بمب‌ هایی که ترقه هم نبودند!

اغلب بازیکنانی که در پنجره اخیر جذب شدند عملکرد خوبی در تیم های خود نداشتند.
کدخبر (195188) | 26 خرداد 1402 | ساعت 12:56
0 231
بمب‌ هایی که ترقه هم نبودند!
اغلب بازیکنانی که در پنجره اخیر جذب شدند عملکرد خوبی در تیم های خود نداشتند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در فوتبال ایران تیم‌های پرسپولیس و استقلال بیشتر از سایرین در کانون توجه قرار دارند و عملکردشان چه به لحاظ فنی و چه مدیریتی موشکافانه زیر ذره بین قرار می گیرد. همین باعث شده تا باشگاه‌های دیگر در حاشیه امنیت باشند و کمتر درباره آن‌ها صحبت به میان بیاید. این در حالی است که بعضا در این باشگاه‌ها اتفاقاتی رخ می دهد که بسیار و جنجالی و خبرساز است.‌ به طور مثال کمتر کسی به هزینه‌های سرسام آوری که در سایر تیم‌ها انجام می‌گیرد توجه دارد.

تیم‌های پرسپولیس و استقلال

لالیگایی‌های دهان پرکن!

در همین پنجره‌ای که گذشت مدیران باشگاه فولاد خوزستان به واسطه لیستی که سرمربی وقت این تیم یعنی جواد نکونام در اختیارشان قرار دارد اقدام به جذب نفراتی چون روبرتو تورس، الکرس گریا، یوکیا سوگیتا، سعید واسعی و محمد نژادمهدی کردند. دو نفر اول فهرست که از لالیگا آمده بودند علی رغم همه تبلیغات، نمایش چندان قابل توجهی نداشتند. تورس بعد از زدن ۲ گل و ثبت ۲ پاس گل به اسپانیا بازگشت و دومی هم اگر علیرضا منصوریان در فولاد بماند بسیار بعید است جایی در این تیم داشته باشد، چرا که نتوانست این مربی را از خودش راضی کند. ناگفته نماند که منصوریان پس از اینکه جای نکونام را گرفت، انتقاداتی به خریدهای خارجی این مربی داشت و ضمن اشاره به مصدوم بودن گریا گفته بود: وقتی چنین بازیکنان به کشور می‌آیند، باید تجربه خود را به بازیکنان ما منتقل کنند که این موضوع را در سوگیتا و الکس ندیده. فولاد در پنجره تابستانی هم خریدهای سرشناس و گرانی داشت، اما نکونام نتوانست با تیم پرستاره ای که بست به توفیقی دست پیدا کند. با این وجود در مقطعی گزینه سرمربیگری تیم ملی بود و هم اکنون از بیشترین بخت برای نشستن روی نیمکت استقلال برخوردار است!

علیرضا منصوریان و جواد نکونام

سپاهان و خریدهای عجیب

تیم فوتبال سپاهان نیز در پنجره زمستانی اقدام به جذب ایگور کاتاتو و سیاوش یزدانی داشت. اما نه مهاجم برزیلی برای مورایس گلزنی کرد و نه مدافع استقلال کمکی به خط دفاعی این تیم. یزدانی حتی با پنالتی‌هایی که به پرسپولیس داد زمینه حذف سپاهان را در یک هشتم جام حذفی در نقش جهان فراهم آورد. هر دو بازیکنی هم که تراکتور در زمستان جذب کرد کمکی به این تیم نکردند. احسان مرادیان در همه نیم فصل دوم زیر سایه محمدرضا اخباری بود و شنیده می شود نامش در لیست خروج خمز جای دارد. این دروازه بان در بازی برگشت لیگ بیست و دوم مقابل پرسپولیس ۴ گل دریافت کرد. حامد پاکدل که در پرسپولیس نیمکت نشین بود همین روند را در تراکتور دنبال کرد.

سیاوش یزدانی بازیکن سپاهان

پا به سن گذاشته‌ها در بورس!

مسعود شجاعی دیگر ستاره سرشناسی بود که در پنجره زمستانی از باشگاه خود جدا شد. این بازیکن که نیم فصل لیگ بیست‌ودوم را در تیم فوتبال نساجی توپ زد در حالی راهی هوادار شد که گفته می شد با این تیم برای یک فصل و نیم قرارداد بسته است اما به دنبال جدایی مسعود شجاعی از هوادار سرپرست این باشگاه از قرضی بودن حضور این بازیکن در این تیم خبر داد و گفت جدایی وی با تصمیم کادر فنی صورت گرفته است. شجاعی ۳۹ ساله در طول فصلی که گذشت عمدتا نیمکت نشین بود و تنها ۲ پاس گل را توانست از خود برجای بگذارد. باید دید که این بازیکن همچنان تصمیم به ادامه حضور در مستطیل سبز دارد یا از فوتبال خداحافظی می کند؟ مهدی رحمتی نیز که در نقل و انتقالات اقدام به جذب محمدرضا خلعتبری ۳۹ ساله داشت تنها ۲۶ دقیقه از این بازیکن پا به سن گذاشته استفاده کرد و با توجه به جدایی این مربی از آلومینیوم به نظر می رسد دوران حضور خلعتبری در اراک به پایان رسیده باشد.

جدایی مسعود شجاعی از هوادار

نمره قبولی عیسی

برخلاف استقلال که در پنجره قبلی خریدی نداشت، تیم پرسپولیس دو مهاجم را به ترکیب خود اضافه کرد. عیسی آل کثیر مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس بعد از پشت سرگذاشتن یک دوره مصدومیت پس از تمدید قرارداد توانست عملکرد خوبی ارائه دهد و ۲ گل، یک پاس و یک پنالتی را طی ۶۵۱ دقیقه‌ای که در لیگ برتر بازی کرد به جای بگذارد. او همچنین ۳ گل در جام حذفی زد و یکی از بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس در نیم فصل دوم بود. اوج کار آل کثیر مقابل استقلال بود که با تک گل خود زمینه شکست رقیب مستقیم سرخ‌ها را فراهم آورد و باعث صدرنشینی تیمش گردید. گل‌های آل کثیر در جام حذفی نیز سرنوشت ساز بوده و به حذف تیم‌های سپاهان و گل‌گهر منجر شد. بیراه نیست اگر این مهاجم جنوبی را بهترین خرید پنجره زمستانی بدانیم. برخلاف آل کثیر دیگر خرید سرخ‌ها یعنی پریرا عملکرد چندان موفقی نداشت و بیشتر از آن که در متن باشد درگیر نیمکت نشینی و گرفتن اخطار از داوران بود!

عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...