تنیس آزاد استرالیا / جوکوویچ در یک قدمی جام دهم در ملبورن

نواک جوکوویچ قهرمان ۹ دوره اوپن استرالیا با پیروزی ۳ بر صفر مقابل تامی پال به دیدار پایانی نخستین گرند اسلم فصل صعود کرد.
کدخبر (132517) | 07 بهمن 1401 | ساعت 13:03
0 134
تنیس آزاد استرالیا / جوکوویچ در یک قدمی جام دهم در ملبورن
نواک جوکوویچ قهرمان ۹ دوره اوپن استرالیا با پیروزی ۳ بر صفر مقابل تامی پال به دیدار پایانی نخستین گرند اسلم فصل صعود کرد.

به گزارش سرخ نیوز، نواک جوکوویچ، تنیس‌باز ۳۵ ساله صرب در ست اول تنیس استرالیا ۵-۱ پیش افتاد اما اشتباهات متعدد او باعث شد تا کار برای دقایقی گره بخورد و پال هم از این فرصت بهره برد و حساب کار را ۵-۵ مساوی کرد. با این وجود در ادامه تجربه بالای نوله به کمکش آمد و او در گیم دوازدهم حریف آمریکایی خود را برای سومین مرتبه بریک کرد تا ۷-۵ پیروز این مرحله از تنیس استرالیا شود. با شروع ست دوم جوکوویچ بهتر کار کرد و این بار قاطعانه با نتیجه ۶-۱ پیروز شد‌ و در نهایت ست سوم را هم ۶ بر ۲ از آن خود کرد تا راهی دهمین فینال خود در ملبورن تنیس استرالیا شود. اسطوره صربستانی دنیای تنیس پیش از این هرگز در فینال تنیس استرالیا نباخته و آمار صددرصدی در دیدار پایانی این رقابت‌ها دارد: ۹ فینال و ۹ قهرمانی. همچنین جوکوویچ برای سی و سومین بار توانست به فینال یک گرند اسلم برسد و رکورد خود در این زمینه را بهبود بخشید. فدرر و نادال به ترتیب با ۳۱ و ۳۰ فینال پشت سر او قرار دارند. نوله که به دنبال بیست و دومین قهرمانی گرند اسلم و برابری با رکورد رافائل نادال است، باید در گام آخر تنیس استرالیا به مصاف یکی از آماده‌ترین بازیکنان حال حاضر دنیای تنیس یعنی استفانوس سیتسیپاس برود. جوکوویچ در مصاف‌های رو در رو ۱۱ بر ۲ از سیتسیپاس پیش است و در ۹ مصاف آخر برنده از زمین بیرون آمده که نشان از برتری قاطع او در برابر این بازیکن یونانی دارد. این دو پیش از این یک بار دیگر در فینال گرند اسلم (اوپن فرانسه ۲۰۲۱) با هم بازی کرده‌اند که در آن مسابقه جوکوویچ با بازگشتی فوق‌العاده توانست بازی ۲-۰ باخته را با پیروزی ۳-۲ عوض کند و قهرمان شود. فینال بخش مردان مسابقات تنیس استرالیا روز یکشنبه برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...