انگلیس کی‌روش بنا را بر تغییر سیستم یا استفاده از نفرات در پست غیر تخصصی بگذارد خصوصا در خط دفاع برابر نفراتی مثل پولیسیچ و رایت و وه‌آ با دردسر مواجه خواهیم شد. پیش بازی ایران آمریکا

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
خخخخخخخ صعود تونم دیدم از تیم 1 به بعد نتونستید صعود کنید. تازه انگلیس 6 تایی تون کرد
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...