باب سیچریلو: بیگ رامی باید برای مدتی کنار بکشد / سامسون داودا و درک لانسفورد رقیبان اصلی هادی چوپان هستند

باب سیچریلو در قسمت آخر برنامه «MD Power Hour» درباره افت اخیر بیگ رامی و همچنین دلایل عدم موفقیت نیک واکر در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 به صحبت پرداخته است.
کدخبر (160852) | 13 فروردین 1402 | ساعت 06:42
0 346
باب سیچریلو: بیگ رامی باید برای مدتی کنار بکشد / سامسون داودا و درک لانسفورد رقیبان اصلی هادی چوپان هستند
باب سیچریلو در قسمت آخر برنامه «MD Power Hour» درباره افت اخیر بیگ رامی و همچنین دلایل عدم موفقیت نیک واکر در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 به صحبت پرداخته است.

به گزارش سرخ نیوز، بیگ رامی، دارنده دو عنوان قهرمانی مستر المپیا شکست خرد کننده‌ای را در آخرین دوره این مسابقات متحمل شد. او که مدافع عنوان قهرمانی بود پیش از آغاز مسابقات به‌عنوان اصلی‌ترین مدعی مدال طلا در نظر گرفته می‌شد اما در نهایت رتبه‌ای بهتر از پنجم سهم او نشد. عملکرد ضعیف او راه را برای هادی چوپان باز نمود تا نام خود را به‌عنوان قهرمان جدید مستر المپیا به ثبت برساند. پس از این مسابقات گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه او با مصدومیت پا به مستر المپیا گذاشته بود. اما بیگ رامی به‌سرعت به میادین بازگشت و در مسابقات آرنولد کلاسیک که ماه گذشته برگزار شد شرکت نمود. رامی در این مسابقات به‌مراتب بهتر از مستر المپیا ظاهر شد اما باز هم موفق به کسب مدال طلا نشد. این مسابقات که در شهر کلمبوس ایالت اوهایو برگزار می‌شد در نهایت با قهرمانی سامسون داودا به پایان رسید. نیک واکر، اندرو جکد و بیگ رامی نیز به‌ترتیب رتبه‌های دوم، سوم و چهارم را کسب نمودند. باب سیچریلو: بیگ رامی باید برای مدتی کنار بکشد / سمسون داودا و درک لانسفورد رقیبان اصلی هادی چوپان هستند نتیجه مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 با اعتراض‌های بسیاری از جانب طرفداران بدنسازی در فضای مجازی روبرو شد. طرفداران نیک واکر معتقد بودند که قهرمانی در این مسابقات حق او بود. باب سیچریلو (نماینده ورزشکاران در لیگ حرفه‎ای IFBB) نیز سریعا به این اعتراض‌ها واکنش نشان داد و از تصمیم داوران حمایت کرد. سیچریلو چند روز بعد نیز یک راهنمای مفصل را درباره نحوه قضاوت در مسابقات بدنسازی منتشر نمود. گذشته از اینها بسیاری از افراد معتقد بودند که عملکرد بیگ رامی در این مسابقات نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از بازگشت او در خود داشته است. با این حال باب سیچریلو معتقد است که چندان نباید به بازگشت بیگ رامی امیدوار بود. او بر این باور است که بیگ رامی باید به‌طور کل فیزیک خود را دگرگون سازد وگرنه شانسی برای قهرمانی مجدد در مستر المپیا نخواهد داشت.

باب سیچریلو : اجحافی در حق بیگ رامی نشده است

اظهارات اخیر باب سیچریلو باعث شده است تا عده‌ زیادی او را سخنگوی غیر رسمی جیم مانیون (رئیس لیگ حرفه‌ای IFBB) بدانند. سیچریلو این ادعا را نیز رد کرده است و اعتقاد دارد که اجحافی در حق بیگ رامی در مسابقات آرنولد کلاسیک صورت نگرفته است. شایعاتی در دنیای بدنسازی وجود دارد مبنی بر اینکه جیم مانیون از بیگ رامی به‌دلیل رد درخواست او برای حضور در مسابقات پیتسبورگ کینه به دل گرفته است. باب سیچریلو می‌گوید که سامسون داودا از ظرفیت قهرمانی در مسابقات پیش روی مستر المپیا برخوردار است. او به ستایش از شیب بدنی بی‌عیب‌ونقص داودا پرداخته است و می‌گوید که اگر شیر نیجریه‌ای با شرایط ایده‌آل پا به مسابقات مستر المپیا بگذارد شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت. باب سیچریلو: بیگ رامی باید برای مدتی کنار بکشد / سمسون داودا و درک لانسفورد رقیبان اصلی هادی چوپان هستند

باب سیچریلو از طرفداران بیگ رامی می‎ خواهد که به او امید کاذب ندهند

باب سیچریلو در قسمت آخر برنامه «MD Power Hour» که در یوتیوب منتشر شده به بیان نظراتش درباره وضعیت بیگ رامی پرداخته است و به او توصیه کرده است برای مدتی از میادین دور بماند:
من از تمام طرفداران تئوری‌های توطئه‌ای نظیر اینکه در حق بیگ رامی ناداوری شده آن هم به این دلیل مسخره که او در پیتسبورگ حاضر نشده می‌پرسم: اگر این طور است که شما می‌گوید پس اصلا چرا از او برای حضور در مسابقات آرنولد کلاسیک دعوت به عمل آمد؟ این مسابقات دعوتی است. یعنی برگزار کنندگانش هرکس را که دوست داشته باشند به آن دعوت می‌کنند. آنها مجبور نیستند هیچ‌کس را در مسابقه شرکت دهند. اگر جیم به هر دلیل مسخره‌ای دلش بخواهد کسی را از قهرمانی دور نگه دارد اصلا چرا باید او را به مسابقه راه دهد؟
او در ادامه گفته:
اولا، من به رامی توصیه‌ نکردم که از بدنسازی خداحافظی کند. ثانیا، اگر متوجه افت بدن او نشده‌اید پس اصلا صلاحیت اظهار نظر درباره بدنسازی را ندارید. این کاملا واضح است و همه می‌توانند ببینند که او دیگر آن بدنساز چند سال پیش نیست. اگر می‌خواهید بدانید که از نظر من رامی باید چه کار کند به شما می‌گویم: مدتی کنار بکشد. بدنش را دوباره به حالت سابق برگرداند. مشکلاتی که بر سر راهش قرار دارند را حل کند.
باب سیچریلو به طرفداران بیگ رامی توصیه می‌کند که دست از گفتن اینکه او می‌تواند با همین شرایط فعلی‌اش دوباره قهرمان مستر المپیا شود بردارند:
از طرفداران بدنسازی می‌خواهم که به او امید کاذب ندهند. بیایید واقع‌بین باشیم. من صادقانه حقیقت را به او می‌گویم. اگر بیگ رامی نتواند به وضعیت سابقش بازگردد پس بهتر است به دنبال چیز دیگری باشد. مثلا کسب مقام دهم در مستر المپیا! اگر مشکلاتی که رامی با آنها در حال دست و پنجه نرم کردن است قابل حل باشند من هم از حل آنها خوشحال خواهم شد. چرا نباید دلم بخواهد که او دوباره بازگردد؟ او یکی از بهترین بدنسازان دنیاست. من واقعا او را دوست دارم. اما چرا باید بیگ رامی با هشتاد درصد توان خود پا به روی استیج بگذارد؟ همه‌ی ما پیر می‌شویم و دیگر هرگز به وضعیت قبلی خود برنمی‌گردیم. همه‌ی ما کارمان را با مصدومیت و مشکلات بدنی و اینگونه مسائل به پایان می‌بریم. این در ذات ورزش است. اما اگر واقعا برای رامی اهمیت قائل هستید دست از تزریق امید کاذب به او بردارید.
باب سیچریلو با مقایسه قضاوت از نزدیک و قضاوت از طریق تصاویر تلویزیونی گفته است که قضاوت داوران از این نظر که به ورزشکاران نزدیک‌تر هستند نیز از اعتبار بیشتری برخوردار است. او می‌گوید سامسون داودا و درک لانسفورد رقیبان اصلی هادی چوپان برای کسب قهرمانی در مستر المپیا 2023 هستند.

باب سیچریلو به توضیح دلایل شکست نیک واکر در مسابقات آرنولد کلاسیک پرداخته است

باب سیچریلو در ادامه این برنامه نظرش را درباره اینکه چرا نیک واکر موفق به کسب مدال طلا نشد ابراز کرده است. او با اتکا به سیستم داوری مسابقات بدنسازی نتایج این دوره آرنولد کلاسیک را توجیه کرده است: در بدنسازی هرگز هیچ دیدگاهی نمی‌تواند مطلق باشد. در این ورزش همه‌چیز در یک ناحیه‌ی خاکستری قرار دارد. نتایج مسابقات بدنسازی در نهایت نظر افراد خاصی هستند و شاید با تغییر داوران این نتایج نیز تغییر کند. اما مساله این است:
در مسابقات بدنسازی کسی قهرمان نمی‌شود که از بیشترین میزان قدرت برخوردار است؛ بلکه کسی قهرمان می‌شود که از کمترین میزان ضعف برخوردار است. چرا سامسون در آرنولد کلاسیک 2023 قهرمان شد؟ به دلایلی کاملا واضح! او از نظر کلی و با در نظر گرفتن جمیع جهات بهترین بود. تقارن، شیپ بدن، تناسب اندام، حجم عضلات و شرایط کلی بدنی. حالا بیاید به نفرات دوم و سوم بپردازیم: نیک واکر و اندرو جکد. حجم عضلات نیک به وضوح نسبت به مسابقات مستر المپیا کمتر شده بودند، فیگورهایش پیچ و تاب لازم را نداشتند و ضعف‌های بسیاری نیز در پاهایش دیده می‌شد. گذشته از اینها او از حیث زیبایی بدن نیز نسبت به رقبایش در سطح پایین‌تری قرار دارد. اما نیک همیشه با تمرینات آماده‎سازی خوب و شیپ مناسب پا به روی استیج می‌گذارد.
او در ادامه گفته:
اندرو جکد، غول‌پیکر و قد بلند است. او از نظر زیبایی بدن و حجم عضلات نیز در وضعیت خوبی قرار دارد. اما عضلات پهلویش نیاز به کار بیشتری دارند. مشخص بود که او به‌اندازه‌ی نیک واکر تمرین نکرده بود. حالا بین این‌دو کدام را انتخاب می‌کنید؟ کسی که کمترین میزان ضعف را دارد و او نیز نیک واکر است. مشکل اصلی نیک نداشتن تقارن بدنی کافی است. اگر تقارن نداشته باشید چگونه می‌خواهید در فیگور جلو بازو با دو دست از حریفان خود بهتر باشید؟ وقتی سامسون از لحاظ تقارن از همه بهتر است خب مشخصا در این فیگور نیز از سایرین بهتر خواهد بود. و تنها بهتر بودن در یک آیتم برای شما کافی نیست. می‌بایست در مجموع آیتم‌ها و در یک دید کلی از سایرین بهتر باشید تا بتوانید قهرمان شوید. و طبیعتا ممکن است نظر کسی در خصوص اینکه کدام ورزشکار از حیث جمیع جهات از سایرین بهتر بود با نظر من متفاوت باشد.
باب سیچریلو اخیرا به‌تندی به مربیان جانب‌دار و طرفداران متعصب تاخته بود و گفته بود که قضاوت از پشت مانیتور نمی‌تواند هیچ اعتباری داشته باشد. او معتقد است مربیان در این خصوص طرف شاگرد خود را می‌گیرند و نظراتشان را بر طبق واقعیت‌های موجود ابراز نمی‌کنند. بیشتر بخوانید:  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...