به گواه تاریخ؛ پرسپولیس قهرمان لیگ بیست و دوم می‌شود

پرسپولیس و سپاهان تا قبل از این سه بار در هفته آخر با یکدیگر بر سر قهرمانی رقابت داشته‌اند که برتری از آن سرخپوشان پایتخت بوده است.
کدخبر (180308) | 24 اردیبهشت 1402 | ساعت 10:31
0 138
به گواه تاریخ؛ پرسپولیس قهرمان لیگ بیست و دوم می‌شود
پرسپولیس و سپاهان تا قبل از این سه بار در هفته آخر با یکدیگر بر سر قهرمانی رقابت داشته‌اند که برتری از آن سرخپوشان پایتخت بوده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، با برتری پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران، عملا فرصت قهرمانی برای آبی پوشان پایتخت از دست رفت تا این رقابت مهیج بین دو تیم دیگر ادامه پیدا کند.‌ حالا فقط ۹۰ دقیقه تا مشخص شدن چهره قهرمان لیگ بیست و دوم مانده است و باید دید جام در قائمشهر بالای سر می رود یا اصفهان؟ ناگفته نماند که در هفته آخر سرخپوشان پایتخت با نساجی بازی دارند و زردپوشان اصفهان نیز به مصاف مس کرمان خواهند رفت.

پرسپولیس و سپاهان در حال حاضر به ترتیب با ۶۳ و ۶۲ امتیاز، در رتبه‌های اول و دوم جدول قرار گرفته‌اند. این دو تیم در بیست و یک دوره قبلی لیگ برتر، همواره پای ثابت قهرمانی بوده و روی هم رفته، بیش از نیمی از جام‌ها را فتح کرده‌اند؛ ۷ قهرمانی سهم پرسپولیس بوده و ۵ قهرمانی به سپاهان رسیده است. پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر، در هفته پایانی این فصل با یکدیگر بر سر کسب عنوان قهرمانی رقابت خواهند داشت.

به گواه تاریخ؛ پرسپولیس قهرمان لیگ بیست و دوم می‌شود

پیش لیگ بیست و دوم، پرسپولیس و سپاهان سه مرتبه دیگر در ادوار مختلف رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس، دوئل مستقیمی را بر سر قهرمانی در هفته آخر تجربه کرده‌اند.

قهرمانی پرسپولیس با گل طلایی

اولین دوئل جدی دو تیم به سر قهرمانی لیگ، به لیگ هفتم برمی‌گردد که شاگردان افشین قطبی به شکل دراماتیکی جام را از چنگ سپاهان در آوردند؛ فصلی که ۶ امتیاز از پرسپولیس به حکم فیفا و ۳ امتیاز از سپاهانی‌ها بابت تخلف انضباطی تماشاگران این تیم کسر شد تا رقابت دو تیم تا هفته‌های پایانی بر سر کسب جام ادامه پیدا کند.

پرسپولیس و سپاهان روز ۲۸ اردیبهشت ۸۷ در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند تا یک دیدار فینال‌گونه را برگزار کنند. سپاهان ۵۸ امتیازی و صدرنشین با یک تساوی هم می توانست جام را به خانه ببرد.‌

به گواه تاریخ؛ پرسپولیس قهرمان لیگ بیست و دوم می‌شود

میزبان اما برای قهرمانی چاره‌ای جز بردن نداشت. محسن خلیلی که فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر می‌گذاشت، در دقیقه ۱۷ پرسپولیس را پیش انداخت تا یکصد هزار هوادار سر از پا نشناسند. گل محسن خلیلی اما خیلی زود توسط احسان حاج‌صفی جبران شد تا سپاهان در آستانه کسب امتیاز قرار گیرد.

در حالی که زردپوشان خود را برای قهرمانی آماده کرده بودند، سپهر حیدری در دقیقه ۶+۹۰ با یک ضربه سر تماشایی، نتیجه را عوض کرد تا شاگردان افشین قطبی ۵۹ امتیازی شده و قهرمانی را با هواداران خود جشن بگیرند.

به گواه تاریخ؛ پرسپولیس قهرمان لیگ بیست و دوم می‌شود

شکستن رکورد سپاهان

۱۱ سال بعد دو تیم دوباره در موقعیت مشابه قرار گرفتند و با کنار زدن همه مدعیان، توانستند جنگ مستقیمی را بین خود برای تصاحب جام بر پا کنند. در فصل هجدهم لیگ برتر، پدیده و استقلال تا هفته ماقبل پایانی برای قهرمانی تلاش کردند، اما توقف مقابل حریفان باعث شد شانس خود را از دست دهند.

تیم مشهدی که هدایت آن برعهده یحیی گل محمدی بود، با سپاهان در مشهد به تساوی رسید و آبی‌ها در آبادان مقابل نفت متوقف شدند. پرسپولیس برانکو که فرصت داشت تا قهرمانی لیگ هجدهم را قبل از هفته آخر با هوادارانش جشن بگیرد نیز برابر ماشین سازی امتیاز از دست داد تا نبرد داغ قهرمانی به روز آخر بکشد.

۲۶ اردیبهشت ۹۸ در هفته پایانی لیگ برتر، پرسپولیس ۵۸ امتیازی در جم به مصاف پارس جنوبی و سپاهان ۵۵ امتیازی در نقش جهان پذیرای استقلال خوزستان شد. ماریو بودیمیر با تک گل خود پرسپولیس را به پیروزی رساند و ۶۱ امتیازی کرد تا و در حالی که هر دو موفق شده بودند حریفان خود را شکست دهند، سرخپوشان پایتخت برای سومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شود و به رکورد قهرمانی‌های پیاپی سپاهان دست یابند. رکوردی که البته بعدها توسط پرسپولیسی‌ها شکسته شد.

به گواه تاریخ؛ پرسپولیس قهرمان لیگ بیست و دوم می‌شود

جام در تهران ماند

لیگ برتر بیستم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، از پاییز ۹۹ شروع شد. در این دوره، پرسپولیس و سپاهان از یک‌سوم پایانی مسابقات راه خود را از حریفان جدا کردند و پا به پای هم تا روز آخر برای جام جنگیدند. هشتم مرداد ۱۴۰۰ در هفته پایانی مسابقات که به طور همزمان در شهرهای مختلف برگزار می شد، این دو تیم به فاصله چند کیلومتری از هم به مصاف حریفان رفتند؛ پرسپولیس صدرنشین با پیکان در شهر قدس بازی کرد و سپاهان رده دومی با استقلال در آزادی.

شاگردان نویدکیا برای قهرمانی نیازمند مساعدت پیکان بودند تا دو اختلاف امتیاز را جبران کنند، اما این اتفاق رخ نداد. مهدی عبدی و احمد نوراللهی با گل های خود جام را در تهران نگه داشتند تا زردپوشان علی‌رغم پیروزی مقابل استقلال، به رتبه دومی قناعت کنند.

به گواه تاریخ؛ پرسپولیس قهرمان لیگ بیست و دوم می‌شود

تاریخ برای سرخپوشان پایتخت تکرار می شود؟

تاریخ بار دیگر در حال تکرار است. یک تیم از تهران و یک تیم از اصفهان در هفته آخر برای قهرمانی رقابت خواهند داشت و باز هم این سپاهان است که همچون دوره های هجدهم و بیستم باید منتظر لغزش حریف خود باشد. از آن طرف، پرسپولیس که فصل قبل قهرمانی را به رقیب سنتی‌اش واگذار کرده، با عزمی جزم به دنبال جبران این ناکامی است.

گل محمدی و شاگردانش هر دو قهرمانی آخر خود را در خانه حریفان جشن گرفتند و امید زیادی دارند تا با غلبه بر نساجی در قائمشهر، خاطره سازی کنند. باید دید چهارمین دوئل مستقیم پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر با قهرمانی کدام تیم به پایان خواهد رسید؟

بیشتر بخوانید:

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...