برای عبدالرشید سعدالله اف، رقصنده داغستان؛ از جنگ تاریخی با اسنایدر تا جست‌وجوی هفتمین مدال جهانی در بلگراد

عبدالرشید سعدالله اف قرار است در مسابقات جهانی صربستان بار دیگر به روی تشک برود.
کدخبر (224173) | 05 شهریور 1402 | ساعت 17:01
0 474
برای عبدالرشید سعدالله اف، رقصنده داغستان؛ از جنگ تاریخی با اسنایدر تا جست‌وجوی هفتمین مدال جهانی در بلگراد
عبدالرشید سعدالله اف قرار است در مسابقات جهانی صربستان بار دیگر به روی تشک برود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، عبدالرشید سعدالله اف یکی از ستاره‌های بی چون و چرای این روزهای دنیای کشتی است که قرار است پس از دو سال غیبت در عرصه مسابقات بین‌المللی، در مسابقات کشتی قهرمانی جهان صربستان بار دیگر به روی تشک برود. این قهرمان روس چند روز قبل موفق شد با عبور از جبرائیلوف، دو بنده تیم ملی کشتی روسیه در وزن 97 کیلوگرم را بدست آورد تا از همین حالا شمارش معکوس برای بازگشت این قهرمان پرافتخار داغستانی آغاز شود. سعدالله اف که سابقه قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد، اگرچه مدتی از شرایط آمادگی خود دور بوده اما با روال تمرینی عجیبی که دنبال می‌کند، می‌تواند خیلی زود خودش را آماده رقابت با بزرگان این دسته وزنی کند.

عبدالرشید سعدالله اف ؛ ملقب به تانک روسی

عبدالرشید سعدالله اف به دلیل داشتن فیزیک بدنی درشت و پاهای چابکش، به تانک روسی ملقب شده است. بسیاری از کارشناسان کشتی، او را بهترین کشتی‌گیر حال حاضر دنیا می‌دانند. سعدالله اف با قهرمانی در وزن 86 کیلوگرم مسابقات جهانی سال 2014 به تیتر خبرها آمد و استعداد فوق‌العاده‌اش توسط علاقه‌مندان به کشتی دیده شد. او به خوبی نشان داد که چطور می‌توان با وجود داشتن بدنی عضلانی و توده‌ای، در کشتی چابک بود و مثل برق و باد به پاهای حریفان رسید. این مهارت سعدالله اف همه را متعجب کرد و باعث شد از آن همان سال این کشتی گیر داغستانی را زیر نظر داشته باشند. برای عبدالرشید سعدالله اف، رقصنده داغستان؛ از جنگ تاریخی با اسنایدر تا جست‌وجوی هفتمین مدال جهانی در بلگراد

تاکتیک عجیب رقصیدن عبدالرشید سعدالله اف

سعدالله اف اگرچه ظاهر ترسناکی دارد اما رقاص خوبی است! او در یکی از مصاحبه‌هایش به خبرنگاران گفته بود که همیشه پس از تمرین در یک رقص بومی به نام لزگینکا شرکت می‌کند و همه کشتی‌گیرانی که این کار را انجام می‌دهند، روی تشک پیشرفت خوبی می‌کنند. دو سال بعد از این مصاحبه او توانست اولین مدال طلای المپیک خود را در المپیک 2016 ریو تصاحب کند.

عبدالرشید سعدالله اف نمادی از داغستان

سعدالله اف فرزند یک کشاورز داغستانی است؛ منطقه‌ای کوهستانی در جنوب غربی روسیه است که در آن ورزش‌های رزمی به ویژه کشتی، یک سبک زندگی محسوب می‌شود. این قهرمان المپیک در 13 سالگی برخلاف میل خانواده‌اش کشتی را به طور جدی شروع کرد اما به سرعت پیشرفت و شروع به کسب عناوین منطقه‌ای کرد.
همه اقوام مخالف این کار من بودند. اما وقتی شروع کردم و قهرمانی‌هایم را دیدند، همه آن‌ها متوجه شدند که این مسیر در سرنوشت من نوشته شده است.
در همان سال 2016 داغستان شش کشتی‌گیر و دو مدال‌آور تکواندو در المپیک ریو داشت و همچنین ستاره هنرهای رزمی ترکیبی و قهرمان سبک وزن UFC، حبیب نورماگومدوف که در کودکی با خرس‌های کوچک در این منطقه کشتی می‌گرفت، از این منطقه ظهور کرده بود. در حال حاضر بسیاری از کشتی‌گیران دنیا از جمله فرانک چامیزو دارنده مدال برنز المپیک از ایتالیا، به این منطقه سفر می‌کنند تا هم تمرین داشته باشند و هم فنون جدید را بیاموزند.

شهرت و ثروت عبدالرشید سعدالله اف

زمانی که عبدالرشید سعدالله اف عنوان قهرمانی المپیک ریو را در وزن 86 کیلوگرم به خانه برد، به یک چهره محبوب در روسیه تبدیل شد و دنبال کنندگانش در شبکه‌های اجتماعی خیلی زود از دوبرابر فراتر رفت. پس از آن قهرمانی، تمام مسکو به استقبال قهرمان خود رفت و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با اعطای یک ماشین بی ام دبلیو لوکس از وی استقبال کرد. اما شاید این شخصیت متواضع سعدالله اف است که محبوبیت بیشتری به او بخشیده است. علیرغم موفقیت‌های ورزشی گسترده و نفوذ فزاینده‌اش، هنوز هم می‌توان این کشتی‌گیر پرافتخار را در حال شخم زدن مزارع خانه پدربزرگش دید. او همچنین در شبکه‌های اجتماعی الهام‌بخش بسیاری از کشتی‌گیران داغستانی است. برای عبدالرشید سعدالله اف، رقصنده داغستان؛ از جنگ تاریخی با اسنایدر تا جست‌وجوی هفتمین مدال جهانی در بلگراد

در انتظار یک رقابت تاریخی

عبدالرشید سعدالله اف از نوامبر 2013 تا آگوست 2017 یک روند بدون شکست را در وزن 86 کیلوگرم دنبال کرد و در این میان قهرمانی المپیک 2016 را هم بدست آورد. او در همین مدت به رشد خود ادامه داد و به یک ستاره بزرگ کشتی تبدیل شد. در این مدت او در هر سال در صدر رنکینگ جهانی کشتی قرار می‌گرفت تا بالاخره در سال 2017 پس از کسب چندین عنوان معتبر، او به یک دسته وزنی بالاتر رفت. در مسابقات جهانی 2017 پاریس، عبدالرشید سعدالله اف متحمل شکست عجیبی شد و در دیدار فینال مغلوب کایل اسنایدر آمریکایی شد؛ این درست همان جایی است که رقابت تاریخی و شاید بتوان گفت بزرگترین رقابت تاریخ کشتی میان این دو نفر شکل گرفت. با این حال، زمان انتقام آنچنان دور نبود. کایل اسنایدر و عبدالرشید سعدالله اف 12 ماه بعد در فینال مسابقات جهانی بوداپست بار دیگر با هم دیدار کردند و سعدالله اف کار اسنایدر را کمی بیش از یک دقیقه پس از شروع مبارزه به پایان رساند. در حالیکه تصور می‌شد آن‌ها در فینال مسابقات جهانی نور سلطان قزاقستان برای سومین بار مقابل هم قرار بگیرند، شکست اسنایدر مقابل شریف شریفوف از آذربایجان باعث شد تا اسنایدر از حضور در فینال بازماند و سعدالله اف با خیال راحت‌تری دومین مدال طلای جهانی خود را در این وزن کسب کند.

ویدئو: کشتی عبدالرشید سعدالله اف مقابل کایل اسنایدر در المپیک توکیو 2020


پس از آن، دو کشتی‌گیر در فینال مسابقات جهانی اسلو و پیش از آن در فینال المپیک باردیگر مقابل هم قرار گرفتند که در هر دو رقابت اسنایدر نتیجه را به حریف داغستانی خود واگذار و به مدال نقره بسنده کرد. حالا این دو کشتی‌گیر خود را آماده می‌کنند تا برای پنجمین بار احتمالا در فینال مسابقات جهانی 2023 بلگراد مقابل هم قرار بگیرند. اسنایدر از مسابقات جهانی اسلو همواره در حال کشتی بوده اما سعدالله اف به دلیل محرومیت کشتی روسیه، نتوانسته حضور چشمگیری در مسابقات داشته باشد و ممکن است از آمادگی کمی دور باشد. با این حال این مورد انتظارترین رقابت کشتی در مسابقات جهانی 2023 است که می‌تواند میلیون‌ها نفر را پای تلویزیون میخکوب کند. عبدالرشید سعدالله اف قطعاً یکی از بهترین کشتی‌‌گیران تمام دوران است. ترکیب تکنیک، قدرت و سرعت برای کسی در اندازه او واقعاً قابل توجه است. او از این مهارت‌ها برای کسب دو طلای المپیک و چهار عنوان قهرمانی جهان استفاده کرده است. از زمان کسب اولین عنوان قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2014، او تنها یک نقص در کارنامه خود دارد: شکست در فینال جهانی 2017 دربرابر کایل اسنایدر. اسنایدر در عصر طلایی کشتی آمریکا، کاپیتان این تیم بوده وم یکی از دو کشتی‌گیری است که توانسته سعدالله اف را شکست دهد و تکرار این کار برایش غیرممکن نیست. آخرین اخبار کشتی

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...