این نفرات رفتنی شدند؛ لیست مازاد پرسپولیس با حضور 8+7 بازیکن!

با توجه به تغییرات اخیر قوانین نقل و انتقالات لیگ برتری، لیست مازاد پرسپولیس احتمالا بسیار شلوغ‌تر از آنچه تصور می‌شد، خواهد بود.
کدخبر (194103) | 24 خرداد 1402 | ساعت 07:02
0 291
این نفرات رفتنی شدند؛ لیست مازاد پرسپولیس با حضور 8+7 بازیکن!
با توجه به تغییرات اخیر قوانین نقل و انتقالات لیگ برتری، لیست مازاد پرسپولیس احتمالا بسیار شلوغ‌تر از آنچه تصور می‌شد، خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پنجره نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر از روز بیستم خرداد باز شده و برخی تیم‌های لیگ برتری اقدامات رسمی خود در این بازه نقل و انتقالاتی را آغاز کرده‌اند. قابل پیش بینی است که پرسپولیس نیز به زودی فعالیت‌های نقل و انتقالاتی خود را آغاز کند، هر چند بعید است لیست مازاد پرسپولیس حداقل تا زمان رونمایی از خریدهای جدید و شروع تمرینات در روز دهم تیر، به طور رسمی مورد تایید قرار بگیرد اما حدس زدن این نکته که کدام گروه از این بازیکنان فصل گذشته این تیم در لیست خروجی قرار خواهند گرفت چندان موضوع دشواری نخواهد بود. علی رغم ابقای رضا درویش در سمت مدیرعاملی، هنوز وضعیت یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی این تیم مشخص نیست اما از گوشه و کنار اخباری مبنی بر درخواست گل‌محمدی برای تمدید قرارداد چند بازیکن پرسپولیس منتشر شده است، هر چند حتی اگر گل‌محمدی در راس کادر فنی پرسپولیس نیز نباشد هم حدس زدن اینکه کدام بازیکنان باید در فهرست تمدیدی‌ها قرار بگیرند کار دشواری نخواهد بود.

لیست مازاد پرسپولیس ؛ چرا شاهد یک لیست شلوغ خواهیم بود؟

قوانین نقل و انتقالاتی لیگ برتر اخیرا دچار تغییرات زیادی شده‌اند و مهم‌ترین تغییر در لیست بازیکنان و البته افزایش تعداد بازیکنان خارجی از 4 به 7 است. کاهش سهمیه بازیکنان بزرگسال و زیر 23 سال و حذف کامل سهمیه سنی زیر 25 سال نیز باعث تراکم شدید در لیست بازیکنان پرسپولیس شده و این تیم در حال حاضر 23 بازیکن با سهمیه سنی بزرگسال در اختیار دارد و بدون جذب حتی یک بازیکن جدید نیز این تیم حداقل 4 خروجی بزرگسال خواهد داشت. این در شرایطی است که پرسپولیس در پست دفاع راست و چپ، هافبک میانی و مهاجم نوک نیاز به جذب بازیکن جدید دارد و باز این در شرایطی است که هیچ کدام از بازیکنان کلیدی فصل گذشته سرخ‌ها از این تیم جدا نشوند. قابل پیش بینی است که لیست مازاد پرسپولیس شامل تعداد زیادی از بازیکنان بزرگسال باشد و در این میان احتمالا شاهد حضور نام برخی بازیکنان باتجربه نیز خواهیم بود. در ادامه مروری خواهیم داشت بر لیست بازیکنانی که در پروسه نقل و انتقالات پرسپولیس به احتمال زیاد از این تیم جدا خواهند شد.

شیخ دیاباته

شیخ دیاباته به طور قطع یکی از لیست مازاد پرسپولیس خواهد بود. مهاجمی که در فصل گذشته مشتری ثابت پزشکان پرسپولیس بود و کمتر شانس بازی پیدا کرد. دیاباته در 35 سالگی از آمادگی کامل به دور است و مصدومیت‌های گاه و بیگاه وی در فصل گذشته سبب شد تا بعد از جدایی یورگن لوکادیا نیز وی نفر اول خط حمله پرسپولیس نباشد. شلوغ و پر سر و صدا؛ لیست مازاد پرسپولیس با حضور 8+7 بازیکن! حضور شیخ دیاباته در لیست مازاد پرسپولیس را قطعی بدانید

لیاندرو پریرا

مهاجم برزیلی که به قرار بود جانشین یورگن لوکادیا در خط حمله پرسپولیس باشد عملا کمک چندانی به خط حمله پرسپولیس نکرد و تاثیرگذاری چندانی در ترکیب این تیم نداشت تا یکی از گزینه‌های حضور در لیست مازاد پرسپولیس باشد. مهاجم گران‌قیمت سرخ‌ها یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد و مدیران این تیم برای جلب رضایت وی برای جدایی کار دشواری پیش رو خواهند داشت و همین موضوع ممکن است مشکلاتی در مسیر جدایی وی از پرسپولیس را فراهم آورد. در حالتی که امکان جدایی لیاندرو پریرا از پرسپولیس وجود داشته باشد این مهاجم برزیلی جایی در برنامه‌های فصل بعد گل‌محمدی نخواهد داشت.

سیامک نعمتی

بازیکن باتجربه سرخ‌ها در نقل و انتقالات زمستانی نیز در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت اما در نهایت در این تیم ماند و بار دیگر قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را تجربه کرد. سیامک نعمتی که یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد در نیم فصل دوم نیز شانس چندانی برای بازی پیدا نکرد و حتی در غیاب دانیال اسماعیلی‌فر نیز شانسی برای حضور در ترکیب نداشت. دوران حضور او در پرسپولیس را باید تمام شده بدانیم.

کمال کامیابی‌نیا

کاپیتان دوم پرسپولیس در فصلی که گذشته گزینه چهارم حضور در خط میانی این تیم بعد از میلاد سرلک، سروش رفیعی و سینا اسدبیگی بود. کمال کامیابی‌نیا نیز یکی از بازیکنان تحت قرارداد پرسپولیس است با این حال قابل پیش‌بینی است که در صورت جذب یک هافبک میانی (که اخبار تایید نشده حاکی از درخواست گل‌محمدی برای جذب بازیکن در این پست است)، کمال کامیابی‌نیا در لیست مازاد پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

احمد گوهری

دروازه‌بان همیشه ذخیره سرخ‌ها که حتی در جام حذفی نیز شانس آنچنانی برای بازی نداشت دیگر گزینه حضور در لیست مازاد پرسپولیس خواهد بود. لیست بازیکنان بزرگسال پرسپولیس شلوغ‌تر از همیشه است و با حضور محمد عمری و مهدی عبدی در میان بازیکنان بزرگسال به جای سهمیه باطل شده زیر 25 سال، این شلوغی به اوج خواهد رسید. حضور در رقابت آسیایی با یک دروازه‌بان بزرگسال ریسک بالایی خواهد داشت با این حال کنار گذاشتن دروازه‌بانی که در سال تنها یکی دو بار بازی می‌کند چندان هم دور از انتظار نخواهد بود. در صورت جدایی احمد گوهری، پرسپولیس به دنبال جذب دروازه‌بان با سهمیه سنی زیر 23 سال خواهد بود.

فرشاد فرجی

این مدافع میانی 29 ساله در فصلی که گذشت تنها در 6 بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت و در تمام طول فصل پشت خط زوج موفق مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی بود. او در زمستان سال 1399 به عضویت سرخ‌ها درآمد و قراردادی دو و نیم ساله امضا کرد و بر همین اساس در گروه بازیکنان آزاد پرسپولیس معرفی شده بود، با این حال وی روز گذشته مدعی شد یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد که احتمالا این موضوع به دلیل یک تمدید بی سر و صدا بوده! چه بازیکن آزاد و چه تحت قرارداد، فرشاد فرجی نیز یکی از گزینه‌های حضور در لیست مازاد پرسپولیس است. در پست او دو بازیکن در ترکیب اصلی جای ثابت دارند و در صورت جذب یک مدافع چپ، علی نعمتی نیز گزینه حضور در قلب دفاع خواهد بود. با توجه به ترافیک لیست بزرگسال، بعید است گل‌محمدی به دنبال خرج 4 سهمیه بزرگسال برای دفاع میانی باشد و احتمالا وی برای نفر چهارم این پست به دنبال یک بازیکن جوان‌تر باشد.

وحدت هنانوف

مدافع تاجیک و همواره نیمکت‌نشین سرخ‌ها نیز دیگر گزینه حضور در لیست مازاد پرسپولیس است. او با قوانین جدید در سهمیه بزرگسال قرار خواهد گرفت و با توجه به دستور العمل ابلاغی و شانس کمی که این بازیکن برای حضور در ترکیب پرسپولیس دارد، در صورت تداوم حضور او در این تیم یک سهمیه خارجی سرخ‌ها برای فصل 1403-1404 از دست خواهد رفت. وحدت هنانوف یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و در صورت جدایی از پرسپولیس مشتری‌هایی از داخل و خارج از ایران خواهد داشت.

علی جودکی

این بازیکن جوان تا به امروز شانس بازی با پیراهن پرسپولیس را به دست نیاورده و در فصل پیش رو در گروه بازیکنان بزرگسال قرار خواهد گرفت. علی جودکی نیز یکی از بازیکنان حاضر در لیست مازاد پرسپولیس خواهد بود، هر چند احتمال جدایی قرضی این بازیکن از پرسپولیس نیز وجود خواهد داشت و در چنین شرایطی او در گروه «سایر بازیکنان» قرار خواهد گرفت.

حداقل 7 بازیکن جوان در لیست مازاد پرسپولیس

ترافیک در لیست بازیکنان پرسپولیس تنها محدود به لیست بزرگسال نیست و در لیست زیر 23 سال نیز سرخ‌ها با ترافیک مواجه هستند. سال گذشته برای 11 بازیکن تیم امید سرخ‌ها کارت لیگ برتری صادر شد و حال 8 بازیکن از این جمع در لیست زیر 23 سال قرار خواهند داشت. این در حالی است که از محمدمهدی احمدی، ابوالفضل سلیمانی و مهرشاد اسدی نیز از فصل گذشته در این لیست حضور خواهند داشت تا مجموع بازیکنان فعلی پرسپولیس در این بخش به عدد 11 برسد. با توجه به کاهش سهمیه بازیکنان بالای 23 سال از 23 به 19 برای فصل جدید، سرخ‌ها احتمالا حساب ویژه‌ای روی سهمیه زیر 23 سال خود خواهند داشت و موضوعی که می‌تواند منجر به حضور حداقل 7 بازیکن در لیست مازاد پرسپولیس شود تا پرسپولیس بتواند حداقل دو بازیکن جدید با سهمیه زیر 23 سال جذب کند. گفتنی است در لیست زیر 23 سال، به جز احمدی، اسدی و سلیمانی که به آن‌ها اشاره شد، علی شرافت، علیرضا ادهمی، محمدمیلاد سورگی، امیررضا رفیعی، محمدحسین محمودی، علیرضا خدادادی، مهدی نجفی و امید فهمی دیگر بازیکنان سهمیه سنی زیر 23 سال پرسپولیس برای فصل جدید هستند. آخرین خبرها از فوتبال ایران

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...