تکرار یک اتفاق برای بیرانوند و اسدبیگی ؛‌ بازگشت اسپایدرمن با کلین شیت

علیرضا بیرانوند با مهار ضربه پنالتی نقش بسزایی در برتری تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان داشت.
کدخبر (148784) | 09 اسفند 1401 | ساعت 09:43
0 150
تکرار یک اتفاق برای بیرانوند و اسدبیگی ؛‌ بازگشت اسپایدرمن با کلین شیت
علیرضا بیرانوند با مهار ضربه پنالتی نقش بسزایی در برتری تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان داشت.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند دروازه‌بان ‌خوب ‌نصف ‌يک ‌تيم‌ است. فکتی که علیرضا بیرانوند در این فصل به خوبی آن را به اثبات رسانده. او هر زمان در اوج آمادگی قرار داشته، تیم پرسپولیس عملکرد بهتری را در زمین ارائه داده است و این موضوع در هفته های اخیر کاملا عیان بوده. در بازی‌هایی که بیرانوند در ثبت کلین شیت مقابل حریفان ناکام بود، سرخپوشان پایتخت نتیجه را به فولاد و هوادار واگذار کردند و بازگشت این دروازه بان به روند کلین شیت مقابل نفت مسجد سلیمان مساوی بود با یک برد پرگل در آزادی؛ بردی که خود بیرو استارت آن را با دریافت پنالتی حریف زد.

پرسپولیس و تجدید یک خاطره شیرین 

در یازدهمین دقیقه دیدار پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان که بازی بدون گل در جریان بود، سینا اسدبیگی در محوطه جریمه خودی روی بازیکن حریف مرتکب خطا شد تا داور در سوت خود به نشانه اعلام پنالتی بدمد و در ادامه علیرضا بیرانوند با یک شیرجه تماشایی و تشخیص صحیح توپ ضربه پنالتی پیمان میری را دفع کرد تا پرسپولیس در بازی باقی بماند. دقایقی پس از این اتفاق سینا اسدبیگی روی ریباند ضربه آل‌کثیر با شوتی تماشایی توپ را وارد دروازه حریف کرد و پرسپولیس را به گل اول رساند.

تکرار یک اتفاق برای بیرانوند و اسدبیگی ؛‌ بازگشت اسپایدرمن با کلین شیت

مشابه همین اتفاقات  در هفته ماقبل پایانی نیم فصل رخ داده بود و دروازه بان پرسپولیس در دقایق ابتدایی دیدار با گل گهر با مهار ضربه پنالتی پورعلی تپانست تیمش را در بازی نگه دارد. جالب اینجاست که در آن بازی هم سینا اسدبیگی با یک شوت از راه دور گل نخست پرسپولیس را زد تا همه چیز به شکل جالبی دوباره پس از ۷ بازی تجدید خاطره شود. پرسپولیس آن بازی را هم با برد به سود خود به پایان برد.

دوازدهمین کلین شیت در کارنامه پرسپولیس

بدون شک نقش بیرانوند در ثبت این دو نتیجه بسیار پررنگ بوده؛ خصوصا در دیدار با نفت مسجد سلیمان، چرا که اگر پنالتی توسط بیرانوند مهار نمی شد، این انگیزه در هافبک پرسپولیس به وجود نمی آمد‌ که برای جبران اشتباه خود تلاش کند و اسدبیگی روحیه و جسارت لازم را برای گلزنی نمی یافت. پرسپولیس در ادامه دو بار دیگر توسط ترابی و عبدی به گل رسید تا به برد قاطع ۳-۰ دست یابد. با این نتیجه تیم پرسپولیس به دوازدهمین برد و سیزدهمین کلین شیت فصل خود دست یافت.

تکرار یک اتفاق برای بیرانوند و اسدبیگی ؛‌ بازگشت اسپایدرمن با کلین شیت

رقابت جذاب بیرانوند و و پورحمیدی

سرخپوشان آخرین بار در هفته هجدهم موفق شده بودند دروازه خود را مقابل آلومینیوم بسته نگه دارند و پس از دریافت ۲ گل از تیم های صنعت نفت و هوادار، بار دیگر این روند را تکرار کردند تا در کنار مس رفسنجان بیشترین کلین شیت را در فصل جاری داشته باشند. در ثبت این آمار نقش علیرضا بیرانوند بسیار پررنگ بوده است. این دروازه بان در ۲۰ دیداری که درون دروازه سرخ ها قرار داشته ۸ گل دریافت کرده، دو ضربه پنالتی را مهار کرده و ۱۲ بار موفق شده دروازه اش را بسته نگه دارد. بیرانوند از این حیث بهترین عملکرد را در بین همه دروازه بان ها دارد. البته او در این آمار تنها نیست و حسین پورحمیدی را در تعداد کلین شیت با خود شریک می بیند. باید دید گلر آلومینیوم در بازی امروز مقابل سپاهان قادر خواهد بود از همتای پرسپولیسی خود عبور کند؟

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...